Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.4.2012 11:57
nyt on suutin porattu 100kokoo..ei vaikutusta,röpeltää ja ns. Suhauttelee putkee.. Huomasin että imukaulan tiiviste ehkäpä vuotaa..
30.4.2012 14:55
jos porasit jollain millisellä terällä sen, nii oikee suutinkoko lähentelee ehkä jotain ~ 130..
30.4.2012 18:06
eikös yleensä milli ole suunnillee 100suutin koko vai olenko nyt käsittänyt ihan väärin poranterien koon,koska 0,9mm terää ei taida löytyä oikeen että sais esim porattua suuttimen 90"
röpeltää ja aivastelee siltikin vaikka porasin suuttimen isommaksi.. imukaulan tiiviste kuplii ja vuotaa eli olisko vika sit siinä vai sähköissä ku röpeltää ja aivastelee
1.5.2012 8:27
--JogR-- kirjoitti:Jos nostaa neulaa niin seos on rikkaampi jos nyt oikein muistan.
Noup, laskemalla rikkaammalle.
1.5.2012 18:54
Ne koot ei oo millikokoja, vaan arvoja, lisäks et saa ikinä noin pienellä terällä tehtyä täysin suoraa reikää vaan se heittää aina vähäsen.
Ja sude, nyt oli ilmeisesti kyse neulasta, ei neulan sokasta eli juurikin noin jogr.
2.5.2012 8:32
Ahaa, no sitten juuri noin.
2.5.2012 13:50
nonii bwssä toimii täydellisesti konerempan jälkee.. mutta missä asennossa on ryyppy päällä ? toimii mulla vaan sillee että se vaijeri on kirellä (eli käsittääkseni ryyppy silloin päällä) ärsyttää vaan ku vie täyden tankin alle 50km matkalla
missä asennossa neula on vakiona ja onkos 82 tai 85 suutin vakio ?..
Mopo on yamaha bw´s ng 2006.. muuten vakio paitsi prikka pois ja se ihmeen pakokaasunkierrätys juttu..
2.5.2012 15:54
80 on vakio. Neulan prikka on keskellä tai toiseksi ylimmässä lovessa.
6.5.2012 18:07
kaverilla on sillein ku laittaa boosterin käyntiin ni menee takaperin. mikä siin vois olla? luin jostain että magneeton vaihtolla vika korjaantuis? mistä mahtais saada näihin peleihin uutta magneettoa?
7.5.2012 12:31
Mitäköhän vittua?
Jos noin oikeesti on, nii kone kai siel käy väärinpäin. Sytty vitusti liian aikasella.
Toimiiko toi vari ja kytkinkombo edes väärinpäin oikeesti?
8.5.2012 15:07
Mitäs helvettiä. Näissähän ei varsinaisestihan ees oo säädettävää ennakkoa, vaan kipinä määrääntyy pick-up coilin kohdalta? Vai oonko ymmärtäny jotain väärin?
Aluslevynhän kyllä saa periaatteessa kolmessa eri asennossa kiinni, mites se on laitettu?
10.5.2012 10:45
Mg kiila jos on sattunu jäämään vaikka pois kokonaan
11.5.2012 0:00
Morjesta
Otin variaattorin prikan poies n.2 vuotta sitten ja silloin oli ajettuna 6tkm. Muuten vakiona boosteri kulki noin 75km/h gpsiin. Nytten ajellu sen parivuotta, kohta tulee autokortti ja auto, joten haluaisin viimeiset kokemukset boosterilta ja sittense pääsisi lepäämään.
Nykyään kulkee 60-65km/h ja 18tkm ajetttu, Mäntä vaihdettu 1tkm sitten ja pytty mitattu(oli kromattu ja kulunut vain pari millin sadasosaa) Vaihdettuna myös kevyemmät rullat. Vakioista -> 5.8 grammasiin.
Variaattorin hihna ei ainakaan ole pahemmin kulunut mutta en sitten tiedä onko vpjousi löystynyt tai kytkinjouset. Täydellä kaasulla alkaa tökkäileen ja 3/4 kaasulla kulkee sen 60-65 tasasella.
Elikkä mistäs voisin etsiä vikaa miksi ei kulje enään niin paljoa, mutta silti siten että en pahemmin mitään viriosia laittelisi (ei tehoputkea, isompaa kaasaria/sylinteriä jne). Kuitenkin niin että saisin kiihtyvyyden ja huippunopeuden takaisin.
E: Vielä jos saisi tietää että jos vika on kytkinjousissa ja vp jousessa niin mistä saisi mieluisesti ostettua suoraan liikeestä tampereen lähettyviltä hyvät jouset, ja minkä % ne olisivat.
11.5.2012 0:39
Kannattaa tarkistaa etteivät variaattorin rullat ole kuluneet kulmikkaiksi. Toinen mahdollinen ongelman aiheuttaja voi olla variaattorin lautasiin kuluneet urat. Yamahan variaattori ei ole kaikkein laadukkainta tekoa, multivarin tai muun viritysvariaattorin vaihto on melkoisen yleinen toimenpide näissä menopeleissä. Hihna on yleensä jo melkoisen kulunut tuolla ajomäärällä, vaikkei se silmiinnähden kovin ohuelta näyttäisikään. Kytkimen jouset ja vp-jousi eivät vaikuta huippunopeuteen, joten lähtisin etsimään kadonneiden huippujen syytä variaattorista. Kiihtyvyyteen ne kyllä vaikuttavat, +7% vp-jousi on sopiva kun mopossa ei tuon kovempia virityksiä ole. Rullina pitäisin vakiot, ellet sitten ole erikseen testannut kevyempien rullien tuovan paremman kiihtyvyyden.
11.5.2012 1:40
Variaattorin vakiorullat olivat kuleet kulmikkaiksi ja siksi vaihdoinkin ne 5.8grammaset, ainakin jaksaa vetää paremmin. Saattaa olla kyllä hyvä vaihtaa se jousi ja hommata uudet vakio rullat jos sitäkautta huiput ja kiihtyvys palaisi. Variaattorin lautasissa ei ole uria sormituntumalla kun kokeilin. Ostin jo joskus varalle uuden hihnan jos menisi poikki mutta uusi hihna on paljon paksumpi kuin nykyinen joten kiksi ei mene kunnolla booreille. Vielä siitä kaasusta. Alamäkeen mentäessä noin 70km/h boosteri alkaa booaan kunnes vauhti hiljenee 65 mistä se taas nousee 70 ja booaa. mistä tämä voisi johtua.
E: Vielä lisää. Vaikuttaako jos rullakupin rullien paikat ovat kuluneet? Ja vaikuttaako jos etuvariaattorin etummaisen laipan "hammaskolo" on kulunut että se 6hampainen prikka pyörii siinä hieman...