Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.12.2008 16:28
Kiitos. : D Huollos niitten kyl piti vaihtaa isomp suutin mutten sitten tiiä..
21.12.2008 21:40
Tattidi kirjoitti:Kiitos. : D Huollos niitten kyl piti vaihtaa isomp suutin mutten sitten tiiä..
Toki kannattaa kurkata, että ilmanputsarin se vaahtomuovielementti on siellä sisällä kunnolla...
22.12.2008 12:50
Pientä probleemaa tullut minullakin. Eli ei lähe enää käyntiin. :( Ensin hirtti kaasu ja hetken päästä ei suostunut käynnistymään. Kaasu ei hirtä enää (tai ainakin vaijeri liikkuu siinä kun se tulee kaasariin), mutta ei siltikään käynnisty. Tulppa on liikaa bensaa saaneen näköinen, mutta antaa nättiä kipinää. Eli ilmeisesti kaasarissa jotain vialla? Menee varmaan takuuhuoltoon kun en itse viitsi/osaa tuota kaasaria ruveta räpläämään.
22.12.2008 13:40
Derpi mies kirjoitti:Pientä probleemaa tullut minullakin. Eli ei lähe enää käyntiin.
Ensin hirtti kaasu ja hetken päästä ei suostunut käynnistymään. Kaasu ei hirtä enää (tai ainakin vaijeri liikkuu siinä kun se tulee kaasariin), mutta ei siltikään käynnisty. Tulppa on liikaa bensaa saaneen näköinen, mutta antaa nättiä kipinää. Eli ilmeisesti kaasarissa jotain vialla? Menee varmaan takuuhuoltoon kun en itse viitsi/osaa tuota kaasaria ruveta räpläämään.
Kuivaa nyt ainakin ensihätään se tulppa. Kannattaa myös tsekata se "tappokatkaisija"
Racing-mallissa vian aiheuttaja voi olla myös sivujalan "turvakatkaisin", joka sammuttaa mopon kun jalka lasketaan alas.
24.12.2008 16:27
Hyvää joulua kaikille derbi kuskeille!
27.12.2008 13:23
Tänään sain polkaistua Derbin käyntiin. Lähti heti ottamaan kierroksia vaikken vääntänyt kaasua ja sammui saman tien. Ja vaijeri liikkuu edelleen. Eli kaasarissa taitaa olla jotain jumissa. Ei oikein muutakaan tule mieleen.
27.12.2008 21:22
Derpi mies kirjoitti:Tänään sain polkaistua Derbin käyntiin. Lähti heti ottamaan kierroksia vaikken vääntänyt kaasua ja sammui saman tien. Ja vaijeri liikkuu edelleen. Eli kaasarissa taitaa olla jotain jumissa. Ei oikein muutakaan tule mieleen.
Kylmällä ottaa mullakin helvetisti kierroksia mitään tekemättä. Ihme juttu, 5-10 sek päästä kierrokset laskee taas... Kone tykkää
28.12.2008 22:32
Kylmällä ilmassa on enempi happea eli moottori menee laihalle ja jos ei ole talvisäädöissä saattaa alkaa booamaan ja ottamaan itekseen kierroksia. Avarsin muuten ilmanputsaria ja äänet ainaskin kasvo tehoista ei oo tietoa mutta vissiin sen pitäis enempi kulkea kun saa enempi ilmaa.
30.12.2008 21:49
arppaz kirjoitti:Kylmällä ilmassa on enempi happea eli moottori menee laihalle ja jos ei ole talvisäädöissä saattaa alkaa booamaan ja ottamaan itekseen kierroksia. Avarsin muuten ilmanputsaria ja äänet ainaskin kasvo tehoista ei oo tietoa mutta vissiin sen pitäis enempi kulkea kun saa enempi ilmaa.
Mites sä sitä putsaria avarsit?.
E: ite avarsin ni piti suutin ainaki vaihtaa.
30.12.2008 23:58
Otin sen ohuen putken pois ja avarsin poralla niitä reikiä ilman putsarin sisällä johonkin n.25mm kokoseen reikään.
11.1.2009 4:11
Myydään oma gp1 racing pois mopoauton tieltä
Tarjouksia voi viestillä pistää kuvia näkyy tuolla omassa galleriassa.
12.1.2009 18:48
Kevään / kesän myötä pitäisi tosiaan tästä ajopelistä luopua. Jos liikkeessä saavat välirahan kohdalleen niin sinne tämän ajopelin toimitan (pikaisella kyselyllä liikkeet maksavat paremmin jos vertaa noihin nettimoto.comin hintoihin)
Kertaakaan ei ole vielä tielle jättänyt minkään vian takia. Kaikkea pientä on ollut mutta ne menkööt koska malli on aika harvinainen. Kaikki viat ovat olleet moottorin ympärillä: mittarinjohto, akku ym. Laitteen suureksi plussaksi luen ajomukavuuden, itse lähes kaksimetrisenä pystyn ajelemaan todella mukavasti.
Suurin miinus onkin sitten tuo bensan kulutus, joka tuntuu välillä aika kohtuuttomalta.
12.1.2009 20:21
Paikallinen liike kertoi maksavansa n.1800e openista viime syksynä ja sanoivat että ensi keväänä maksavat alle 1500e. Myyvät sitä kuitenkin siellä yli 2000eurolla.
14.1.2009 18:28
Otin tuolta tuon prikan variaattorista pois ja alkoi sitte buuaamaa... vein huoltoliikkeeseen ja sieltä pitäs tulla vähän isomman suuttimen kanssa takas.. jos otan vielä ilmanputsarista pois sen kurin niin ei kai pidä taas isompaa suutinta vaihtaa?? sanooko huolto mitään vaikka kulkeekin yli 50? vaihtaako ne suuttimen
14.1.2009 19:45
ttommii kirjoitti:Otin tuolta tuon prikan variaattorista pois ja alkoi sitte buuaamaa... vein huoltoliikkeeseen ja sieltä pitäs tulla vähän isomman suuttimen kanssa takas.. jos otan vielä ilmanputsarista pois sen kurin niin ei kai pidä taas isompaa suutinta vaihtaa?? sanooko huolto mitään vaikka kulkeekin yli 50? vaihtaako ne suuttimen
Suuttimen suurentaminen ilmakurin poiston jälkeen on ihan yksilökohtaista (ja riippuu tottakai siitä kuinka iso suutin huollossa laitetaan!) Eli tähän en osaa sanoa enempää, kokeilemallahan tuo selviää. Itse veikkaisin silti, että tuo toimii jos huollossa laitetaan isompi suutin
Huollon sanomiset ovat myös liikekohtaisia, jossain menetät takuun kun taas toisaalta voivat itsekkin suositella kurien poistamista koneen säästämiseksi. Eli tähän ei pysty sanomaan enempää.