Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Fude Skootteri

24.7.2011 0:47

Hyvää iltaa naiset ja herrat. Itsellä tuli juuri viides omistamani perus kiinan ihme pihaan =). Tässä olis parinki laista asiaa. Näitä on tullut rassattua suoraan sanottuna aivan saatanasti että ei tarvitse mitään tyhmiä itsestäänselvyyksiä ilmotella =D

Elikkäs nyt yhdestä on ylempi nokkaketjunohjuri paskana. Kellään kokemusta sen vaihdosta? Tai tietoa onko aivan pakko se kone puolittaa vai onnistuuko se variaattorin stefan kautta?

Kellään kokemusta tosta 72cc sylinterisarjasta minkä saa kaikkialta? Tuoko hyvin vääntöjä ja ennen kaikkea mitä se kulkee (ja ei sitten mitään mittarilukemia -.- gps tai sigma.. ei tartte kertoa mite se ruoska menee 80 mittariin.. kyllä minunki jokane on mittarin ohi ajettu mutta kusettaaha ne) ja vaikuttaako sitten enää paino paljoa? Itsellä kun pyörä kulkee veroille kun olen tälläne köykäne tappi =D mutta ei se vaan poliisin testauksessa mihkää liikahtanu. Tarviiko mitään settiä seuraks? Putkea, kaasaria, kantta, vp jousia, eri lämpöarvon tulppaa jne?

Sama kun ylempänä mutta 63cc sarjalla?

Kukaan koittanu tehoputkia? niistä mitään iloa muuta ku ääniin?

Sitte kun on tollane perus virit pyörä.. (prikka, kaasarin tappi + sen kansi viilattu + hukkaputki). Tämä on vaan säädetty seosruuvista ja neulalla ja ei booa millään kohin.. Onko isommasta suuttimesta hyötyä kun nämä kuitenki bensaa kestää? Ja kanttiiko lähtee VP jousia vaihtaa tän asteisessa "virityksessä" ja minkälaisiksi? Hyödyt/haitat?

http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=252 Kenelläkään tuosta kokemusta? mitä hyötyä/haittoja? ja minkälaise viri setin seurana.

Kellään halpaa 12" vannetta + rengasta.

Mistä sais halvimmalla nastat 10"


Vielä oli jotakin mutta kun ei yön pimeinä tunteina muista o; kun pyöriä ja asetuksia ja vikoja on niin paljon =D Kiitos

Re: Fude Skootteri

24.7.2011 11:09

Rullat vaihdettu, 6,3 gr. ei mitään huomattavaa eroa kiihtyvyyteen mutta tärinä loppui peräpäästä. Ja taas lisäkysymys: Miksi huoltovihkossa lukee ilmanputsarin kohdalla " puhdista ja öljyä " ? ..Puhdistuksen ymmärrän mutta en tuota öljyämistä.

Niin se tuo mun skootteri on nyt siinä vaiheessa että sähköinen rajoitin on katkaisijassa (ohjaustangossa) ilmanputsarin kuristukset pois, 94 suutin, EGR kaivettiin pois ja pakoputken "mehupillin" tilalla on tuuman putki. Fude on toiminut ilman minkäänlaista häiriötä 1800km. 8)

Re: Fude Skootteri

24.7.2011 11:58

itse upotin vesialtaaseen ilmanputsarin, enkä pessyt millään bensalla ja puristin kädellä minkä siitä pois sai. Ja hyvin toimi aina eikä mennyt roskia koneeseen. Joten ihan turhaa hifistelyä jos sulla on vakioputsari että sen öljyäisit...

Re: Fude Skootteri

28.7.2011 13:39

Tuli öljystä mieleen: Pistin skootterin perään Hypoid 80w-90 API GL 5 öljyn, toivottavasti tuli ostettua oikeaa öljyä? :s

Re: Fude Skootteri

28.7.2011 20:38

Jos epäilyttää niin katso huoltokirjasta, että on varmasti oikeata.

Re: Fude Skootteri

30.7.2011 2:47

noniin mopo rosvot tai muuten vaan asiaan perehtyneet miten saan tuon fuikkelin johtoista käyntiin? viimeinen avain katkesi penkin lukkoon...elikkäs kaiken mailman meisseleillä kokeilin väännellä ja käännellä mutta turhaan sitte päätin katkaista johdot virtalukon pohjasta ja kokeilin yhdistellä johdoista mutta turhaan joten osaisiko joku sano mitkä johdot pitää yhdistää että saan mopon käyntiin .. ei viittisi tuohon paskaan upottaa senttiäkään jóten uutta lukkoa en oo ostamassa,, niin ja fude on sellanen powermax

