Pidä se putki, sillä sitä tehoa pitäis lähtee kun muokkaa sylinterin sille sopivaksi. Viilaa pakoaukkoa 2mm korkeammaksi(sen pitäisi olla sopivan verran, en kuitenkaan takaa mitään), mutta Muista Tehdä Harkiten Ja Varovasti ja mielellään ei rambaa pärisemässä vieressä että saat tehtyä rauhassa
Tärkeimmät muistettavat asiat viilauksessa:
-pidä aukko symmetrisenä
-mittaa ja merkkaa ennen viilausta
-mielummin kerralla liian vähän kuin liikaa, myöhemmin voi aina viilata lisää
-putsaa pytystä joka helvatan kolo cleanerilla ja paineilmalla viilauksen jälkeen.
Sitten muista pyöristää aukon reunat jouheasti että männänrenkaat tartu reunoihin. Ja pakoaukon yläreunan pidät hivenen kaarevana, niin kuin se on vakiona. Siis aukolle korkeutta lisää, mutta yläreunan muoto samana. Kantta vois tosiaan laskea, ite otin vain kannentiivisteen pois ja kupari massat väliin ja kunnon tasainen kiristys. Tosin voi olla eroja kansissa/pytyn korkeudessa/männissä, eli pitää muistaa mitata kannenlaskun jälkeen männän ja kannen välys tinalangalla, joka ei mielellään alle 0,5mm.
Minusta nuo rullat vois olla vähän liiankin kevyet joka vois selittää kulkemattomuuden. Tosin, kun viilaat pakoaukkoa korkeammaksi, ne rullat luultavasti muuttuvat sopiviksi kun tehoa tulee ylärekisteriin enemmän, jos homma onnistuu odotetusti.
Liikkeellelähdön laiskuus johtuu juurikin siitä minkä selitin että välitys isonee ennen aikojaan(ainakin olen aika varma) ja sitä ei tosiaan oikein saa jousia tai rullia vaihtelemalla korjattua. 49ccscootissa kaveri hioi etuvarin tuuletuslaippaa niin että hihna pääsee laskeutumaan alemmas(tajuat varmaan miten pitää hioa kun mietit asiaa). Mutta pitää muistaa hioa tasaisesti joka puolelta, mieluiten vaikka porakoneeseen pyörimään ja sitten viilalla. Itelläkin pitäis kokeilla tuo, alkaa itteäkin kyrsiä tuo liikkeellelähtö..
edit: kiirehdin taas liikaa ajatuksissa, siis jos haluat vain liikkeellelähtöä paremmaksi, olisi alakiertoisempi putki hyvinkin järkevä vaihtoehto, esim teknokaasu next-r. Tosin proreplicalla ja sopivasti viilatulla pytyllä pitäisi tulla semmoset tehot kiihdytykseen josta ei teknokaasuilla ohi mennä, mutta tällöin myöskin kulkee vitusti(ainakin luulis) ja saat toden teolla pelätä poliiseja.
edit 2
siinä vakio pakoaukko (merkattu 2,5mm viilaus, aloita 2mm)
vs viilattu (tuossa kuvassa reunoja ei vielä viimeistelty, tuommoset on vielä liika terävät)
kuvat 49ccscoot.com