7.5.2009 22:48
asmo_91 kirjoitti:nolaiffi kirjoitti:asmo_91 kirjoitti:nolaiffi kirjoitti:http://www.fi.easyparts.nl/showarticles_info/0104248.043/0-121-76-85-1146-821/856/Tandriem-Kevlar-Polini-Aprilia-Sr-Ditech.html
kyllä, siellähän lukee tuo "(mot.Aprilia)" meinaa siis morinia.
itsellä on myös tuo polinin hihna kiinni..
mut eipä tuo hihnasta kiinni varmaankaan ole mulla on vakiohihna siis toi et se röpöttelee ja muuta ei kiihy.
noei ole ei mistään hihnasta kyllä kiinni
8.5.2009 15:01
nolaiffi kirjoitti:mut voiko oikeesti joku nyt auttaa jos osaa vaan.
8.5.2009 15:22
8.5.2009 19:09
nolaiffi kirjoitti:Tulppana pitäisi olla NGK:n Cpr8e. Ja tuo röpötys sisäänajon jälkeen johtuu melkovarmasti tulpasta.
8.5.2009 23:41
Tony92 kirjoitti:nolaiffi kirjoitti:Tulppana pitäisi olla NGK:n Cpr8e. Ja tuo röpötys sisäänajon jälkeen johtuu melkovarmasti tulpasta.
mut täällä sanottii et pitää vaihtaa suuremman lämpöarvon tulppaa ja kakskärkisee? et? ei kai ny viri koneella samaa lämpöarvoo ole
9.5.2009 1:58
9.5.2009 11:05
Otetaanpa nyt taas perusasiat haltuun. Tulpan lämpöarvo kuvaa känteisesti keskielektrodin (tulpan ns. kärki) alla sijaitsevan eristinkärjen pituutta. Kun eristinkärjen pituus kasvaa se sitoo enemmän lämpöä->lämpöarvo laskee. NGK:n sivuilta löytyy yksinkertaistettu nyrkkisääntö, jos edellä kirjoitettu ei mahtunut tajuntaan.nolaiffi kirjoitti:eli olisko pitäny vaihtaa lämpönen tulppa??
9.5.2009 11:56
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Otetaanpa nyt taas perusasiat haltuun. Tulpan lämpöarvo kuvaa känteisesti keskielektrodin (tulpan ns. kärki) alla sijaitsevan eristinkärjen pituutta. Kun eristinkärjen pituus kasvaa se sitoo enemmän lämpöä->lämpöarvo laskee. NGK:n sivuilta löytyy yksinkertaistettu nyrkkisääntö, jos edellä kirjoitettu ei mahtunut tajuntaan.nolaiffi kirjoitti:eli olisko pitäny vaihtaa lämpönen tulppa??
Alhainen lämpöarvo (esim. BP4ES) = ns. kuuma sytytystulppa:
korkea lämmön sitoutuminen pitkän eristinkärjen ansiosta
Korkea lämpöarvo (esim. BP8ES) = kylmä sytytystulppa:
alhainen lämmön sitoutuminen lyhyen eristinkärjen ansiosta.
Viritetyissä moottoreissa on tyypillisesti korkeammat palamislämpötilat kuin vakiokoneissa. Näinollen viritetty kone tarvitsee korkeamman lämpöarvon sytytystulpan. On kitenkin huomioitava että sytytystulpan vaihdolla ei saavuteta mitään hyötyä jos koneessa on jo valmiiksi sopiva ja kunnossa oleva tulppa - liian korkea lämpöarvo tulpassa aiheuttaa tulpan karstoittumista ja sytytyshäiriöitä.
10.5.2009 14:19
10.5.2009 18:39
10.5.2009 20:11
10.5.2009 20:58
nolaiffi kirjoitti:nolaiffi kirjoitti:niin eli tarvitsee kylmän vai kuuman jos on 70cc ja setuppia vaikka kuinka? mulla ittellä oli vähä aika sitte kii cr10ek ngk ja eile vaihoin vakio tulpan eli sen crb8e vai mikä onkaa ngk? käynnissä en löytänyt paljoakaan eroa päitsi röpöttäminen vähä hiipu mutta veikkaan että johtui siitä kun tulppa ei ollut karstoittunut tai muutenkaan musta tai märkä. btw kokeilin tänää paljo toi kompura antaa painetta niin starttaukses 1,5 bar tyhjäkäynnil 3 barii ja kun anto vähä kierrokasii niin 3,5 bar eli mistä voi olla enää sit kiinni toi ns. keskikaasulla röpöttäminen paitsi et joskus se lähtee täydellisesti hanskasta eli se röpöttää iha koska tykkää mut se palautunu ainaki tähä mennes aina ku eiks ton paineen pitäis olla 3,5 bar.
laitoin vakio tulpan niin nyt ei ainakaa röpöttämistä huomaa melki ollenkaa? et mikä tulppa nyt sit oikee?? ja sitä viel et miksei se kiihy jonkun näkösen piikkin ottaa 50 kmh ja 70kmh mut siihe se jääki -.- ei yhtää 70cc tapasta vakioskodet vetää ohi alussa sun muuta? voiko olla läpistä niin paljon apua?
11.5.2009 15:10
Tony92 kirjoitti:Saako Ditechin Takajousen purettua ku pitääs saada maalattua se jousi siitä??
12.5.2009 14:54
Tony92 kirjoitti:Tony92 kirjoitti:Saako Ditechin Takajousen purettua ku pitääs saada maalattua se jousi siitä??
tietääskö joku??
12.5.2009 21:17