Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.9.2011 16:08
Vaihdat 7% kytkinjouset ja vp:n sekä kevennät rullia max. 0,5 grammaa.
26.9.2011 18:15
rrubE kirjoitti:miten saada lisää kiihtyvyyttä , ja nopeutta lisää
kuri pois putkesta
prikka kiinni
Jos haluat lisää nopeutta älä missään nimessä nyt prikkaa ainakaan unohda poistaa. Kiihtyvyyden parantamiseksi suosittelen tehoputkea sekä oikeita variaattorisäätöjä. Jos nopeus pitää pysyä alle verorajan, voit pitää (hiotun) prikan paikoillaan.
26.9.2011 20:52
Mikäs nyt on vikana, kun ei suostu kiertämään yli 9000rpm? Kun kiekat nousee tuosta yli alkaa kapine pätkimään ihan törkeästi. "Viriä": ilmanputsarista messinkilevy pois, 60 suutin...
27.9.2011 13:40
d
Viimeksi muokannut rrubE päivämäärä 3.11.2011 22:39, muokattu yhteensä 1 kerran
27.9.2011 14:16
CemBalo kirjoitti:Mikäs nyt on vikana, kun ei suostu kiertämään yli 9000rpm? Kun kiekat nousee tuosta yli alkaa kapine pätkimään ihan törkeästi. "Viriä": ilmanputsarista messinkilevy pois, 60 suutin...
ei saa tarpeeks ilmaa , tapahtu just samoin ei noussu yli 7tuhannen otin kotelon pois nii alko kulkee normaalisti. putsaa ilmanputsari saaattaa olla siinä syy
27.9.2011 14:23
Jotain tämän suuntaista arvelinkin, kiitoksia!
EDIT. Alko taas rokkaamaan, kun heitin Pipercrossin kiinni ja 100 suuttimen...
Elkää kehdakko niitä kommentteja Piperista vakiossa, ihan ulkonäön&kokeilun vuoksi laitoin, kun sain halvalla.
29.9.2011 13:02
Kävi tänään sitten sellanen juttu, että variaattorista hajosi jotain (?). Käynnistyy välillä normaalisti sähköstartilla ja välillä starttimoottori pyörii tyhjää. Kun NRG on käynnistynyt niin ääni on ihan kamala, kolinaa ja sirkkeliltä kuulostavaa ääntä kun painaa kaasua, ja lisäksi kun antaa kaasua niin ei pyöritä takarengasta (ainakaan kevyellä kaasulla, en uskaltanut antaa enempää) ja kiksi lähtee alas päin. En ole, enkä ehdi tänään enkä huomenna avata variaattoria. Joten nyt joku voisi ystävällisesti kertoa mulle mitä sieltä ois saattanut hajota.
29.9.2011 13:56
Hihna? jos ei pyöri edes, tai sitten joku muu, suosittelisin vain avaamaan sen varikopan..
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.9.2011 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
29.9.2011 14:41
Avaat kopan ja pidät sormia ristissä, ettei mitään kamalan suurta vahinkoa ole tullut. Ei siinä oikeen muu auta...
30.9.2011 6:45
mikä kaasari ( pääsuutin ) pitää olla jos hommaan pipercross 13,90 maksavan ilmanputsarin?
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1898
30.9.2011 7:57
Noin 15 numeroa suurempi.
30.9.2011 14:48
Sudee kirjoitti:Noin 15 numeroa suurempi.
eli minkäköhän kokoine pitäs sitte olla?
30.9.2011 19:52
Itsellä ei riittänyt 15 numeroo isompi mihinkään. 110 (vakio siis se 53) nyt kiinni ja tuntuu käyvän aika passeleilla seoksilla. 80 ja 90 booaa aika rankasti. Näin itsellä.
Kokeilemalla löytyy. Jos päädyt hommaamaan Piperin, niin kannattaa nypätä siitä vakioputsarin kotelosta se kaasariin kiinnittyvä osa, laittaa kaasariin kiinni ja Pipercross sitten siihen nippusiteellä kiinni.
30.9.2011 20:58
Joo 110 on aika hyvä muidenkin vapaavirtaussuodattimien kanssa.
1.10.2011 9:55
Mul on nyt prikka pois,60suutin(ehk liian pieni),tecnigas next-r putki(kuriton),vakio ilmaputsari ilman kurii,6.0grammaset rullat(vakio 6.4g).Mitä mun pitäis viel säätää et ois hyvä?testasin ajaa niin meni mittariin päälle 90+.Ja mikä tyhjä käynti on hyvä(eli 2tuhat kierrokset vai 1.5tuhatta?)