Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.4.2012 19:44
Periaatteessa, ootko kattonu niiden kunnon?
27.4.2012 14:31
en oo kattonu mutta aattelin että ääni voisi sieltä olla lähtöisin.Niillä ei tosin ole ajettu kun päälle tuhat
27.4.2012 17:02
Voipi olla valmistusvirhe tai muuten vain huonot. Suosittelisin variaattorin putsaamista ja rullien vaihtamista.
27.4.2012 19:30
Jep käyn huomenna ostamassa uudet jos löytyy,kerrottakoon että samanmerkkiset rullat sulivat viimeksi rullakuppiin kiinni
on kuulemma halvimmat mahdolliset..
3.5.2012 19:30
Paljonko tuosta jogin pakoaukosta voi huoletta viilata? En ole täysin ymmärtänyt miten se "korkeintaan 72% sylinterin halkaisijasta" juttu menee, mutta kun se sylinteri nyt varmaan on kaikissa jogeissa saman kokoinen , niin paljonko olette itse viilanneet jos olette?
3.5.2012 20:25
Vastailin tonne pyttytopicciin
Siis toi 72% lasketaan sellain että kun pytty on 40mm, niin siitä 72%.
Eli 40 jaettuna 100 kertaa 72. Ei tartti mitään asteita tai kulmia, vaikka onkin ympyrä objekti.
3.5.2012 20:59
Tai helpompi tapa on vielä tämä:
sylkän halkaisija*pakoaukon levyys desimaalilukuna
Esim: 40*0.72=jotain. 72%=0.72 60%=0,60 jne.
4.5.2012 7:29
Voishan joku kuvan lisätä pakoaukostaan, niin antaisi pientä tuntumaa minkäkokoinen sen pitää olla.
4.5.2012 14:21
Oisin kiitollinen jos joku jaksaisi kuvan napsaista. Se kun tunnetusti kertoo enemmän kun tuhat sanaa.
4.5.2012 15:19
paljonko tuo pakoaukon viilaus sitten tuo nopeutta lisää jos on kuriton putki ja prikka poissa?Tarviiko sen jälkee vaihtaa suutinta?
4.5.2012 15:23
No tuossa setissä vaikutus on kyllä vain henkinen. Ei kannata minun mielestäni.
4.5.2012 16:18
MaNeero kirjoitti:Oisin kiitollinen jos joku jaksaisi kuvan napsaista. Se kun tunnetusti kertoo enemmän kun tuhat sanaa.
Ei kuvasta ees tunnista onko viilattu vai ei, ite en ainakaa tunnista kuvasta 2mm eroa pakoaukossa
Ja tosiaan vaikutus ei älytön ole, ite en jaksas uusia tiivisteitä ees sen takia ostaa saatikka avata pyttyä, mut männänvaihdon mukana ihan ehoton. Teharin kaa tuntee iha hyvi, varsinki ku samalla viilaa aukkoa vähä reilummi.
4.5.2012 16:38
Ja kannattaa muistaa että se tämän ilmaminarellin pakoaukon kurin poisto on eri asia kuin itse pakoaukon viilaus, kurin poistossa vain viilataan pakokanava pyöreäksi siitä kohdalta mistä putki tulee kiinni, pakoaukkoa sylinterin puolelta viilaamalla taas saa aikaan täysin erilaisia vaikutuksia, ja samalla myös erittäin helposti pilattua koko pytyn jos ei tiedä mitä tekee.
4.5.2012 17:12
OnKo tuo pelkän kurin poisto mahdollista tehdä mopon pohjasta käsin jos irrottaa pelkän pakoputken? Minulla kun olisi mahdollisuus vaikka päästä seisomaan sinne alle, niin tarkkakin työ onnistuisi. Onko se siinä näkyvillä vai jossain syvemmällä?
4.5.2012 18:55
Ei todellakaan kannatta tehä niin, miksikö: 1. Homma voi mennä v*tuiks, varsinkin kun ei näe pytyn sisäpuolelta paljonko on "viilaillut"/kuria poistanut 2. pytty sit sisältä täynnä metallimönjää 3. pytty menee pakoaukon ulkopuolelta "kurin myötäisesti" eli on melko litteä ja kuria ei pysty kokonaan poistamaan ilman täyttöhitsausta ulkopuolta. (Näin ainakin Neossissa ja Boosterissa, kummatkin ilmajäähyminarelleja)
Ei se pytyn poisotto oo mikään vaikea homma, helpoiten homma hoituu ottamalla lohkot irti (ei vaikeaa) tai purkamalla katteita pytyn ympäriltä.
Se kuri on aika helposti tuntuvissa, pakoaukko on puolikuun muotoinen, kokeileppa vaikka sormella.