Re: Fude Skootteri

30.7.2011 18:49

tommi- kirjoitti:noniin mopo rosvot tai muuten vaan asiaan perehtyneet miten saan tuon fuikkelin johtoista käyntiin? viimeinen avain katkesi penkin lukkoon...elikkäs kaiken mailman meisseleillä kokeilin väännellä ja käännellä mutta turhaan sitte päätin katkaista johdot virtalukon pohjasta ja kokeilin yhdistellä johdoista mutta turhaan joten osaisiko joku sano mitkä johdot pitää yhdistää että saan mopon käyntiin .. ei viittisi tuohon paskaan upottaa senttiäkään jóten uutta lukkoa en oo ostamassa,, niin ja fude on sellanen powermax



Ensin pitää saada mopoon virrat päälle, SAATTO olla että punane ja musta vaan yhtee virtalukon pohjasta :d jos ei lähde startista, niin sen voi kiertää niin että katsot sieltä penkin alta sen pienen ympyrän muotoise rasia, mihi tulee akulta punane ja pari muuta. Isket molempiin napoihi johdon ja napin välii niin startti pyörii sillälailla.. Jos ei lähde niin sitte se ei anna sytytys virtaa, eli takas virtalukon kimppuu :D

Re: Fude Skootteri

30.7.2011 23:57

fudedriver-07 kirjoitti:Rullat vaihdettu, 6,3 gr. ei mitään huomattavaa eroa kiihtyvyyteen mutta tärinä loppui peräpäästä. Ja taas lisäkysymys: Miksi huoltovihkossa lukee ilmanputsarin kohdalla " puhdista ja öljyä " ? ..Puhdistuksen ymmärrän mutta en tuota öljyämistä.

Niin se tuo mun skootteri on nyt siinä vaiheessa että sähköinen rajoitin on katkaisijassa (ohjaustangossa) ilmanputsarin kuristukset pois, 94 suutin, EGR kaivettiin pois ja pakoputken "mehupillin" tilalla on tuuman putki. Fude on toiminut ilman minkäänlaista häiriötä 1800km. 8)


Vaihda 5.0gr rullat ja +1000rpm kytkinjouset niin lähtee jo vähän ''äkäsemmin'', sitten muut perusviritykset, isompaa suutinta jne. Filsu olisi kuitenkin hyvä öljytä koska öljyämättömän filtterin läpi pääsee pieniä hiukkasia jotka kuluttavat konetta pitemmän päälle. Korjatkaa jos olen väärässä :)

Re: Fude Skootteri

31.7.2011 2:16

[/quote]
Ensin pitää saada mopoon virrat päälle, SAATTO olla että punane ja musta vaan yhtee virtalukon pohjasta :d jos ei lähde startista, niin sen voi kiertää niin että katsot sieltä penkin alta sen pienen ympyrän muotoise rasia, mihi tulee akulta punane ja pari muuta. Isket molempiin napoihi johdon ja napin välii niin startti pyörii sillälailla.. Jos ei lähde niin sitte se ei anna sytytys virtaa, eli takas virtalukon kimppuu :D[/quote]

elikkäs siinä pyöreessä laatikossa on 2 napaa jotka pitää ydistää vai pitääkö akulta vetää erikseen johtoja?:D

Re: Fude Skootteri

31.7.2011 9:11

Shamsa kirjoitti:
fudedriver-07 kirjoitti:Rullat vaihdettu, 6,3 gr. ei mitään huomattavaa eroa kiihtyvyyteen mutta tärinä loppui peräpäästä. Ja taas lisäkysymys: Miksi huoltovihkossa lukee ilmanputsarin kohdalla " puhdista ja öljyä " ? ..Puhdistuksen ymmärrän mutta en tuota öljyämistä.

Niin se tuo mun skootteri on nyt siinä vaiheessa että sähköinen rajoitin on katkaisijassa (ohjaustangossa) ilmanputsarin kuristukset pois, 94 suutin, EGR kaivettiin pois ja pakoputken "mehupillin" tilalla on tuuman putki. Fude on toiminut ilman minkäänlaista häiriötä 1800km. 8)


Vaihda 5.0gr rullat ja +1000rpm kytkinjouset niin lähtee jo vähän ''äkäsemmin'', sitten muut perusviritykset, isompaa suutinta jne. Filsu olisi kuitenkin hyvä öljytä koska öljyämättömän filtterin läpi pääsee pieniä hiukkasia jotka kuluttavat konetta pitemmän päälle. Korjatkaa jos olen väärässä :)


Joo, pitää tässä kun innostuu niin ostaa nuot 5gr. rullat koska 6,3gr. ei tuonut muutosta (vanhat rullat oli samanpainoiset ) onneksi kaverilla on pulttipyssy, mua on alkanut kiinnostamaan 72cc pytty pitää vain selvittää mitä muuta tarvitaan kuin mäntä+sylinteri?

