Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.11.2014 18:30
Kipinä löytyi staattoria vaihtamalla. CDI-boksi tuli siis ostettua ihan turhaan.
11.11.2014 15:29
Kellään tietoa mikä vikana? Vakiona kulutti sen 4l/100 ja kulki 50kmh gps. Prikan poiston jälkeen kulutti 6l/100 ja kulki 59 gps. Pistin ruiskumallin vakioputken kiinni ja nyt kiihtyy ja kulkee sen 75-80 gps suoralla mut nyt tankillinen menee jo 76km matkassa
suutin kokoa 60 ja vakiorullat
19.11.2014 8:26
Moi. Käytössäni on ollut Aprilia SR 50 r (kaasariversio). Eräänä aamuna ei suostunut enään lähtemään käyntiin. Olin siis sammuttanut sen edellisenä iltana aivan normaalisti. Mutta kun kaataa bensaa tulpanreiästä sylinteriin, käy vähänaikaa ja sammuu. Aika selvästi ei saa bensaa, mutta olen jo 2 kertaa putsannut kaasarin ja ei ole vaikuttanut asiaan. Mikähän ihme on sitten vikana kun bensaletkukaan ei ole tukossa+ läpätkin putsattu. Mopo on siis 2tahti vuosimallia 2005 ja mäntä vaihdettu n. 70km sitten.
25.4.2015 15:29
Multa löytyy pihasta tollanen 2013 vuoden SR 50. Tällä hetkellä n. 2mm prikka kiinni ja kulkee mittariin sen 65 ja risat, ilman prikkaa 65-75 päivästä riippuen. Ongelma on siis se, että aina kun ajan yli ~58 variaattorista kuuluu ihan kamala sellanen rätisevä "hinkkaus" ääni niinkun osuis joku levy joka kierroksella johonkin. Ääni loppuu heti kun otan kaasun pois tai lasken nopeutta alle ton n. 58. Osaisko joku kertoa et mistä toi tulee? (ääni kuuluu siis prikan kanssa ja ilman)
2.5.2015 9:42
Skootteri lähti toimimaan sähköongelmien jälkeen oikein mukavasti. Akku oli kuivunut talven aikana mutta virtaa rupesi taas virtaamaan kun käyntiin sai polkemalla. Ongelmaksi muodostui kuitenkin nopeusmittari. Jonkun sätkyn se sai, koska nyt viisari ei laskeudu alle 25km/h.
Mittari kyllä toimii ihan normaalisti mutta sen asteikko on nyt tosiaan hieman vääristynyt.
Millähän tuon saisi "nollattua"?
Nopeusmittari on kait ihan mekaaninen? Jotenkin se vain kuitenkin sekosi, kun jännite oli alhainen ja mittaristosta hävisi hetkeksi virta kun kokeili pitkiä akun ollessa miltei tyhjä.
10.5.2015 22:34
Nyt joku viisas keromaan minulle että jos ostan giannelli extra v2 teharin apikkaan nii pitääkö muuta säätää ku vaihtaa suutinta?
11.5.2015 19:19
Rullat, kytkinjouset ja variaattorin jousi.
15.5.2015 2:15
Entäs jos en muuta tee ku suuttimen vaa vaihdan?
15.5.2015 19:06
No sitten se ei käy tehoalueella, eikä kulje luultavasti kovin hyvin.
16.5.2015 6:45
Ja siinä tapauksessa ei kannata edes ostaa tehoputkea, ellei variaattoria säädä.
17.5.2015 13:57
Mittariongelma se vain jatkuu. 25km/h nököttää nollatasona, vaikka irrotin akun, latasin täyteen ja löin takaisin kiinni.
Jostain sain neuvoja, että piuhojen irrottaminen ja uudelleen kytkeminen pitäisi nollata mittari mutta näin ei käynyt.
Mitähän tässä keksisi?
17.5.2015 23:39
tehari kiinni ja suutin vaihettu 7numeroa isommaksi nii kyllä muuten kulkee hyvin vaikkein muuta vaihtanutkaan
20.8.2015 18:51
Moro !!
mulla on mun 2010 vuoden aprillia sr racingissa sellanen ongelma että kun käynnistää mopon niin mopo antaa itsestään kaasua ja vauhtia kertyy kaasua painamatta noin 50 km/h (huiput 65 )
Kaasuttimen neula näyttäis toimivan hyvin että todennäköisesti jossain muussa vikaa.
Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa ???
tuli aika yllättäen tämä vika ja alussa kaasu ns. hirtti kiinni .
olisi kiva tietää ongelmasta enemmän
7.2.2016 13:42
Ärräksä kirjoitti:Mittariongelma se vain jatkuu. 25km/h nököttää nollatasona, vaikka irrotin akun, latasin täyteen ja löin takaisin kiinni.
Jostain sain neuvoja, että piuhojen irrottaminen ja uudelleen kytkeminen pitäisi nollata mittari mutta näin ei käynyt.
Mitähän tässä keksisi?
Kokeile irroittaa akun maakaapeli, kytke sytytysvirrat päälle avaimesta ja kiinnitä maakaapeli.
13.3.2016 1:59
Kukaan löytänyt sr:n hyviä kuvallisia ohjeita tai jopa videota koneen irrottamiseen?
Muistelisin ainakin jossain ruotsalaisilla sivuilla olleen aikoinaan NRG:hen joku ohje. Varmaan aika pitkälti samoin ehdoin mentäisiin siinä, että jos joku muistaa paikan, niin voisi linkata.