Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.9.2008 12:50

Benaja kirjoitti:
stadi-56 kirjoitti:Missä noin kovat huoltohinnat? Likkö ihan "suositushintoja",itse en ole joutunut tuollaisia maksamaan. Esim. 2000km huolto 40euroa joka kohtuullinen kun ottaa huomioon ettei siinä tehdä juuri muuta kun öljynvaihto.


Paikka oli Crossi-Pyörä, Karhula. Ihmettelin myös itse huimia hintoja ja kyselinkin jo etukäteen tulevien huoltojen hintoja jotka siis yllä. Valohoito on ihmeellisen kallista nykyään. Ajattelin ottaa asian tiimoilta yhteyttä mascoon ja kysellä asian järjettömyyttä..


Tee ihmeessä se eli soita Mascoon ja selvitä missä mennään. Käsittääkseni esim. 500km huollon "ovh" n. 60 €,2000km n.40€, 4000km:n huollosta en osaa sanoa ,meillä maksoi 95€ mutta siinä oli lisätyönä pääsuuttimen vaihto pykälää isommaksi. Kerro ihmeessä mitä Mascolla sanovat,jään kuulolle.
Ps. Hyviä kilometrejä sateista huolimatta sinne.

9.9.2008 14:40

stadi-56 kirjoitti:Tee ihmeessä se eli soita Mascoon ja selvitä missä mennään. Käsittääkseni esim. 500km huollon "ovh" n. 60 €,2000km n.40€, 4000km:n huollosta en osaa sanoa ,meillä maksoi 95€ mutta siinä oli lisätyönä pääsuuttimen vaihto pykälää isommaksi. Kerro ihmeessä mitä Mascolla sanovat,jään kuulolle.
Ps. Hyviä kilometrejä sateista huolimatta sinne.


Soittelin tosiaan Mascolle asiasta ja siellä vastattiin näin:
Jokainen valtuuttettu huoltoliike hinnoittelee oman (määräaikais)huoltonta ja mitään ohjetta hinnoista ei tule Mascon suunnalta. Jopa juttelemani kaverin mukaan 99€:n ensihuolto on kova(ylihinnoiteltu).
Apua tähän tuo se että voit teettää määräaikaishuollot missä tahansa moottoripyöriin keskittyneessä firmassa. Jolla vain löytyy sopiva tietotaito ja varaosat(oikeat öljyt yms.) pienkonekorjaamot ja autohuoltoliikkeet eivät käy. Ja "virallinen" leima pitää löytyä huoltovihkoon.
Jos taas jotain osia esim. hihna, rullat yms. ei ole kyseisellä liikkeellä niin Masco lähettää ne sinun lukuusi eli lisäksi maksat postikulut.(josset sitten hae näitä valtuutetusta liikkeestä.)

Jos kyseessä Takuuhuolto niin tee se aina valtuutetussa liikkeessä. Tässä ei ole joustoa.

(Tämä on kuuleman ja muistin varassa kirjoitettu joten virheitä saattaa olla.)

9.9.2008 16:36

Kyllä kulukoo..

Elikkäs katkaisin tuolta cdi-boksista sen johdon, joka oli ihan selvä rajoitin. ;)
Ny kulukoo 59 ja jyrkkään alamäkeen 62. Paljonkohan kulkee, sitten kun olen vaihtanut rajoittamattoman holkin.. ?

Kysysmys: Kumpi kannattaa tehdä: Ostaa mulvivariaattori sarja jossa tulee mukana jäykempi vastapainejousi, kevyemmät rullat, rajoittamaton holkki ja muuta vastaavaa. Hintaa tulee multivarille n. 70-80€. Vai ostanko erikseen vastapainejousen, rullat ja holkin? tulisi ainaki halvemmaksi? :nörtti:

9.9.2008 17:31

Superman69 kirjoitti:[b]
Kysysmys: Kumpi kannattaa tehdä: Ostaa mulvivariaattori sarja jossa tulee mukana jäykempi vastapainejousi, kevyemmät rullat, rajoittamaton holkki ja muuta vastaavaa. Hintaa tulee multivarille n. 70-80€. Vai ostanko erikseen vastapainejousen, rullat ja holkin? tulisi ainaki halvemmaksi? :nörtti:


Jos on sorvaus mahdollisuus holkin suhteen, niin osta erikseen. Muuten suosittelen pakettina, kymcon oma rullakuppi/liukupalat ei mikään kummoinen ole. ulkomailta saatat saada täydellisen sarjan jopa 40-50€ hintaan.

Samaan yhteyteen kysyisin mielipiteitä erilaisista variaattorin hihnoista voiko hihnan materiaalilla/laadulla olla suoraa yhteyttä suorituskykyyn ?

9.9.2008 18:21

Hmm, pelkällä johdon katkaisulla saatte saman verran nopeutta kun mulla viilatulla holkilla :/

9.9.2008 18:34

Mjeix kirjoitti:Hmm, pelkällä johdon katkaisulla saatte saman verran nopeutta kun mulla viilatulla holkilla :/

Viilatulla holkilla....??!!

9.9.2008 20:52

Siis sorvattu holkki ja tuo johto katkaistu kulkee 55-57 hyvinä aikoina 59..

10.9.2008 15:35

Mjeix kirjoitti:Siis sorvattu holkki ja tuo johto katkaistu kulkee 55-57 hyvinä aikoina 59..


Wtf? Mulla kulkee ton verran pelkällä rajoittamattomalla cdi-boksilla? 8o

10.9.2008 16:17

Mulla kulkee 55km/h pelkästään sillä et johtoo on katki

Kymco Super 8

11.9.2008 15:10

Eli minkä painoiset rullat ja minkä värinen vastapainejousi kannattaisi ostaa, että saa kunnolla kiihtymään ton romun laaman.. ? :nörtti:

11.9.2008 15:12

Superman69 kirjoitti:Eli minkä painoiset rullat ja minkä värinen vastapainejousi kannattaisi ostaa, että saa kunnolla kiihtymään ton romun laaman.. ? :nörtti:


Keskenäs olet romu!

12.9.2008 0:53

Käytä hakua hyvä poju. Vastaus ei ole kaukana. Rullat ja jousi riippuu ihan siitä mitä muuta pyörässä on kiinni ja mitä siltä tämän jälkeen haluaa.

12.9.2008 17:05

Rajoittamaton CDI-Boksi.

http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=38691

Tuossa on vielä vaiheittan se CDI-boksin "virittäminen" jos joku on siitä epävarma..
Toivottavasti tuosta on hyötyä jollekkin...

15.9.2008 14:13

Superman69 kirjoitti:Rajoittamaton CDI-Boksi.

http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=38691

Tuossa on vielä vaiheittan se CDI-boksin "virittäminen" jos joku on siitä epävarma..
Toivottavasti tuosta on hyötyä jollekkin...


Pitihän tämäkin sitten tehdä. Laitoin samalla myös pienen keinukytkimen satulan alle heti saranan tuntumaan. Näin saan tarvittaessa lisää menoa pyörään. Hiukan testasin myös kulkua ja huiput nousivat 58-60km/t tonne 65-68km/t. Kiihtyvyydestä ei pysty sanomaan kun mutua mutta eiköhän sekin vähän parantunut.

15.9.2008 15:07

Benaja mitä sulla on tossa pyörässäs siis kun löytyy tota vauhtia noin paljon.. Ja miksi minun kymco kulkee vaan tuon 55-59? :S