Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.7.2013 1:19
Kertokaa nyt joku että mikä ihme tossa pösössä nyt on eli SF3 AC ostin kun halvalla sain, ja laitoin heti uuden Stage 6 Sport pro multivarin ja Leovinze ZX putken, variaattorissa medium VP-jousi j kytkimessä putken kanssa tulleet (ilmeisesti medium) jouset, rullia on kokeiltu vaikka minkä painosia ja parhaiten tuntuu toimivan 9g, mutta piikkiä ei tule kiihtyvyys huonoa ja huiput vähän reilu 60kmh, mikäs tässä mättää? kuppi levyä ei tietenkään ole ja suutin on 75 vakio ilmanputsarilla 70 suuttimessa ei ollut merkittävää eroa. Jos variin laittaa kevyemmät rullat kuin vakiot tilanne vain huononee! pösö lähtee liikkelle noin 6000rpm ja kiertää sinne 7500-8000rpm, mikä on kun ei piikitä eikä kulje kertokaa joku? ja itseltänikin on löytynyt 70cc skootteria yms että elkää nyt ihan tyhmänä sitten pitäkö
mutta en oo tällästä tilannetta ennen kohdannu
28.7.2013 1:26
No koita vielä isommalla suuttimella. Tuo SF3:sen tekniikka on ainakin mulle pieni mysteeri, ei ole oikein hajua millainen pytty siinä on. Kun jos mikään muu ei auta niin tulisi mieleen että pytty voi olla kuristettu. Ootko kattonu oisko siinä imupuolella jotaki kureja? Nouseeko kaasarin luisti ylös asti, entä onko kaasarin jälkeen mitään kurilevyjä?
e: vai onko pakoputkesta kuri otettu pois?
3.8.2013 0:12
joo vaihoin nyt tohon vapaavirta suodattimen ja alko pelittää heti vähä paremmin, minkäs kokosta suutinsta tuohon kannaittais tunkea jos vakio on 54, tällä hetkellä 75 ja tukehtuu, itse ajattelin kokeilla ensin 80 tai 85 kokoisella.
9.8.2013 12:07
Mitenkä tommosesta sf2:sta sais ton ajoneston pois?Onko minkälainen homma?
16.8.2013 0:03
Mulla on -07 sf2 josta on poistettu prikka ja tukittu hukkis. Pitäskö toimii ja kulkee kovempaa jos laitan 17.5 mm kaasarin ja avarretun imukaulan vai pitääkö hankkia lissää osaa tai tehä säätöjä?
16.8.2013 14:33
Suosittelen mielummin tehoputken hankkimista, saat enemmän vastinetta rahoillesi. Teharin yhteydessä variaattorin ja kaasuttimen säätö on tarpeen. Tekniikkapuolen pakoputkitopikissa lisää infoa tarpeellisista säädöistä.
16.8.2013 19:56
Cave kirjoitti:Jooh. Tässä kävi silleen, että ku mun speedfight 2:seen (2008 vm) tehtiin täydellinen koneremppa, niin ei ole sen jälkeen lähtenyt kertaakaan käyntiin?! Skootteri saa kyllä kipinän, ja puristuksia on. Bensaakin myös saa. Alkaa jo toivo hiipumaan tässä kun tuntuu että ei vikaa löydy ei sitten millään! Kiitos tietäville jo etukäteen! KAIKKI AVUNANNOT OTETAAN VASTAAN!
Vika on löydetty ja se siis oli staattorissa :E nyt vielä vikana on se, että kun mulla on tehari kiinni ja isompi suutin kun vakio, niin se on pelannut teharilla ja 62 suuttimella ennen hyvin, mutta nyt tuolla uudella pytyllä (50cc) tekee silleen että ei jaksa vääntää.. kylmänä liikkuu eteenpäin 10km/h korkeintaan mutta lämpimällä se ei liiku ollenkaan eteenpäin.. Osaako joku kertoa mikä vois olla vialla?
