Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.4.2009 20:48

Tony92 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:n o tietääkö kukaa mikä on ku 70cc sprotilla malossi niin ei kiihy eikä kulje???

tai ees käynnisty?

Se siis saa kipinän ja bensaa mutta saako se ilmaa ollenkaa ?? Sitte jos se saa ilmaa liikaa se ei myös käynnisty. mun opettaja sano yhel tunnil jotta yleisin syy jos 2t mopo ei lähe käyntii vaikka kipinä ja bensaa tuloo , nii se saa joko liikaa ilmaa tai liian vähän.

sehä täs onki tarkistuksen alla ilmaa se ottaa kyl mut sit se kompressori et mite sen voi testata?? tai muuta?

19.4.2009 21:06

nolaiffi kirjoitti:
Tony92 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:n o tietääkö kukaa mikä on ku 70cc sprotilla malossi niin ei kiihy eikä kulje???

tai ees käynnisty?

Se siis saa kipinän ja bensaa mutta saako se ilmaa ollenkaa ?? Sitte jos se saa ilmaa liikaa se ei myös käynnisty. mun opettaja sano yhel tunnil jotta yleisin syy jos 2t mopo ei lähe käyntii vaikka kipinä ja bensaa tuloo , nii se saa joko liikaa ilmaa tai liian vähän.

sehä täs onki tarkistuksen alla ilmaa se ottaa kyl mut sit se kompressori et mite sen voi testata?? tai muuta?

Siitä en tiiä et miten sen pystyy testata , koska ittellä se oli leikannu kiinni...

19.4.2009 21:33

Tony92 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:
Tony92 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:

tai ees käynnisty?

Siitä en tiiä et miten sen pystyy testata , koska ittellä se oli leikannu kiinni...

saako sitä irti ottamatta moottoria ulos?? mitä muita voi olla syinä? se ei niinku ees pörähdä se vaan sahaa,,,,

19.4.2009 23:50

Saahan sen tietysti poies ilman moottorin irrotusta :D Mulla on oma täysin purettuna saman syyn takia , eli sahaa vaan hetken ja sit pyörii hitaasti :( huomenna otan ite moottorin auki ja katon et mitä sieltä löytyy

20.4.2009 0:05

Tony92 kirjoitti:Saahan sen tietysti poies ilman moottorin irrotusta :D Mulla on oma täysin purettuna saman syyn takia , eli sahaa vaan hetken ja sit pyörii hitaasti :( huomenna otan ite moottorin auki ja katon et mitä sieltä löytyy

mulla se sahaa iha normisti kyllä mutta ei sytytä tai saa bensaa/ilmaa??

20.4.2009 15:54

miten pystyy tutkii noi kaikki judut

!

21.4.2009 20:38

nonii töi jöllimasiina lähti käyntii tänää auton akulla ja ku kättä piti imu aukossa ja anto kaasua. uuutta puolaa kaipais ja startti ja akkua ehottomasti... puri paskaks sen mun cr10ek tulpanki perkele.... nyt kysyn et onko siin paljon erii et laittaako malossin sen boxi vai menee aprilia liikkeeseen säätää seokset? ja sit et säätääkö ne seokset kaikille mopo kohtasesti vai onko kaikille joku sama tiettty? ku 70cc ei saa tarpeeks ruokaa...

22.4.2009 22:25

nolaiffi kirjoitti:nonii töi jöllimasiina lähti käyntii tänää auton akulla ja ku kättä piti imu aukossa ja anto kaasua. uuutta puolaa kaipais ja startti ja akkua ehottomasti... puri paskaks sen mun cr10ek tulpanki perkele.... nyt kysyn et onko siin paljon erii et laittaako malossin sen boxi vai menee aprilia liikkeeseen säätää seokset? ja sit et säätääkö ne seokset kaikille mopo kohtasesti vai onko kaikille joku sama tiettty? ku 70cc ei saa tarpeeks ruokaa...

Juu kantsii käydä säädättämäs se boxi jos sulla jo ei oo tota malossii..sehän saa selvästi liian vähä soppaa jos tolleen lähti käyntii.

22.4.2009 22:32

Mites tuossa Aprilia Sr50 DiTech -03 tuo kurien poisto? Mitä kureja siinä on?

22.4.2009 22:58

Tony92 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:nonii töi jöllimasiina lähti käyntii tänää auton akulla ja ku kättä piti imu aukossa ja anto kaasua. uuutta puolaa kaipais ja startti ja akkua ehottomasti... puri paskaks sen mun cr10ek tulpanki perkele.... nyt kysyn et onko siin paljon erii et laittaako malossin sen boxi vai menee aprilia liikkeeseen säätää seokset? ja sit et säätääkö ne seokset kaikille mopo kohtasesti vai onko kaikille joku sama tiettty? ku 70cc ei saa tarpeeks ruokaa...

Juu kantsii käydä säädättämäs se boxi jos sulla jo ei oo tota malossii..sehän saa selvästi liian vähä soppaa jos tolleen lähti käyntii.

niin mutta ajaako se saman asian. et onko toi malossin boxi vaan samalla lailla säädetty? ja säätääkö ne siel liikkees mopo kohtasesti? ja et onko siin kulku ja kiihtymis puolessa eroja jos säädättiiä vaan boxia siel eikä osta sitä malossi?? siis onko niil eroo??

23.4.2009 7:19

Mikä vikana säräs ku laittaa virrat päälle kuuluu todella pieni "vingunta" ääni, eikä se "raksutus"? Otin sisäkatteen pois ja "vingunta" kuului ruiskuboksin vierestä, vissiin jonkilaisesta releestä (se myös tärisi). Et onkoha se sökö vai kuuluuks olla näin mut se raksutus muualta? Ja ku yrittää käynnistää ni ei tapahdu mtn, tööttii ku painaa ni hädin tuskin kuuluu mtn ja vilkut ku laittaa pääl ni ei vilku.

23.4.2009 17:06

Fait kirjoitti:Mikä vikana säräs ku laittaa virrat päälle kuuluu todella pieni "vingunta" ääni, eikä se "raksutus"? Otin sisäkatteen pois ja "vingunta" kuului ruiskuboksin vierestä, vissiin jonkilaisesta releestä (se myös tärisi). Et onkoha se sökö vai kuuluuks olla näin mut se raksutus muualta? Ja ku yrittää käynnistää ni ei tapahdu mtn, tööttii ku painaa ni hädin tuskin kuuluu mtn ja vilkut ku laittaa pääl ni ei vilku.

Akku sökö?

23.4.2009 17:07

-HaukiOnKala- kirjoitti:Mites tuossa Aprilia Sr50 DiTech -03 tuo kurien poisto? Mitä kureja siinä on?

http://www.motot.net/wiki/Skoottereiden ... uristukset

23.4.2009 20:39

nolaiffi kirjoitti:
Tony92 kirjoitti:

niin mutta ajaako se saman asian. et onko toi malossin boxi vaan samalla lailla säädetty? ja säätääkö ne siel liikkees mopo kohtasesti? ja et onko siin kulku ja kiihtymis puolessa eroja jos säädättiiä vaan boxia siel eikä osta sitä malossi?? siis onko niil eroo??

24.4.2009 16:15

nolaiffi kirjoitti:niin mutta ajaako se saman asian. et onko toi malossin boxi vaan samalla lailla säädetty? ja säätääkö ne siel liikkees mopo kohtasesti? ja et onko siin kulku ja kiihtymis puolessa eroja jos säädättiiä vaan boxia siel eikä osta sitä malossi?? siis onko niil eroo??

Ei pitäs mitään eroa olla.