Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.4.2011 19:59
Jos sun ryypyn johdot on katkastu niin sehän on ihan kokoajan päällä,eikö?
Seilaako esim tyhjäkäynti? silloin kallistuisin imuvuotoon,katso nyt tietysti kaasari puhtaaks,venttiilit tiukahkot 0,10 jne jne...
26.4.2011 20:45
Timo21 kirjoitti:Jos sun ryypyn johdot on katkastu niin sehän on ihan kokoajan päällä,eikö?
Seilaako esim tyhjäkäynti? silloin kallistuisin imuvuotoon,katso nyt tietysti kaasari puhtaaks,venttiilit tiukahkot 0,10 jne jne...
Mutta miten se voisi olla kokoajan päällä jos siihen ei mene virtaakaan ?
Välillä pysyy tyhjäkäynnillä hyvin ja välillä sammuu.Ja imuvuotokin voi todellakin olla mahdollinen koska imukaula on itsetehty.Entisen omistajan patentteja täynnä
Skootterihan on Yamaha bw`s kiinalaisella 4t koneella.
Mietin tos jotta millanen tuon akselivälin pidennys palan pitäis olla olisko jollain kuvaa ?
27.4.2011 18:48
Automaattiryyppy on skoottereissa tyypillisesti oletusarvoisesti aina päällä (toiminnassa). Toisin sanoen, ennen kuin käynnistät skootterin, ryypyn pitäisi olla päällä. Ryypyn päälläoloasteeseen vaikuttaa suoraan ilman lämpötila ja se, onko skootteria juuri käytetty. Ryyppy on oletusarvoisesti päällä, vaikka ryypyn sähköjohdot eivät olisikaan kytkettyinä.
Tuossa linkki;
http://www.skootterini.com/web/vianhaku ... vikaa.html
28.4.2011 20:12
Nyt iski uus vika eilen skootteri toimi hyvin ja ny ku kokeilin tänään käynnistää niin ei lähteny nooh sit katton tulpan ja kipinää tulee, kaasarin putsasin muttei hyötyä
EI SAA BENSAA,otin sit ilmanputsarin pois ja suihkautin suihkupullolla muutaman kerran kaasariin bensaa ja hörähtää pariksi sekunniksi.tankin hanan puhaltelin paineilmalla,ei vaikutusta.
Eli skootteri siis käy pari sek ku laittaa bensaa kaasariin.
29.4.2011 0:25
Purat kaasarin osiin ja puhistat vaikka bensalla joka paikan.
29.4.2011 14:27
Joopajoo alipaine hanan letku oli lähteny irti
30.4.2011 0:58
olisko ideoita katkenneen pinnapultin irroittamisen, kierteiden teko ei onnistu mitenkään koska pultti on niin hankalassa paikassa ja muutenkin niin lyhyt ettei siihen varmaan edes mahtuisi kahta mutteria. Olisko mitenkään tyhmä idea vetää viiva rälläkällä (tms) keskelle pulttia ja yrittää tavallisella ruuvimeisselillä vääntää sitä pois?
30.4.2011 1:09
Kunnon putkitongit, niillä aukee mikä tahansa ja lähtee irti mistä tahansa. Kyllä sitä voi koittaa tehä siihen viilto, veikkaan vaan että rautasahalla tai jollain vastaavalla olis parempi, rälläkän laikka on varmaa liian iso.
1.5.2011 14:11
kuulkaas miten on näitten variaattoreitten kanssa. Ku ny ois tommonen Narakun etuvari, pitäs vissiin auttaa ja 6g rullat. Niin sitä vaan et pulttipyssy on, Mutta tarviiko ulosvetäjän tai jtn vastaavaa että saa etuvarin irti. Nopeeta apuu tarvittas että sais tänään etuvarin vaihettua
1.5.2011 20:31
Ei siihen tarvii ees mitään pulttipyssyä. Itte oon aina saanu auki työkalusatsin sopivalla hylsyllä ja jollaki ruuvimeisselillä tms. kammennu sen starttikehän siille että ei liiku.
1.5.2011 21:17
Juu saatiinki se lukittua, mutta ei saakeli lähteny avautumaan. No huomenissa pulttipyssyllä uus yritys. Jos sillä ei aukee, niin on kyl kumma. Mitä veikkaatte että auttaako tää Narakun variaattori mitään? Ku muutenhan mopoa ei oo viritetty.
1.5.2011 21:19
Kyllä varmasti auttaa, laadusta en mee sanoo mitään.
1.5.2011 21:25
Sammaaa kinuski tasoahan se on niinkö muutki
Ilmottelen toki jos hajoaa
1.5.2011 21:27
Nää kinkki skobat on mitä on, naraku samaa "laatua". parilla kaverilla on solifer ja on romuja kaikki. Myös yhellä kaverilla on kymco mxu 50, samaa roskaa. Taino vielä pahempi, se on made in thailand.
1.5.2011 21:33
Itelläki oli ennen aika korkeet epäilykset näitä kinuskeja kohtaan, mutku muuta ei saanu nii täähän se tuli. Mutta positiivistahan näistä oon saanu kuulla nytte kuiteski. Naapuri ajellu 12 tonnia ilman mitään ongelmaa ja kulkupuolihan näissä on ihan ok =D