Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

17.10.2011 17:48

On tuo BA20D kanta ja hetken googlailtua selvisi, että vakiopolttimon teho on 35/35W. Laitoin tiedon tietotankkiin.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

17.10.2011 19:35

Mulla on kyllä -02 typhoonissa vakiona 35w h4. Koitin laittaa 60/55W H4 sinne, mutta se tosiaan palo himmeemmin ku toi 35W :lol:

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

17.10.2011 23:28

Mulla on Stalkerissa ba20d 25/25W (Itse laittanut), palaa kirkkaammin kuin vakio. Tyyppivika tosiaan nuo valot, miten saisi valot kirkkaammiksi? Jotain konsteja?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

18.10.2011 17:33

Iten laitoin omaan typhooniin 9 ampeerin akun ja vettiin akulta uuvet johot lampulle :PJa hyvin on toiminut. Tuli maksamaan jonkun vajaat 20e sisältää valojen asennus johtosarjan ja lampun :D Ei ollu kallis mut nyt näkkee!

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

18.10.2011 18:37

Minkä lampun laitoit? Mites, jaksaako magneetto ladata tota tarpeeks?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

18.10.2011 19:21

Saako Suomesta sitä ilmanputsarin kuria vai pitääkö todella easypartsilta tilata?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

18.10.2011 19:30

Mihin sä sellasta tarviit? Hyvin toimii kun tukit ilmanotto vaikka ilmastointiteipillä vähän.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

18.10.2011 20:04

Laitoin 55w valon. Hyvin mangeetto on jaksanu ladata akkua. Ei mittään ongelmia ole ollu. :)

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

19.10.2011 9:58

tommia kirjoitti:Saako Suomesta sitä ilmanputsarin kuria vai pitääkö todella easypartsilta tilata?



Tai jos et halua jesaria laittaa niin teet sellaisen itse.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

19.10.2011 10:02

Niinpä, johonki kohtaan tekee jonku levynpalan mikä tukkii sopivasti. Ite käytin tota ilmastointiteippiä väliaika-amispatenttina kun ei ollu joskus tarpeeks isoa suutinta, niin kun tukki vähän ilmanottoa niin toimi hyvin.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

20.10.2011 22:32

tommia kirjoitti:Saako Suomesta sitä ilmanputsarin kuria vai pitääkö todella easypartsilta tilata?


Multa löytyis.

Mitäs muuten voin oikein tehdä, kun sylinterin pakoaukon toinen pinnapultti (eli se pultti johon laitetaan pakoputki kiinni) on poikennut. Poikkesi aika syvältä joten epäilen ettei sitä saa irti, joten putkea ei saa kiristetty oikein kunnolla, joten äänet aika karut. Eli onkos tuo pytty nyt ihan turhaa tavaraa?

Ja kun varmaankin toinen pytty pitäisi saada kuntoon niin voiko noita vakiopyttyjä (alk.per.) porauttaa, kun kotoota löytyis yksi leipassu.

Ja vielä kolmas asia. Typhoonin takarengas ei liiku ilman että laittaa koneen käyntiin, osaisittekos sanoa mikä siinä on vituillaan. Mopo kulkee ehkä noin 40kmh, kun ennen kulki noin 65kmh. Eli mikäs mättää kun takarengas ei pyöri, epäilisin itse variaattoria tai kytkintä.

Jaa vielä... Ennen sylinterin vaihtoa skootteri kulki ehkä noin 80kmh. Tämän jälkeen laitoin 70cc pytyn, jolla mopo ei kulkenut 30kmh kovempaa, koska oli helvetin väljä, päätin taas laittaa saman vakiopytyn mitä ennen käytin. Vakiopytyllä mopo ei enää kulkenutkaan niin kovaa vain jotan reilua kuuttakymppiä. Osaisittekos sanoa tuosta viasta yhtään mitään?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

20.10.2011 22:46

Poikkimenneen pinnapultin saa pois, kun tekee siihen pulttiin reijän ja vääntää sen pois vastakierretapilla.

Luultavasti kytkimessä häikkää, kannattaa aukasta ja vilkasta.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

20.10.2011 22:49

Tosta takarengas hommas, ota varikoppa pois ja pyörittele kytkinkelloa. Pitäs kytkinkelloo pyörittämällä takarengas pyörii ;)

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

27.10.2011 15:34

Itselläni kai jotenkin kivikautinen typhooni, kun siinä on vakiona sellanen umpio että kaks normi hehkupolttimoa ja ei ole pitkiä vaan valot, parkit ja off. mutta sain 02vm (kai) varaosaskodun josta nylväsin etuvalon missä vain yksi halogeeni, eli se nykynen mikä kai kaikissa uudemmissa typhooneissa, niin itsellä ainakin molemmat paloivat ihan kirkkaasti, ainoa vain että ei ole kuin yksi asento nyt tossa halogeeni umpiossa, joten virittelen varmaan sisäkatteeseen pitkille ja lyhyille katkaisian, ja eikös aina "viri" variaattorissa lue minkä merkkinen? tai ei ainakaan tuossa varaosa skootterin etuvarissa lukenut mitään muuta kuin joku merkki kai, vaikka entinen omistaja väitti että on virivari?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

30.10.2011 1:43

Kuinka poistat kuristukset Piaggion nelitahtimalleista?

  • Sahaa CDI-boksiin 3 milliä syvä viilto. Täytä lovi sitten silikonilla, jottei kosteus pääse sinne.
  • Poista prikka variaattorista.
  • Vaihda suuttimeksi #78.

kuva1.PNG


kuva2.PNG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.