Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.5.2011 15:19
Kertokaahan millä säädöillä kannattaisi lähteä kokeilemaan prikatonta ja muuten vakiota CPI Formula R:ää kulkemaan mukavammin. Skodessa on Malossi multivari 7.0 g rullat ja +7% vp, muttei oikein jaksa mennä vaan jää jumittamaan 30 km/h vauhtiin. Alamäkeen menee just just 40 km/h:ta. (Ps. ei kellään olis jouten kuritonta alkukäyrää?)
5.5.2011 17:11
Liian painavat rullat, kokeile 6g.
5.5.2011 17:21
oppa kirjoitti:Olis vielä semmoinen kysymys, käykö muitten cpi:tten toisiinsa. En löytänyt mistään aragonin ala- ja etukatetta niin meneenkö suoraan cpi hussarin etu- ja alakate?
??
5.5.2011 18:03
Ei mene, Aragoneissa on aivan eri katteet.
5.5.2011 18:45
Kiitoksia Jonik1 nopeasta vastauksesta kokeilen noita 6g-rullia. Entäpä sitten kytkinjousista kiinni on malossin kytkin,jossa valkoiset jouset ja kytkin pyrkii kokoajan pyörimään eli jouset ovat ilmeisesti liian löysät vai olenko oikein ymmärtänyt?
9.5.2011 18:34
Nyt olisi sellainen ongelma, että CPI Formulani ei kiidy eikä kulje kuin 60km/h (kiihtyy hyvin 55km/h asti, siitä hetki 60km/h ja sen jälkeen ei vauhti enään kasva), toisin kuin näillä vireillä pitäisi:
Leovince ZX tehoputki
Stage6 Torque Control kisakytkin (punaiset mukana tulleet kytkinjouset)
Malossi Multivar variaattori (5gr rullat)
Malossi keltainen 15% vastapainejousi (+ Malossi kitkarengas)
Malossi kewlar hihna
50cc sylinteristä pakoaukot porattu, ja se on aivan uusi eli ei ole leikannut kiinni tai mitään sellaista
Pipercross vapaavirtaus ilmanpuhdistin (ja suutin kokoa 106)
Eli nyt pitäisi löytää mahdollisia vikoja/haittoja jotka aiheuttavat huonon kiihtyvyyden ja nopeuden... Niin ja yksi juttu vielä, tuntuu, että 2/4 - 3/4 kaasu olisi sama asia kuin täyskaasu, ei vain huuda niin paljoa... Osaisiko joku avulias auttaa? Kiitän jo etukäteen!
11.5.2011 18:38
Onko tietoa meneekö cpi aragonin keula ja etulokari benellin skootteriin, cpi:n vm -08
14.5.2011 20:13
Sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa minkä kokoinen laakeri pitää olla kytkinakselin päässä varikopassa, kun näyttää semmoinen puuttuvan tainnut jäädä edelliseltä omistajalta matkan varrelle
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... oupID=1804Kuvassa item. 13 toki saisihan ton mittaamallakin ehkä selvitettyä, mutta jos joku olisi joskus joutunut vaihtamaan ja muistaisi koon?
16.5.2011 18:54
deetzi kirjoitti:Nyt olisi sellainen ongelma, että CPI Formulani ei kiihdy eikä kulje kuin 60km/h (kiihtyy hyvin 55km/h asti, siitä hetki 60km/h ja sen jälkeen ei vauhti enään kasva, varsinkin kun alamäkeen antaa täyttä kaasua alkaa mopo pitämään hieman outoa ääntä 60-65km/h kohdalla eikä mene siitä kunnolla ohi, max 70km/h mittariin), toisin kuin näillä vireillä pitäisi:
Leovince ZX tehoputki
Stage6 Torque Control kisakytkin (punaiset mukana tulleet kytkinjouset)
Malossi Multivar variaattori (5gr rullat)
Malossi keltainen 15% vastapainejousi (+ Malossi kitkarengas)
Malossi kewlar hihna
50cc sylinteristä pakoaukko viilattu, ja se on aivan uusi eli ei ole leikannut kiinni tai mitään sellaista
Pipercross vapaavirtaus ilmanpuhdistin (ja suutin kokoa 106)
Eli nyt pitäisi löytää mahdollisia vikoja/haittoja jotka aiheuttavat huonon kiihtyvyyden ja nopeuden... Niin ja yksi juttu vielä, tuntuu, että 2/4 - 3/4 kaasu olisi sama asia kuin täyskaasu, ei vain huuda niin paljoa... Osaisiko joku avulias auttaa? Kiitän jo etukäteen!
Edelleen tämä ongelma, voisiko syynä olla, esimerkiksi että sähköt ottaisivat vastaan, CDI:tä en ole vaihtanut... Kokeilin myös eri putkea eli siinäkään ei ole vika.
22.5.2011 18:45
Taas kysymys Cpi Formulasta elikkä miten mitataan staattorinkäämi magneetosta? Epäilen sen olevan sökö kun pätkii pahasti isommilla kierroksilla ja kaikkea muuta on jo yritetty vaihtaa! Kummallinen ilmiö on myös se, että kun laittaa valot päälle käydessä ja kokeilee kierrättää niin kiertää paremmin eli varmasti myös jännitteensäädin puolella jotain hämärää!
24.5.2011 22:46
Edelleen Cpi Formulasta kumminka päin pitää puolalle tulevat johdot olla kytketty( värit musta ja musta-valkoinen) ? Puolassa on uros puoliset liittimet joiden toinen kanta on musta ja toinen vihreä. Entä onko väärällä kytkennällä mahdollista hajoittaa Cdi-boxi? Käytin puolan irti ja ei nyt ihan varmaa ole tuliko johdot oikein päin, mutta kipinä katosi! Puolalle tuleva johto on maissa niinkuin pitääkin, mutta sen liitin oli aivan löysä, joka on varmasti ollut suurin syy käyntihäiriöihin, mutta onnistuinko nyt cdi:n rikkomaan?
25.5.2011 16:44
Vihreään kantaan mustavalkonen, toimii tosin myös toisin päin. Purista pihdeillä liitintä kasaan, että tulee taas tiukaksi.
Mulla oli joskus maadoituksen kanssa ongelmia Formulassa. Piti vetää staattorin ja CDI:n välinen maadoitusjohto suoraan runkoon, että sain kipinän palaamaan.
25.5.2011 21:21
Kiitoksia jälleen kerran vastauksesta
No kunhan saan uuden boksin ja puolan niin taas kokeilemaan tähän asti riivanneet käyntihäiriöt ovat saattaneet johtua juurikin siitä, että toinen puolalle tulevista johdoista oli niin löysä, että hyvä kun pysyi kiinni. Onko kukaan koskaan mittaillut cdi-boksia tai onko yleensäkkään mahdollista tutkia onko sökö muuten kuin kokeilemalla uudella boksilla?
25.5.2011 23:27
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Zwart.htmlKäykökyseiset popit Aragoniin?
Vai onko boksit niin erinlaiset??