Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.4.2011 21:25
Tänää sitte solikka lähti käyntii 5 minuutin sisällä. Ihme kyllä.
Vähän jänskättää toi katsastus, ei kuiteskaa mee läpi. Olispa joku rento äijä kattomassa sitä...
9.4.2011 22:39
No jos ajattelt noin niin etpähän ainakaan pety
Miks ei olis lähtenyt käyntiin 5 minuutissa? Jos ei lähde heti ja kaasarissa on bensaa niin sulla on jotain pielessä koneen säädöissä. Itellä lähtee sähköstartilla heti kun venttiilit sääti, ennen ei meinannut lähteä. Mutta onnea katsastukseen!
10.4.2011 8:40
evottaja7 kirjoitti:No jos ajattelt noin niin etpähän ainakaan pety
Miks ei olis lähtenyt käyntiin 5 minuutissa? Jos ei lähde heti ja kaasarissa on bensaa niin sulla on jotain pielessä koneen säädöissä. Itellä lähtee sähköstartilla heti kun venttiilit sääti, ennen ei meinannut lähteä. Mutta onnea katsastukseen!
kyllä se lähtee kun sen saa lähtemään... talvella ei mitenkään käymään, mutta nyt lähti taas vaihteeks.
heti ku o katsastettu niin taidan tilata varin laipan ja pendixin
10.4.2011 16:53
agzu95 kirjoitti:onks ketää löytäny oikeenlaista tanko adapteria tähän xtr:ään?????????????????
aeroxin adapteri meni suoraan ilman viilailuja
________________________
E: Kun ei tuo *#*%% soliferi lähtenyt käyntiin talven jälkeen, niin kannattaisiko säätää venttiilit?
HUOM.
-kipinä on, bensaa on, alipaineletkua imetty ja bensaa tulee bensaletkusta,vastukset tallessa.
-Mitkä olikaa noitten venttiilien arvot? ( kaverilta kuulin että 0,1 molempiin. )
10.4.2011 18:36
Imuventtiili kireähkö 0,10 ja pakoventtiili napakka 0,10. Niillä pärjää hyvin.Vakio arvot taisivat olla tehtaan jäljiltä imu;0,8 ja pako;0,12.
Kyllä nuo tiukahkot 0,10 on parhaat.
10.4.2011 23:12
mikäs on solikassa ku käynnistyy tosi huonosti ja pitää pitää kaasua koko ajan että pysyy päällä ja hetikun ottaa pois nii sammuu
EDIT: ja tehot kadonnu, viime kesänä meni paljo paremmi kunnes rupes temppuilemaa
11.4.2011 17:13
Onko kaasaria säädetty/putsattu?
Ilmanputsari puhdas?
Venttiilit?
Entä puristuksia vehkeessä ollenkaan? Mun mielestä tuo kuullostaa imuvuodolta,mutta tarkista nuo nyt ensin.Ja pyydä apua jos tarvitset.
12.4.2011 15:51
VENTTIILIT. Säädä ne ennenkun teet yhtään mitään.
Mulla teki nimittäin ihan samaa että vaikka tyhjäkyänti oli kuin isolla niin ei pysynyt käynnisä: syy löytyi sitten venttilikoneistosta nimittäin imuventtiili kantoi jo kylmänä ja pakoventtiili aloitti luultavasti kantamisen lämpimäksi päästyään, sillä välys oli lähes olematon.
On nimittäin venttiilit voineet mennä vuodessa vituilleen, mullakin toimi erinomaisesti mutta sitten seisoi 5 viikkoa ja sen jälkeen ei toiminut. Venttiilien säädöllä kyllä rupesi pelaamaan. Tuo tehojen kadonneisuus on varsinkin tähän ongelmaan viittaava.
12.4.2011 16:25
Jollaki varmaan on epäkuntoinen solifer xtr50 -07 malli nurkassa. Muutamia osia olisin vailla, joten jos jollakulla on ni nakkailkaa viestiä.
13.4.2011 15:05
Joo toi mun vika oli ku alipaine letku oli irronnut xd
13.4.2011 20:15
Käyhän tuo,mutta jos et muuta ole skoballe tehnyt,et todellakaan tarvitse noin isoa,vakio on 88,hyvin käy 90,92.Mulla tuo stage2 putsari,60cc sylinteri muuta sälää,toimii ku unelma 90 suuttimella.
13.4.2011 20:33
Okei. Tilasin virijavaralta 92 suuttimen, toivotaan että se on hyvä!
Kiitos nopeasta vastauksesta.
14.4.2011 19:10
Morjes taas!
Olen nyt vaihtanut soliferiini kevyemmät rullat (5.1g) ja laittanut power filterin, solikassa on vielä kiinni vakiosuutin. Ajoin tänään gepsiin suoralla 52 km/h. Mitä voisin vielä tehdä että saisin pirteämmäksi?
14.4.2011 20:17
vastapaine jousen vaihtoa,sylinteriä,malossin multivaria,vaikka mitä on tarjolla.Millä budjetilla liikkeellä?