Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

7.5.2009 22:48

asmo_91 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:
asmo_91 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:http://www.fi.easyparts.nl/showarticles_info/0104248.043/0-121-76-85-1146-821/856/Tandriem-Kevlar-Polini-Aprilia-Sr-Ditech.html

kyllä, siellähän lukee tuo "(mot.Aprilia)" meinaa siis morinia.
itsellä on myös tuo polinin hihna kiinni..


mut eipä tuo hihnasta kiinni varmaankaan ole mulla on vakiohihna siis toi et se röpöttelee ja muuta ei kiihy.

noei ole ei mistään hihnasta kyllä kiinni :D


mut voiko oikeesti joku nyt auttaa jos osaa vaan. siis pytyn vaihon jälkee alko röpöttää ja putkee ja näin. samallalaila kävi vähä yli vuosi sitte ku heitin uuden 50cc pytyn kiinni niin se alko heti sisään ajon jälkee röpöttää ja vaihoin takas sit iha alkuperäsen niin röpötys loppu? enkä haluis sitä 50cc takasi. et voiko se johtua jostai ettei sytytä oikeel kohtaa? mistä se voi johtua? missä päin on sen kampiakselin sen asennon anturi joka lähettää sen koska pitää sytyttää? tulppa väärä cr10ek? ngk? puolassa ei pitäis olla ku vaihoin kytkimet ja vari vaihettu kokonaisuudessaa. ruiskun dealers mode. ainoot jäljel niin et ilmakompressori? läpät? se judu joka on ilmanputsarin jälkee onko se ny kaasutusyksikkö? pitäiskö vaihtaa vakio ilmanputsari johonki. mulla olis stage 6 vapaavirta... vai mitä pitäis tehä? ite en keksi enää mitää muutaku noi pari? ja mikäki niist? sit ruiskutusyksikös voi olla tietty jotai paskana mut miksei sit vakiolla röpötä/röpöttäny?? kampiakseleita tai tälläsiä en oo vaihellu koska se ei vaikuta sytytyksee tai johki seoksii tai muuta...

8.5.2009 15:01

nolaiffi kirjoitti:mut voiko oikeesti joku nyt auttaa jos osaa vaan.

Tulppana pitäisi olla NGK:n Cpr8e. Ja tuo röpötys sisäänajon jälkeen johtuu melkovarmasti tulpasta.

# Pidetään ne lainausten koot kurissa. -jkoljo

8.5.2009 15:22

Tulppana pitäisi olla NGK:n Cpr8e. Ja tuo röpötys sisäänajon jälkeen johtuu melkovarmasti tulpasta.[/quote]

mut täällä sanottii et pitää vaihtaa suuremman lämpöarvon tulppaa ja kakskärkisee? et? ei kai ny viri koneella samaa lämpöarvoo ole

8.5.2009 19:09

nolaiffi kirjoitti:Tulppana pitäisi olla NGK:n Cpr8e. Ja tuo röpötys sisäänajon jälkeen johtuu melkovarmasti tulpasta.


mut täällä sanottii et pitää vaihtaa suuremman lämpöarvon tulppaa ja kakskärkisee? et? ei kai ny viri koneella samaa lämpöarvoo ole[/quote]

Mitä pienempi numero sitä lämpöösempi tulppa. lämpimät 0- 6 , kylmät 7-12.

8.5.2009 23:41

Tony92 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:Tulppana pitäisi olla NGK:n Cpr8e. Ja tuo röpötys sisäänajon jälkeen johtuu melkovarmasti tulpasta.


mut täällä sanottii et pitää vaihtaa suuremman lämpöarvon tulppaa ja kakskärkisee? et? ei kai ny viri koneella samaa lämpöarvoo ole


Mitä pienempi numero sitä lämpöösempi tulppa. lämpimät 0- 6 , kylmät 7-12.[/quote]

eli olisko pitäny vaihtaa lämpönen tulppa??

9.5.2009 1:58

mulla ainakin pelitti malossi sillä ck10er NGK... tosin oli malossin ecu boxi kiinni myös.

