3.10.2012 16:17
3.10.2012 19:32
3.10.2012 21:29
ramba__ kirjoitti:Mikäs vaijeriryyppy tuohon käy?
Niin ja voisi testata tuota että ryypylle suoraan akulta virta ja katkaisin jonnekin tangon viereen
Mutta mikäs tuossa ryypyssä tekee sen että virta sinne tulee että lähtee pois? Normaalisti siis.
4.10.2012 9:47
4.10.2012 15:14
4.10.2012 15:36
ramba__ kirjoitti:Mikäs vaijeriryyppy tuohon käy?
Niin ja voisi testata tuota että ryypylle suoraan akulta virta ja katkaisin jonnekin tangon viereen
Mutta mikäs tuossa ryypyssä tekee sen että virta sinne tulee että lähtee pois? Normaalisti siis.
4.10.2012 18:27
4.10.2012 18:47
jonik1 kirjoitti:ramba__ kirjoitti:Mikäs vaijeriryyppy tuohon käy?
Niin ja voisi testata tuota että ryypylle suoraan akulta virta ja katkaisin jonnekin tangon viereen
Mutta mikäs tuossa ryypyssä tekee sen että virta sinne tulee että lähtee pois? Normaalisti siis.
Sähköryypylle tulee virta suoraan staattorilta. Sähköryypyn sisällä oleva vaha laajenee lämmetessään. Se työntää sähköryypyn männän pohjaan (tukkii kaasarista kanavan) ja näin ryyppy ei ole päällä. Sinne siis menee koko ajan virtaa, kun mopo on käynnissä (jotta ryyppy pysyy pois päältä). Vahan jäähdyttyä ryyppy on taas päällä. Tämä kun menee epäkuntoon niin ryyppy on aina päällä.
PHVA:n ryyppy on muistaakseni hieman väljä Mikuniin.
4.10.2012 20:52
5.10.2012 11:42
5.10.2012 12:10
jonik1 kirjoitti:Ei se koneen lämpötila juuri vaikuta ryypyn toimintaan, kaasaria kun on vaikea saada lämpöiseksi. Ei mene montaa minuuttia, että on ryyppy täysin päällä. Tuosta saa tehtyä melko helposti manuaalisen/vaijeritoimisen.
Lämmöt on passelit. Mulla suunnilleen samoissa, mutta on kyllä isompi tuuletinkin. Satasen vauhdissa alkaa lämmöt olla jo +120 astetta. Alusylkän kärsii kuulemma päästää 150 asteeseen ja valurautaisen vielä korkeammalle.
6.10.2012 22:09
9.10.2012 10:16
9.10.2012 12:16
9.10.2012 20:45