Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Kymco Super 9

1.10.2010 14:11

Minkäköhän kokoinen suutin pitäisi Kymcoon laittaa, jos ostaisin Pipercrossin vapaavirtasuodatin "sukan"? Tällä hetkellä mopo on kuriton, pilliä lukuunottamatta, ja suutin on kokoa 90 (vakio 72).

1.10.2010 22:35

Kokeile 100, jos röpöttää niin pikkasen pienempi

2.10.2010 23:40

HaGss kirjoitti:Voihan sen sorvata vaikka tasaiseksi.
Viilamaan ei suosittelis ku tulee epätasanen..

Viila ei tee siihe kuriin yhtään mitään... se kuripää on sen verran karkaistu että viila ei tee mitää.
Sorvaus auttaa tai järkevämpi olis ostaa jo multivari :)

2.10.2010 23:43

MacLumme kirjoitti:Ei kukaa vittis työntömital mitata Kymcon Keihin PB 14 mm:n ilmanputsarin kiinnityskohdan halkaisijaa..? Oon Malossin vapaavirtaus suodatinta hankkimassa ja koon 100 suutinta jossa kierre 4 mm.
Se on noin 32mm. 35mm menee hienosti.

Malossin pytty Kymso Super 9 AC.

2.10.2010 23:56

Myynissä olisi Malossi Sport 72cc pytty! Halkaisija 47mm. Pytyllä ajettu noin 1000km. Ajettu kunnolla sisään 300km! Ajettu aina kunnon seoksilla jne.
Ei oo raiskattu , leikannu tai vastaava. Settiin kuuluu pytty, ja kansi + ihan uus sytytys tulppa kaupan päälle :). Pytty hoonattu Moposportissa.
Kuvia YV:n kautta.

3.10.2010 17:44

Vinkkejä otetaan vastaan. Nyt on kaasarikin puhdistettu, lähee välillä käyntiin, mutta vain hetkeksi ja sitten sammuu kuin seinään. Olisiko CDI boksi viallinen?
Pystyykö boksia mittaamaan yleismittarilla?

3.10.2010 20:41

juhaa kirjoitti:Vinkkejä otetaan vastaan. Nyt on kaasarikin puhdistettu, lähee välillä käyntiin, mutta vain hetkeksi ja sitten sammuu kuin seinään. Olisiko CDI boksi viallinen?
Pystyykö boksia mittaamaan yleismittarilla?
Ootko tarkistanu tulpan ? Jos CDI olis viallinen nii se joko käynnistyy ja pätkii vitusti tai sit ei käy ollenkaa. Koita uutta tulppaa, usein kyllä auttaa. Jos oot koittanu uutta tulppaa sitten luultavasti moottori ei saa kunnolla bensaa.

3.10.2010 23:35

Nyt hieman typerä kysymys, mutta aloin tossa katella Kymcon ilmanputsaria, ja samalla mietin, mihin se pipercrossi tulee oikein kiinnittää kun vanha putsari on kiinni ainaki kahdesta kohtaa... Jollei kolmesta, en muista tarkalleen.

4.10.2010 10:25

Hullumies kirjoitti:
juhaa kirjoitti:Vinkkejä otetaan vastaan. Nyt on kaasarikin puhdistettu, lähee välillä käyntiin, mutta vain hetkeksi ja sitten sammuu kuin seinään. Olisiko CDI boksi viallinen?
Pystyykö boksia mittaamaan yleismittarilla?
Ootko tarkistanu tulpan ? Jos CDI olis viallinen nii se joko käynnistyy ja pätkii vitusti tai sit ei käy ollenkaa. Koita uutta tulppaa, usein kyllä auttaa. Jos oot koittanu uutta tulppaa sitten luultavasti moottori ei saa kunnolla bensaa.



Paria uutta eri tulppaa on kokeiltu, muistaakseni NGK BR7HS ja BR8HS (vai oliko ne nyt CR alkuisia, mutta kuitenkin oikean kokoisia :) )

Kaasarille asti ainakin tulee bensaa eli bensahana on kunnossa.
Kaasarikin putsattu. Tuo bensan saanti voisi kyllä olla se vika, kun sen antaa seistä ihan rauhassa ja sitten kokeilee, niin starttaa mutta tosiaan ihan hetkeksi.

4.10.2010 19:05

juhaa kirjoitti:
Hullumies kirjoitti:
juhaa kirjoitti:Vinkkejä otetaan vastaan. Nyt on kaasarikin puhdistettu, lähee välillä käyntiin, mutta vain hetkeksi ja sitten sammuu kuin seinään. Olisiko CDI boksi viallinen?
Pystyykö boksia mittaamaan yleismittarilla?
Ootko tarkistanu tulpan ? Jos CDI olis viallinen nii se joko käynnistyy ja pätkii vitusti tai sit ei käy ollenkaa. Koita uutta tulppaa, usein kyllä auttaa. Jos oot koittanu uutta tulppaa sitten luultavasti moottori ei saa kunnolla bensaa.



Paria uutta eri tulppaa on kokeiltu, muistaakseni NGK BR7HS ja BR8HS (vai oliko ne nyt CR alkuisia, mutta kuitenkin oikean kokoisia :) )

Kaasarille asti ainakin tulee bensaa eli bensahana on kunnossa.
Kaasarikin putsattu. Tuo bensan saanti voisi kyllä olla se vika, kun sen antaa seistä ihan rauhassa ja sitten kokeilee, niin starttaa mutta tosiaan ihan hetkeksi.