9.5.2009 11:05

nolaiffi kirjoitti:eli olisko pitäny vaihtaa lämpönen tulppa??
Otetaanpa nyt taas perusasiat haltuun. Tulpan lämpöarvo kuvaa känteisesti keskielektrodin (tulpan ns. kärki) alla sijaitsevan eristinkärjen pituutta. Kun eristinkärjen pituus kasvaa se sitoo enemmän lämpöä->lämpöarvo laskee. NGK:n sivuilta löytyy yksinkertaistettu nyrkkisääntö, jos edellä kirjoitettu ei mahtunut tajuntaan.

Alhainen lämpöarvo (esim. BP4ES) = ns. kuuma sytytystulppa:
korkea lämmön sitoutuminen pitkän eristinkärjen ansiosta
Korkea lämpöarvo (esim. BP8ES) = kylmä sytytystulppa:
alhainen lämmön sitoutuminen lyhyen eristinkärjen ansiosta.

Viritetyissä moottoreissa on tyypillisesti korkeammat palamislämpötilat kuin vakiokoneissa. Näinollen viritetty kone tarvitsee korkeamman lämpöarvon sytytystulpan. On kitenkin huomioitava että sytytystulpan vaihdolla ei saavuteta mitään hyötyä jos koneessa on jo valmiiksi sopiva ja kunnossa oleva tulppa - liian korkea lämpöarvo tulpassa aiheuttaa tulpan karstoittumista ja sytytyshäiriöitä.

9.5.2009 11:56

Vauhtiviivatarra kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:eli olisko pitäny vaihtaa lämpönen tulppa??
Otetaanpa nyt taas perusasiat haltuun. Tulpan lämpöarvo kuvaa känteisesti keskielektrodin (tulpan ns. kärki) alla sijaitsevan eristinkärjen pituutta. Kun eristinkärjen pituus kasvaa se sitoo enemmän lämpöä->lämpöarvo laskee. NGK:n sivuilta löytyy yksinkertaistettu nyrkkisääntö, jos edellä kirjoitettu ei mahtunut tajuntaan.

Alhainen lämpöarvo (esim. BP4ES) = ns. kuuma sytytystulppa:
korkea lämmön sitoutuminen pitkän eristinkärjen ansiosta
Korkea lämpöarvo (esim. BP8ES) = kylmä sytytystulppa:
alhainen lämmön sitoutuminen lyhyen eristinkärjen ansiosta.

Viritetyissä moottoreissa on tyypillisesti korkeammat palamislämpötilat kuin vakiokoneissa. Näinollen viritetty kone tarvitsee korkeamman lämpöarvon sytytystulpan. On kitenkin huomioitava että sytytystulpan vaihdolla ei saavuteta mitään hyötyä jos koneessa on jo valmiiksi sopiva ja kunnossa oleva tulppa - liian korkea lämpöarvo tulpassa aiheuttaa tulpan karstoittumista ja sytytyshäiriöitä.


niin eli tarvitsee kylmän vai kuuman jos on 70cc ja setuppia vaikka kuinka? mulla ittellä oli vähä aika sitte kii cr10ek ngk ja eile vaihoin vakio tulpan eli sen crb8e vai mikä onkaa ngk? käynnissä en löytänyt paljoakaan eroa päitsi röpöttäminen vähä hiipu mutta veikkaan että johtui siitä kun tulppa ei ollut karstoittunut tai muutenkaan musta tai märkä. btw kokeilin tänää paljo toi kompura antaa painetta niin starttaukses 1,5 bar tyhjäkäynnil 3 barii ja kun anto vähä kierrokasii niin 3,5 bar eli mistä voi olla enää sit kiinni toi ns. keskikaasulla röpöttäminen paitsi et joskus se lähtee täydellisesti hanskasta el i se röpöttää iha koska tykkää mut se palautunu ainaki tähä mennes aina ku eiks ton paineen pitäis olla 3,5 bar.

10.5.2009 14:19

Saako Ditechin Takajousen purettua ku pitääs saada maalattua se jousi siitä??

