Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

30.10.2011 12:45

kuri putkesta pois

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

30.10.2011 15:53

Piaggio suosittelee putkesta kuristusten poiston jälkeen 4 numeroa isompaa suutinta.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

30.10.2011 18:51

Shape kirjoitti:Piaggio suosittelee putkesta kuristusten poiston jälkeen 4 numeroa isompaa suutinta.


minkäköhä kokonen mahtaa olla vakiona?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

30.10.2011 20:02

53.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

6.11.2011 21:11

Missä sijaitsee vilkkurele? Onko ledivilkuille sopivan releen vaihto iso homma?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

6.11.2011 21:27

Monesti on tullut purettua mopo atoimeihin ja enkä ole vielä erillistä vilkkurelettä löytänyt, joten hyvin todennäköisesti se sijaitsee mittaristoon integroituna.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

6.11.2011 21:51

En itsekkään löytänyt sitä mistään eli vastuksia kehiin siis.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

11.11.2011 16:40

kuinka monta kierrosta ton seosruuvin kannattas olla auki?
Viimeksi muokannut rrubE päivämäärä 13.11.2011 2:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

12.11.2011 17:47

ajattelin laittaa kevyempiä rullia ja vp-jousta kiihtyvyyden lisäämiseksi, minkäs painosia rullia ja mitä jousta suosittelette?
ja käykö 60 suutin jos ottaa ilmanputsarin kurin pois?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

12.11.2011 19:35

Millaiset virit? Jos tekniikka on vakio/kuristamaton, vakio-vp ja vakiopainoiset rullat toimivat parhaiten.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

12.11.2011 19:53

Saanen hieman korjata, eli Piaggion "julkaisemien" ohjeiden mukaan kuristusten poiston jälkeen on suotavaa keventää rullat 5,3 grammasiksi ja vaihtaa 4 numeroa isompi suutin.

(Klikkaa suuremmaksi)
Kuva

Jos myös messinkinen levy poistetaan kaasuttimesta, pitää suutinta suurentaa silloin 10 numeroa. Pelkän messinkilevyn poistamisen jälkeen 60 suutin on hyvä.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

12.11.2011 19:59

Mielenkiintoista. Miksiköhän tehtaalta tullessa rullakuppiin on isketty painavammat rullat? Jos eivät suosittele vp-jousen vaihtoa, voisi äkkiseltään ajatella että vari on muutoin optimoitu kevyemmille rullille. Onko tuota rullien vaihtoa kuristamattomaan kokeiltu käytännössä sinun tai muiden toimesta?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

12.11.2011 20:23

Koska kuristettuna paras teho löytyy matalemmilta kierroksilta (ilma: 6500, neste: 7250), kun taas kurittomasta teho löytyy ilmajäähdytteisessä 7000 ja nestejäähdytteisessä 8500 rpm. Itse en ole kokeillut, kun ei ole kiinnostanut pilata vakioputkea.

Täältä löytyy tiedot tehoista ja kierroksista vakiona ja kurittomana (Piaggion ilmoittamia).

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.11.2011 18:38

Elikkäs kuinka paljon öljyä pitää laittaa 10litran bensakanisteriin jos tehdään 2% seos?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.11.2011 18:46

10 x 0,02 = 0,2 l, eli 2 dl.