17.8.2013 23:54
Minkä kokoinen pääsuutin mahtaa olla speedfight 2 AC -04:ssä?
18.8.2013 22:04
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Suosittelen mielummin tehoputken hankkimista, saat enemmän vastinetta rahoillesi. Teharin yhteydessä variaattorin ja kaasuttimen säätö on tarpeen. Tekniikkapuolen pakoputkitopikissa lisää infoa tarpeellisista säädöistä.
Eli ostan teharin ja laitan kiinni ja säädöt kohilleen variaattorista ja kaasuttimesta? Eikö kannata laittaa isompi kaasari ja avarrettu imukaula myös paikalleen kun ne jo ennestään löytyy?
18.8.2013 22:17
Kyllähän ne paikalleen kannattaa laittaa jos kerran sellaiset jo omistat. Tarkoitin lähinnä että sellaisten hankintaan ei erikseen kannata rahaa käyttää koska saatava hyöty suorituskykyyn on varsin minimaalinen. Kaasarin vaihto isompaan on tarpeen siinä vaiheessa kun vakiokaasari ei kykene syöttämään riittämiin polttoainetta ja alkaa toimia "pullonkaulana" kokoonpanossa. Vakioputkella ja -sylinterillä tällainen tilanne ei yleisesti ottaen tule vastaan joten kaasarin vaihto ennen teharin hankkimista on käytännössä turhaa.
3.9.2013 17:37
Mulla on vuoden 07 speedfight 2. Prikka otettu pois ja hukkaputki tukittu ja kulkee n.68 km/h mutta pari päivää sittem rupes tulee sellasia ongelmia että ei annakunnolla kierroksia ja kulkee vaa vähä yli 50. Puhistin ilmanputsarin jossa oli vähä mutaa sisällä ja painepesurilla kaasarin joka oli tosi mutanen. Sen jälkee rupes toimii kunnolla muta vain pariksi tunniksi jonka jälkee tuli samat ongelmat. Oisko neuvoja?
10.9.2013 21:33
Mitä pitäs tehkä ku koitin ottaa prikkaa irti ja ilman sitä meni 37 (normaalisti menee 49) ja sitten kun laitoin prikan takasi nii menee vieläki sen 37. Missä vika osaisko joku auttaa?
12.9.2013 10:50
Onko variaattori kasattu oikein takaisin? Itse epäilisin ensimmäiseksi että jokin on kasattu nyt väärin.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/13371/117208/PB/0-968-1-m419-m180-m615-m18390-m18392-m13371-s13372-d117208/_Transmission.html . Tuossa vielä räjäytyskuva pösön varista ja hilppeistä.
12.9.2013 11:21
Kaikki pösön virittäjät hoi!
Paljon viri, vakio, säätöosaa myynnissä nyt kun projektin myyn osissa. Autot alko kiinnostamaan 2-pyörästen yli ja rahaa tarvis.
http://www.motot.net/talli/osat/id57530/jusbe9:
Tsekkaa tulppa ja onko tulpan valkonen osuus lian peitossa.
Jos tulpan ulkokuori ei ole suojattuna säältä ja kaikelta mikä takarenkaasta lentää niin se vaikuttaa aika paljon skootterin kulkuun.
Hätäratkasuna toimii kun kääri pari kierrosta jotakin teippiä, esim jesaria sen tulpan valkosen osuuden ympärille.
+ Oliko siellä ilmanputsarin "puhtaalla puolella" mutaa? Eli oliko sitä päässy kaasariin?
13.9.2013 16:49
Majavamies:
Ei ollu tulpassa likaa puhistin sen silti. Tarkotatko ilimanputsarin sisäpuolella likaa? Siellä oli vähä mutaa jotka putsasin pois. Nyt oon huomannut semmosen jutun että ku ajaa jostain möykystä 40 tai yli vauhtia ni samantien nousee kierrokset.