Aprilia DI-Tech

10.5.2009 18:39

Saakos mistää underia mis on ledivalo?

10.5.2009 20:11

niin eli tarvitsee kylmän vai kuuman jos on 70cc ja setuppia vaikka kuinka? mulla ittellä oli vähä aika sitte kii cr10ek ngk ja eile vaihoin vakio tulpan eli sen crb8e vai mikä onkaa ngk? käynnissä en löytänyt paljoakaan eroa päitsi röpöttäminen vähä hiipu mutta veikkaan että johtui siitä kun tulppa ei ollut karstoittunut tai muutenkaan musta tai märkä. btw kokeilin tänää paljo toi kompura antaa painetta niin starttaukses 1,5 bar tyhjäkäynnil 3 barii ja kun anto vähä kierrokasii niin 3,5 bar eli mistä voi olla enää sit kiinni toi ns. keskikaasulla röpöttäminen paitsi et joskus se lähtee täydellisesti hanskasta eli se röpöttää iha koska tykkää mut se palautunu ainaki tähä mennes aina ku eiks ton paineen pitäis olla 3,5 bar.[/quote]

laitoin vakio tulpan niin nyt ei ainakaa röpöttämistä huomaa melki ollenkaa? et mikä tulppa nyt sit oikee?? ja sitä viel et miksei se kiihy jonkun näkösen piikkin ottaa 50 kmh ja 70kmh mut siihe se jääki -.- ei yhtää 70cc tapasta vakioskodet vetää ohi alussa sun muuta? voiko olla läpistä niin paljon apua?

10.5.2009 20:58

nolaiffi kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:niin eli tarvitsee kylmän vai kuuman jos on 70cc ja setuppia vaikka kuinka? mulla ittellä oli vähä aika sitte kii cr10ek ngk ja eile vaihoin vakio tulpan eli sen crb8e vai mikä onkaa ngk? käynnissä en löytänyt paljoakaan eroa päitsi röpöttäminen vähä hiipu mutta veikkaan että johtui siitä kun tulppa ei ollut karstoittunut tai muutenkaan musta tai märkä. btw kokeilin tänää paljo toi kompura antaa painetta niin starttaukses 1,5 bar tyhjäkäynnil 3 barii ja kun anto vähä kierrokasii niin 3,5 bar eli mistä voi olla enää sit kiinni toi ns. keskikaasulla röpöttäminen paitsi et joskus se lähtee täydellisesti hanskasta eli se röpöttää iha koska tykkää mut se palautunu ainaki tähä mennes aina ku eiks ton paineen pitäis olla 3,5 bar.


laitoin vakio tulpan niin nyt ei ainakaa röpöttämistä huomaa melki ollenkaa? et mikä tulppa nyt sit oikee?? ja sitä viel et miksei se kiihy jonkun näkösen piikkin ottaa 50 kmh ja 70kmh mut siihe se jääki -.- ei yhtää 70cc tapasta vakioskodet vetää ohi alussa sun muuta? voiko olla läpistä niin paljon apua?


Ei tosta sun sönkkäämisestä ota selvää ja vielä, kun et osaa noita quoteit pitää kunnol, että tietäs edes mikä on quotee ja mikä ei. -.-

11.5.2009 15:10

Tony92 kirjoitti:Saako Ditechin Takajousen purettua ku pitääs saada maalattua se jousi siitä??


tietääskö joku??

12.5.2009 14:54

Tony92 kirjoitti:
Tony92 kirjoitti:Saako Ditechin Takajousen purettua ku pitääs saada maalattua se jousi siitä??


tietääskö joku??

kai sen nyt näkee silmälläkin että miten on asian laita jos vaan viitsii katsoa sitä jousta ?

aprilia sr 05 ditech

12.5.2009 21:17

vaikuttaisko tehari ruiskussa paljoki? ajattelin stage6 pro replicaa tunkee toho diteckkkiiin nii minkäkokoset rullat ois hyvät tuon putken kanssa ja hyödyttääkö se ylipäänsä mitää ruiskussa?