Taas muutamaan kertaan sai pariksi sekunniksi käyntiin, sitten ei taas mitään. Imukaulaa kiristetty.
Tulppa kastuu ja kipinää tulee.

4.10.2010 19:55

juhaa kirjoitti:
juhaa kirjoitti:
Hullumies kirjoitti:
juhaa kirjoitti:Vinkkejä otetaan vastaan. Nyt on kaasarikin puhdistettu, lähee välillä käyntiin, mutta vain hetkeksi ja sitten sammuu kuin seinään. Olisiko CDI boksi viallinen?
Pystyykö boksia mittaamaan yleismittarilla?
Ootko tarkistanu tulpan ? Jos CDI olis viallinen nii se joko käynnistyy ja pätkii vitusti tai sit ei käy ollenkaa. Koita uutta tulppaa, usein kyllä auttaa. Jos oot koittanu uutta tulppaa sitten luultavasti moottori ei saa kunnolla bensaa.



Paria uutta eri tulppaa on kokeiltu, muistaakseni NGK BR7HS ja BR8HS (vai oliko ne nyt CR alkuisia, mutta kuitenkin oikean kokoisia :) )

Kaasarille asti ainakin tulee bensaa eli bensahana on kunnossa.
Kaasarikin putsattu. Tuo bensan saanti voisi kyllä olla se vika, kun sen antaa seistä ihan rauhassa ja sitten kokeilee, niin starttaa mutta tosiaan ihan hetkeksi.


Taas muutamaan kertaan sai pariksi sekunniksi käyntiin, sitten ei taas mitään. Imukaulaa kiristetty.
Tulppa kastuu ja kipinää tulee.
Hmm...poika, jos tulppa kastuu nii se ei anna kunnon kipinää silloin. Koita sytytimel vaikka kuumentaa tulppan kärkeaä ja laita letkulla ihan pikkase bensaa tulpan reiästä. Sitte kiristä se tulppa ja koita käynnistää. Jos vieläki käy vaa hetkeks nii voi olla et cdi on paskana.

5.10.2010 19:25

Onko vuoden 2002 mallissa rajotettu CDI, tuntuu että ottais kierrokset vastaa tossa n. 60-65 kohdalla?

6.10.2010 9:26

Hullumies kirjoitti:
juhaa kirjoitti:
juhaa kirjoitti:
Hullumies kirjoitti:
juhaa kirjoitti:Vinkkejä otetaan vastaan. Nyt on kaasarikin puhdistettu, lähee välillä käyntiin, mutta vain hetkeksi ja sitten sammuu kuin seinään. Olisiko CDI boksi viallinen?
Pystyykö boksia mittaamaan yleismittarilla?
Ootko tarkistanu tulpan ? Jos CDI olis viallinen nii se joko käynnistyy ja pätkii vitusti tai sit ei käy ollenkaa. Koita uutta tulppaa, usein kyllä auttaa. Jos oot koittanu uutta tulppaa sitten luultavasti moottori ei saa kunnolla bensaa.



Paria uutta eri tulppaa on kokeiltu, muistaakseni NGK BR7HS ja BR8HS (vai oliko ne nyt CR alkuisia, mutta kuitenkin oikean kokoisia :) )

Kaasarille asti ainakin tulee bensaa eli bensahana on kunnossa.
Kaasarikin putsattu. Tuo bensan saanti voisi kyllä olla se vika, kun sen antaa seistä ihan rauhassa ja sitten kokeilee, niin starttaa mutta tosiaan ihan hetkeksi.


Taas muutamaan kertaan sai pariksi sekunniksi käyntiin, sitten ei taas mitään. Imukaulaa kiristetty.
Tulppa kastuu ja kipinää tulee.
Hmm...poika, jos tulppa kastuu nii se ei anna kunnon kipinää silloin. Koita sytytimel vaikka kuumentaa tulppan kärkeaä ja laita letkulla ihan pikkase bensaa tulpan reiästä. Sitte kiristä se tulppa ja koita käynnistää. Jos vieläki käy vaa hetkeks nii voi olla et cdi on paskana.



Ei sitä enää niin poikia olla :)
Täytyy tuo tulppa homma testata, mutta tuntuu siis siltä että bensaa kone kyllä saa, kipinässäkään enää silmämääräisesti ole mitään vikaa, vertailu kohtaa kipinään ei kyllä ole, eikä muistikuvaa raisu ajoista.

13.10.2010 0:40

Olis myynnissä Tecnigas Next-R tehoputki, maalattu kokonaan mustaksi. YV.tä voi laittaa :)

13.10.2010 8:31

Mikä on kymcossa, kun välillä lähtee hyvin käyntiin, välillä tosi huonosti kiksillä. Kiksi toimii nornaalisti. Mutta porakoneella lähtee heti käyntiin. Kaasarin olen putsannut, ja on tutkittu ettei ole mitään imuvuotoja tms.. Auttaiskohan kaasarin vaihto mitenkään? On tossa hyllyssä 16mm phbg, 17,5 phva ja jottai muuta. Läpät tarkistin niin toinen läpistä raottaa hieman, onko vaarallista? Kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa?