Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

11.11.2010 19:09

Kone pitäis olla kunnossa ku puristukset on hyvät ja tulppa kastuu. Tästä vois päätellä vian olevan sytytyksessä, kun ei lähde käymään.

11.11.2010 22:35

mg kiila kunnosa?
mulla teki kyllä samaa, tuntu olevan puristuksia ja tulppaa kasteli. harvahan se oli

12.11.2010 0:06

onko kellään tietoa käykö roksin t-pala booster ng:hen ?

kiitos jo nyt vastaajalle!

12.11.2010 9:15

Kääntä kirjoitti:mg kiila kunnosa?
mulla teki kyllä samaa, tuntu olevan puristuksia ja tulppaa kasteli. harvahan se oli


Kiila on kunnossa. Väljä ei oo, koska porautettu sylinteri ja oikeen kokonen mäntä, puristuksia 10bar.

12.11.2010 13:51

Roxin koneremontin jälkeen pähkäiltiin viikko kun ei käyntiin lähtenyt vaikka kaikki oli kunnossa. Syynä loppujenlopuksi oli, että magneetonpuolen lohkojen pari pulttia olivat löysällä ja vuoti lohkojen välistä. Kannattaa tarkistaa. ;)

12.11.2010 15:27

mitäs ootte mieltä tälläsestä viri paketista :D

-malossi sport 70 tai airsal t6 70cc racing tai hebo manster replica 70cc
-malossi multivari
-malossi läpät
-17,5mm dellu
- malossi vp-jousi ja kytkinjouset +50%
- gianneli shot tai tg rs 70
- malossi kevlar hihna


tarviiko noille osille vahvistella alakertaa ? tiiän sen ainenkin et ei tarvi malossi sport jos ei ole ajettu yli 20tkm?.

kiitoksia vastaajille! jos on parannus ehotuksia niin otetaan vastaan:)

14.11.2010 15:18

Auttakaas nyt vähän.

Mikä vois olla vikana ku boosteri kiihtyy paikaltaan hyvin neljäänkymppiin ja sit samantien hyytyy kahteenkymppiin? :s Tuntuu että joku siinä vähän luistaa, neljillä eri rullilla kokeillu ja hihnan vaihtanu. Vieläkin sama. Voisko kytkin luistaa? :(

14.11.2010 16:21

Voisi olla löysä vastapaine-jousi ja kytkinpalat lasittuneet.

14.11.2010 17:10

tuju` kirjoitti:mitäs ootte mieltä tälläsestä viri paketista :D

-malossi sport 70 tai airsal t6 70cc racing tai hebo manster replica 70cc
-malossi multivari
-malossi läpät
-17,5mm dellu
- malossi vp-jousi ja kytkinjouset +50%
- gianneli shot tai tg rs 70
- malossi kevlar hihna


tarviiko noille osille vahvistella alakertaa ? tiiän sen ainenkin et ei tarvi malossi sport jos ei ole ajettu yli 20tkm?.

kiitoksia vastaajille! jos on parannus ehotuksia niin otetaan vastaan:)


Ihan pirteä tuohan tulee olemaan kunhan saat säätöihin mutta suosittelen kuitenkin sen alapään remppaa samaan eli uusi laakerit niin säästyt muutamilta harmailta hiuksilta tulevaisuudessa.

Näissähän peliessä aikoinaan oli keskieuroopassa alkuperäsenä kiinni 68cc valurauta sylinterit niin kampiakseli kestää kyllä muttei vaihtokaan pahitteeksi ole .D

Mutta täytyy nyt kysyä haluatko muutaman vuoden käytön takia sijoittaa 400-500e skootteriisi ?

14.11.2010 21:13

KaaliG kirjoitti:
tuju` kirjoitti:mitäs ootte mieltä tälläsestä viri paketista :D

-malossi sport 70 tai airsal t6 70cc racing tai hebo manster replica 70cc
-malossi multivari
-malossi läpät
-17,5mm dellu
- malossi vp-jousi ja kytkinjouset +50%
- gianneli shot tai tg rs 70
- malossi kevlar hihna


tarviiko noille osille vahvistella alakertaa ? tiiän sen ainenkin et ei tarvi malossi sport jos ei ole ajettu yli 20tkm?.

kiitoksia vastaajille! jos on parannus ehotuksia niin otetaan vastaan:)


Ihan pirteä tuohan tulee olemaan kunhan saat säätöihin mutta suosittelen kuitenkin sen alapään remppaa samaan eli uusi laakerit niin säästyt muutamilta harmailta hiuksilta tulevaisuudessa.

Näissähän peliessä aikoinaan oli keskieuroopassa alkuperäsenä kiinni 68cc valurauta sylinterit niin kampiakseli kestää kyllä muttei vaihtokaan pahitteeksi ole .D

Mutta täytyy nyt kysyä haluatko muutaman vuoden käytön takia sijoittaa 400-500e skootteriisi ?


en ajas kun talven, kevari on talissa ja kortti:D putki,vp-jousia, kytkin jousia, kaasari,vari, läpät löytyy iteltää tai kaverilta halvalla :D ei tarvis ostaa kun pytty :D::D:D::D:D::D:D

14.11.2010 22:18

Kääntä kirjoitti:
Larppari kirjoitti:Luin jostain täältä, että variaattorinpuoleisen stefan pitää olla juuri oikeessa syvyydessä, jotta mopo toimii. Osaako joku selittää ymmärrettävästi mikä tämä oikea syvyys on?

lohkosa näkyy stefan reijäsä se lukkorengasura, laitat sen stefan nii että alkaa se ura näkyä.


Siellähän se vika oli. Tarkistin stefat molemmilta puolilta aika alkumetreillä, ja ajattelin että hyvä on ku oli siinä lohkon kanssa tasalla, ja stefakin oli ihan hyvän näkönen. Vaihdoin uuden ja laitoin sen samaan korkeuteen, kun se pysähty siihe, mut tänään kokeilin nii hakkaamalla sai syvemmälle. Nyt lähtee käymäänki, mut tyhjäkäyntiä ei oikeen käy, tarvii tutkailla huomenna lisää. :)

15.11.2010 12:58

OStakaa -00vm mbk booster ng aeroxin vanteilla ja tekniikalla, kilvissä on koneesta puuttuu kulkuosat vaan HALVALLA!!!

16.11.2010 17:27

Toimihan se sen 3km, sitte takapyörä lukkoon, hetken jäähdyttelyn jälkeen lähti käymään. Nyt ku tutkiskelin nii öljypumpum ympäristö öljyssä + kaasarille tulevassa öljyletkussa paljon ilmakuplia, joten öljypumppu valskaa, sen takia tais leikatakkin hiukan. Sylinterissä imupuolella pienet jäljet, mutta käynnistyy melko hyvin, tehoista en osaa sanoa kun en ton jälkeen oo ajellu 20km/h kovempaa. Mitä luulette kannattaako porauttaa ja ostaa uus mäntä? Kaippa pitää kokeilla miten kulkee kun ottaa tuorevoitelun pois ja seosbensaa tankkiin.

17.11.2010 17:01

olikohan jäähdytys kunnosa? enemmän vaikuttas lämpöleikkaamiselta koska lähti vielä käyntiin, ja lähtee vieläki

17.11.2010 21:22

Tänään toimi jo ihan hyvin kun otin eilen tuorevoitelun pois ja seosbensaa tankkiin. Tehoissa en huomannu eroja aikasempaan, eli onnea oli mukana. :)