Re: Fude Skootteri

31.7.2011 17:26

sasumeil kirjoitti:
tommi- kirjoitti:noniin mopo rosvot tai muuten vaan asiaan perehtyneet miten saan tuon fuikkelin johtoista käyntiin? viimeinen avain katkesi penkin lukkoon...elikkäs kaiken mailman meisseleillä kokeilin väännellä ja käännellä mutta turhaan sitte päätin katkaista johdot virtalukon pohjasta ja kokeilin yhdistellä johdoista mutta turhaan joten osaisiko joku sano mitkä johdot pitää yhdistää että saan mopon käyntiin .. ei viittisi tuohon paskaan upottaa senttiäkään jóten uutta lukkoa en oo ostamassa,, niin ja fude on sellanen powermax



Ensin pitää saada mopoon virrat päälle, SAATTO olla että punane ja musta vaan yhtee virtalukon pohjasta :d jos ei lähde startista, niin sen voi kiertää niin että katsot sieltä penkin alta sen pienen ympyrän muotoise rasia, mihi tulee akulta punane ja pari muuta. Isket molempiin napoihi johdon ja napin välii niin startti pyörii sillälailla.. Jos ei lähde niin sitte se ei anna sytytys virtaa, eli takas virtalukon kimppuu :D



noniin mopo saatu käyntiin eikä tarvinut yhtään johtoa yhistää virtalukolta ku pyöritti starttia napojen kautta ainoastaan sammutuksessa piti mustavalko johto yhistää iha mihi tahansa johtoon

Re: Fude Skootteri

2.8.2011 22:10

fudedriver-07 kirjoitti:
Joo, pitää tässä kun innostuu niin ostaa nuot 5gr. rullat koska 6,3gr. ei tuonut muutosta (vanhat rullat oli samanpainoiset ) onneksi kaverilla on pulttipyssy, mua on alkanut kiinnostamaan 72cc pytty pitää vain selvittää mitä muuta tarvitaan kuin mäntä+sylinteri?



ei tarvi muuta niiden lisäks ku isomman suuttimen

Re: Fude Skootteri

3.8.2011 14:52

"ei tarvi muuta niiden lisäks ku isomman suuttimen" No mun kaasarissa on 94 suutin tällähetkellä, laitoin pari viikkoa sitten, eli tämä paketti olisi ilmeisesti sopiva Fudeen http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=145 ?

Re: Fude Skootteri

4.8.2011 14:02

joo kyllä on. 94 suutin on varmaan aikalailla oikea, kunhan olet lyönyt 72cc pytyllä kasaan ja käyntiin niin sitten voi ruveta arvuuttelemaan sopivaa suutinta. Voi olla että hieman isompi vois olla mut voi olla et toimii sitten hyvin myös tolla. Kokeilemalla selviää :roll:

Re: Fude Skootteri

5.8.2011 1:05

Hyvää iltaa naiset ja herrat. Itsellä tuli juuri viides omistamani perus kiinan ihme pihaan =). Tässä olis parinki laista asiaa. Näitä on tullut rassattua suoraan sanottuna aivan saatanasti että ei tarvitse mitään tyhmiä itsestäänselvyyksiä ilmotella =D

Elikkäs nyt yhdestä on ylempi nokkaketjunohjuri paskana. Kellään kokemusta sen vaihdosta? Tai tietoa onko aivan pakko se kone puolittaa vai onnistuuko se variaattorin stefan kautta?

Kellään kokemusta tosta 72cc sylinterisarjasta minkä saa kaikkialta? Tuoko hyvin vääntöjä ja ennen kaikkea mitä se kulkee (ja ei sitten mitään mittarilukemia -.- gps tai sigma.. ei tartte kertoa mite se ruoska menee 80 mittariin.. kyllä minunki jokane on mittarin ohi ajettu mutta kusettaaha ne) ja vaikuttaako sitten enää paino paljoa? Itsellä kun pyörä kulkee veroille kun olen tälläne köykäne tappi =D mutta ei se vaan poliisin testauksessa mihkää liikahtanu. Tarviiko mitään settiä seuraks? Putkea, kaasaria, kantta, vp jousia, eri lämpöarvon tulppaa jne?

Sama kun ylempänä mutta 63cc sarjalla?

Kukaan koittanu tehoputkia? niistä mitään iloa muuta ku ääniin?

Sitte kun on tollane perus virit pyörä.. (prikka, kaasarin tappi + sen kansi viilattu + hukkaputki). Tämä on vaan säädetty seosruuvista ja neulalla ja ei booa millään kohin.. Onko isommasta suuttimesta hyötyä kun nämä kuitenki bensaa kestää? Ja kanttiiko lähtee VP jousia vaihtaa tän asteisessa "virityksessä" ja minkälaisiksi? Hyödyt/haitat?

http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=252 Kenelläkään tuosta kokemusta? mitä hyötyä/haittoja? ja minkälaise viri setin seurana.

Kellään halpaa 12" vannetta + rengasta.

Mistä sais halvimmalla nastat 10"


Vielä oli jotakin mutta kun ei yön pimeinä tunteina muista o; kun pyöriä ja asetuksia ja vikoja on niin paljon =D Kiitos