Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

27.3.2008 14:43

AkiK kirjoitti:No väännetään sitten asiasta lisää...

Easypartsilla on tälläinen leovince sp3 mutta sopivuus on vaan vm. 2002 asti. Käykö tämä myös 2005 vivaan?

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... uab-(95-97)-Tkr-50-(98-02)-Vivacity-50-(99.html

Onko vivassa tapahtunut jokin uudistus tai muutos vuosimallista 02 eteenpäin. Usein putkien sopivuudet on ilmoitettu tyyliin 97-02 tai joissain listoissa on maininta vivacity 2 ?

Minkä valmistajan moottori tuossa on?


Kyllä ton pitäisi käydä. Ei pitäs olla eroa 2002 ja 2005 koneessa, ainakaan sellaista, joka vaikuttaisi putken sopivuuteen. Ja moottori on tietenkin Peugeotin oma.

27.3.2008 16:41

Sopiiko faitin jarru- ja kytkinkahvat vivaan?

E: Asiasta kymmenenteen mutta vielä semmonen että paljo kulkee jos sen prikan ottaa pois ja kiihtyykö hyvin?

27.3.2008 18:27

pavexi kirjoitti:Sopiiko faitin jarru- ja kytkinkahvat vivaan?

E: Asiasta kymmenenteen mutta vielä semmonen että paljo kulkee jos sen prikan ottaa pois ja kiihtyykö hyvin?
Mistäs lähtien skoottereissa on ollu kytkinkahva ;) Mutta ei ainakaan takajarrukahva käy, koska Vivassa on rumpujarru takana, tosin jos Faitti on ilmajäähymalli (rumpu takana) niin sitten saattaa käydä. Kuristuslevyn pois oton jälkeen kulkee oikeeta ehkä 60-65km/h, kiihtyvyyten se ei vaikuta ainakaan parempaan päin.

E: Taiskin jo jarruasia selvitä Spedetopikissa ;)

27.3.2008 22:29

joo sekoilen :)

29.3.2008 21:49

Voihan paska. Koitettiin ottaa prikkaa pois kaverin peugeot ludix trendistä, mutta ei oltu edes varmoja mikä on prikka, kun mototin prikanpoisto-ohjeet eivät koska ludixia. Ja kun kasattiin kaikki luultavasti alkuperäisesti kokoon, niin mopo kulkee 20 ja huutaa kuolemaa. Sama juttu ilman "prikkaa" tai prikalla. Sellasesta kopasta variaattorinhihnan takaa lensi 6 kuulaa ja siinä oli se "prikka", joten onko kyseessä edes oikea koppa? Ja miten ihmeessä ne kuulat kuuluisi olla? Reiät ylöspäin, vai sivuun? Joku pösökuski jos tietäis.. Kaveri lähti 20kmh 15 kilsan kotimatkalle

29.3.2008 23:04

myykää mulle gurtner suuttimia, kaikkia vakiota isompia.

YV

30.3.2008 22:01

-Hussekuski- kirjoitti:Voihan paska. Koitettiin ottaa prikkaa pois kaverin peugeot ludix trendistä, mutta ei oltu edes varmoja mikä on prikka, kun mototin prikanpoisto-ohjeet eivät koska ludixia. Ja kun kasattiin kaikki luultavasti alkuperäisesti kokoon, niin mopo kulkee 20 ja huutaa kuolemaa. Sama juttu ilman "prikkaa" tai prikalla. Sellasesta kopasta variaattorinhihnan takaa lensi 6 kuulaa ja siinä oli se "prikka", joten onko kyseessä edes oikea koppa? Ja miten ihmeessä ne kuulat kuuluisi olla? Reiät ylöspäin, vai sivuun? Joku pösökuski jos tietäis.. Kaveri lähti 20kmh 15 kilsan kotimatkalle
Eiköhän tässä Ludixissa päde samat ohjeet kuristuslevyn poistoon kun tuolla Wikissäkin yleisesti Peugeottiin? No joka tapauksessa noi 6 "kuulaa" on todennäkösesti variaattorin rullat, ja ne on lentäny rullakupista. On jo tuosta Pösön variaattorin rassauksesta aikaa, mutta eiköhän ne rullat tuu reijät ylöspäin kun rullakuppi on lattialla...

