Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.12.2011 10:02
Jännitteensäädiin rikki.
30.12.2011 17:08
no miten se nyt voi noin nopeesti hajota... ku kaikki vilkut ja valot toimii normaalisti paitsi vasen etuvilkku ei sano mitään mutta muuten toimii töötistä valoihin
30.12.2011 20:45
Eli mites se nyt on kun näissä Piaggion AC koneissa on tuo kierrosten rajoitin cdi:ssä. Pystyykö sen tilalle laittamaan esim. Runnerin tai Nrg:n cdi:tä?
30.12.2011 21:07
Ei noissa Piaggion koneissa pitäisi olla kierrostenrajoitinta, paitsi nelitahtisissa.
31.12.2011 1:38
Onhan ainakin Stalkkerissa, mutta vakiopytyllä se ei ainakaan mihinkää vaikuta, enkä oo huomannu että 70cc:lläkää mitää rajottas.
31.12.2011 2:01
Hmm mielenkiintoista. Siinä on kiekkarajoitin, mutta ette huomaa sen vaikutusta?
True = False?
31.12.2011 2:03
Nii-in. Itekkin oon miettiny sitä, että jos siinä se rajotin on, ja se ei mihinkään vaikuta vakiopytyllä, enkä ite oo huomannu sitä ees 70cc:llä, niin mitä helvetin höytyä siittä koko rajottimesta on?
31.12.2011 2:04
Eli ei siinä mitään rajoitinta silloin ole.
31.12.2011 10:05
Kyllä mulla sen huomaa selvästi, kun vedättää suoralla ihan loppuun asti. Kiihdytyksessä ei vielä huomaa sitä. Epäilen jos ostaisin vielä vähän kireemmän sylinterin, niin alkaisi rajoittamaan vielä selvemmin.
Ja minkä takia sitten ne myy tuolla [url]adrenalin-pedstop.co.uk[/url]:ssa Stalkkeriin Cdi:tä jossa ei ole rajoitinta. Ja kyllähän tuolla tietopankissakin mainitaan asiasta.
31.12.2011 15:04
Kierrostenrajoittimiakin on erilaisia. Toisten tarkoitus on rajoittaa koneen kierroksia suurimman tehon ja nopeuden rajoittamiseksi. Monissa CDI-bokseissa on myös rajoitin jolla leikataan koneen ylikierrokset pois. Lienisikö edellä mainitussa tapauksessa kyse jälkimmäisestä?
31.12.2011 16:11
Mitenniin erilaisia rajoittimia, kaikkihan ne rajoittavat nimenomaan moottorin kierroksia. Typerin juttu minkä olen kuullut on puheet että on erikseen nopeudenrajoittimia ja kierrostenrajoittimia..
31.12.2011 16:13
Tossa haettiin varmaan sitä, että se rajotin ottaa niin aikasin kiinni että se rajottaa nopeutta.
31.12.2011 20:21
Siis mitä Vauhtiviivatarra tarkoitti, oli luultavasti sitä, että yksi rajoitin tyyppi on kuten moottoripyörissä, että rajoittaa vasta kun tietyt kierrokset saavutetaan. Toinen tyyppi on taas se, että vaikkapa sytytysennakkoa myöhästetään jo matalemmilla kierroksilla, joten suurinta tehoa ei saada enään ulos ja mopo kulkee vain sen 45 km/h.
Uskon, että Stalkerissa on jälkimmäisellä tavalla rajoitettu CDI, kun sitä ei _selkeästi_ huomaa.
31.12.2011 21:00
Vian ihmettely jatkuu. Kampiakselin stefa oli paikalla tiiviisti, eli ei ollut myöskään siitä kiinni. Eli tiivistelmä: Antaa kipinän, kampiakselin stefa on tiiviisti kiinni, bensaa on, öljyä on, mäntä + pytty vaihdettu.
Ei vain lähde ihan käymään. Mutta lupailee.
Kipeästi kaivataan neuvoja!
E: Kohta loppuu kyllä into, lunta tulee ja pakkastakin on jo ja skootteri ei lähde käymään. Kohta vien huoltoon jo.
1.1.2012 2:41
Tarkista ettei kansi vuoda. Tainno sitä nyt voi olla vähän vaikea tarkistaa, kiristä pultit niin tiukalle kuin viitsit 10cm vartisella avaimella(ite teen aina näin). Ja niitä stefojahan on kaksi, toinen varin ja toinen magneeton puolella.