Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.8.2011 12:40
Ai itsestäänselvyyksistä ei tarvitse ilmoittaa. No miten helvetissä sinä luulet että pystyt jostain variaattorin stefan kautta vaihtamaan nokkaketjun ohjuria???
Pistä se 72cc, sillä kulkee kakspäälläkin vähän paremmi ja ylämäkiin ei hyydy. 70km/h oikeella kaasarin säädöillä ehkä, sitten paremmalla etuvariaattorilla enemmän, ehkä 80km/h. Tuskin enää isommalla pytyllä on kuljettajan painolla merkitystä.
Ja et tee hevon helvettiäkään viritystarkoituksessa tehoputkella tai vp-jousilla. Vakio käy hyvin, rullat voi säätää oman mielen mukaan.
6.8.2011 12:51
Laita se 72cc, parempi kansi, virinokka ja isompi kaasari ni vois jaksaa mennä paremmin. Ja jos taito riittää niin vaihda se putken alkukäyrä isompaan, tai tee samantien suora putki, se vakio kun on sellanen mehupilli.
16.8.2011 19:49
tässä infoa isoa pannua asentaville. Itsellä tällä hetkellä 95cc pannu, korkeapuriste männällä. Ensinnäkin alatiivisteitä joutuu laittamaan useita. itsellä 2x 1mm ja 1mm kannen tiiviste, eli koroa 3mm. Nokkaketju joutuu tiukille jo tuossa vaiheesssa. seuraava ongelma on venttiilit ja niiden ajoitus. imu venttiili hakkaa mäntään todella herkästi joten vakio ajoitus ei enää toimikkaan, (voi olla yksilö) vaan nokkaa on aikaistettu yhdellä hampaalla, joka on reilu 10 astetta. narakun 9 asteen nokka olisi hyvä. kansi ei saa missään nimessä vuotaa tiivisteestä eikä venttiileistä. putki on hyvä vaihtaa avarampaan ja kaasari isompaan. vakio kaasarissa joku 110-120 suutin toimii. kaikki säädöt joutuu laittamaan uusiksi.
HUOM! ÄLÄ KÄYTÄ KICKSIÄ ELLEI OLE AIVAN PAKKO!
Itsellä mennyt jo kaksi koppaa sen takia, täysi akku ja startti jaksaa pyörittää, jos ei niin avusta kicksillä. Variaattorin rullat kannattaa olla painavat, 6-7g että kone vetää hyvin. pidemmät perävälitykset jos haluaa huippuja. Jos ei halua rikkoa konettaan suosittelen asentamaan rajoittimen n 9000rpm, ettei kone laukea. vakio kone ei kestä suurilla kierroksilla kovia puristuksia.
11.9.2011 0:02
Mikäs täs fudessa ois, kun lähti käyntiin normaalisti, mutta piti vähän kovempaa ääntä kuin normaalisti. Sit ajoin sil 3km about ja alko booaa ja sit hyytyki. Lähti käyntii mut kulki 10km/h, eikä lujempaa. Otti enemmän kierroksia ku oli jalalla, kun ajaessa. Nyt lähtee käyntiin kauan polkemalla, mutta sammuu heti, mikä voi olla ?
11.9.2011 8:22
Tulppa. Tulpan vaitaminen pitäisi auttaa.
12.9.2011 3:10
Sudee kirjoitti:Tulppa. Tulpan vaitaminen pitäisi auttaa.
Tai sitten cdi:n liittimessä vettä. Itsellä oli ja oireili samalla tavalla.
12.9.2011 3:16
unlucky kirjoitti:tässä infoa isoa pannua asentaville. Itsellä tällä hetkellä 95cc pannu, korkeapuriste männällä. Ensinnäkin alatiivisteitä joutuu laittamaan useita. itsellä 2x 1mm ja 1mm kannen tiiviste, eli koroa 3mm. Nokkaketju joutuu tiukille jo tuossa vaiheesssa. seuraava ongelma on venttiilit ja niiden ajoitus. imu venttiili hakkaa mäntään todella herkästi joten vakio ajoitus ei enää toimikkaan, (voi olla yksilö) vaan nokkaa on aikaistettu yhdellä hampaalla, joka on reilu 10 astetta. narakun 9 asteen nokka olisi hyvä. kansi ei saa missään nimessä vuotaa tiivisteestä eikä venttiileistä. putki on hyvä vaihtaa avarampaan ja kaasari isompaan. vakio kaasarissa joku 110-120 suutin toimii. kaikki säädöt joutuu laittamaan uusiksi.
Ei ainakaa kiinalaisessa 90cc pytyssä ole tommosia vikoja? Mutta jos ostaa jonkun narakun sarjan nii niistä ei sitte ole kokemuksia.
Kiinan 90cc menee ihan normaalisti. Tai joskus pitää laittaa 2x kannen tiivistettä ellei tule mukana valmiiksi paksumpi tiiviste. Ajotukset normaalisti ja silleen.
6.10.2011 20:33
Osaako joku sanoa mikä on vikana, kun painaa kaasunpohjaan niin vetää alhaalta normaalisti mutta puolivälissä kierrokset alkaa pätkimään, ja pätkimisen jälkeen vetää ylhäältä hyvin ?
7.10.2011 12:31
Tulppa tai hattu. Tarkista, että hattu on kunnolla kiinni jos on niin vaihda tulppa.
10.10.2011 19:11
Ostin tuossa uuden koneen tuohon kinuskiin. Kattelin variaattoriin niin huomasin että siinä on rulla kupissa vaan 3 3gr rullaa. onkohan tämä järkevä systeemi. ite tekemän tehoputken kanssa kiihtyy ihan sairaan hyvin:D ja pitihän se yrittää keuliakki tuommosella rullajärjestelyllä ja ympärihän se meni.. mutta ainaki kiihtuvyytta kulee ihan sikana ja gpsssään meni 69km/h. jos tuommonen järjestely on järkevä niin suosittelen.
10.10.2011 20:08
En kyllä suosittele ajamaan vaan 3:lla rullalla. Ostat kevyet rullat tai pistät sekarullat.
13.10.2011 17:40
Joo eli toista konetta tuossa värkkäilen ja siinä on imuventtiili paskana. minkälainen homma on vaihtaa venttiili? minkäläisia erikoistyökaluja tarttee ja mistä niitä saa? minkä hintanen homma+ mistä saa venttiileitä? Kiitos etukäteen vastauksista XD
23.10.2011 0:40
Mullaki tais mennä imuventtiili kun iskee kaasarista lieskaa
Erityistyökaluna olen ite käyttäny bilteman venanjousipuristinta. Se on vähän liian isolla välillä fuden kannelle mutta pöytä lisäksi väliin niin toimii.
En oo vielä ehtiny aukasta yläkertaa mutta venan kärsineisyysasteesta riippuen näkee että riittääkö läppäys (ihan olematon vuoto) vai pitääkö vaihtaa venttiili (sillonkin on läppäys suotavaa)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 5.11.2011 23:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
8.11.2011 15:57
mistä saisin männänrenkaan toho 72cc pyttyyn. tai onko jollain myydä sitä öljytiivisteen männänrengasta (sitä ohuempaa) kiitos jo etukäteen.