31.3.2008 0:28

Pösötin kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Voihan paska. Koitettiin ottaa prikkaa pois kaverin peugeot ludix trendistä, mutta ei oltu edes varmoja mikä on prikka, kun mototin prikanpoisto-ohjeet eivät koska ludixia. Ja kun kasattiin kaikki luultavasti alkuperäisesti kokoon, niin mopo kulkee 20 ja huutaa kuolemaa. Sama juttu ilman "prikkaa" tai prikalla. Sellasesta kopasta variaattorinhihnan takaa lensi 6 kuulaa ja siinä oli se "prikka", joten onko kyseessä edes oikea koppa? Ja miten ihmeessä ne kuulat kuuluisi olla? Reiät ylöspäin, vai sivuun? Joku pösökuski jos tietäis.. Kaveri lähti 20kmh 15 kilsan kotimatkalle
Eiköhän tässä Ludixissa päde samat ohjeet kuristuslevyn poistoon kun tuolla Wikissäkin yleisesti Peugeottiin? No joka tapauksessa noi 6 "kuulaa" on todennäkösesti variaattorin rullat, ja ne on lentäny rullakupista. On jo tuosta Pösön variaattorin rassauksesta aikaa, mutta eiköhän ne rullat tuu reijät ylöspäin kun rullakuppi on lattialla...


Reijät sivuille päin.. eikä päde samat ohjeet uusiin rullakuppiin...

31.3.2008 19:46

Eihän vanhoilla ja uusilla rullakupeilla oo muuta eroo kuin että uusissa ei oo sitä kantta...? Eli tässä tapauksessa pätee samat ohjeet. Ja reijät sivulle siis sama asia kuin ylöspäin kun kuppi on lattialla.

31.3.2008 19:51

Pösötin kirjoitti:Eihän vanhoilla ja uusilla rullakupeilla oo muuta eroo kuin että uusissa ei oo sitä kantta...? Eli tässä tapauksessa pätee samat ohjeet. Ja reijät sivulle siis sama asia kuin ylöspäin kun kuppi on lattialla.

Uusissa "prikka" on kantena.. Eikä sitä kaikki juuri pösön saaneet pojat / tytöt tiedä...

9.4.2008 14:23

mitäs muuten noin suunnilleen maksaa tuo ensimmäinen (500km) huolto, kun pitäs skobe kohta sinne viedä?

9.4.2008 15:48

pavexi kirjoitti:mitäs muuten noin suunnilleen maksaa tuo ensimmäinen (500km) huolto, kun pitäs skobe kohta sinne viedä?
Kyllä se suunnilleen sellainen 60-80e huolto on. Valitettavan kallista.

9.4.2008 19:54

Kallista tosiaanki verrattuna mitä siellä tehdään. Oikeastaan muuta tehä vissiin ku öljyt vaihetaan ja joidenkin osien kuntoa vaan tarkistetaan

9.4.2008 20:35

pavexi kirjoitti:Kallista tosiaanki verrattuna mitä siellä tehdään. Oikeastaan muuta tehä vissiin ku öljyt vaihetaan ja joidenkin osien kuntoa vaan tarkistetaan
Sitähän se on. Loppupeleissä aika turhaa käyttää mopoa takuuhuollossa, koska ne tarkistukset voi tehdä itse, ja huollon hinnaksi jää vain 10e/huolto sisältäen tulpan ja ilmansuodattimen puhdistuksen tai uuden elementin.

Seuraavat huollot onkin sitten jo 90e/kpl, joten ainakin omasta mielestäni järjetöntä pitää takuuta yllä noilla. Noista huolloista säästämällä hinnalla korjaa jo aika hyvin mopoa, jos sattuu hajoamaan.

21.4.2008 10:53

Käykös tohon gurtnerin kaasariin muut kuin gurtnerin suuttimet?