Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.8.2008 17:57

shoke kirjoitti:Tiedä sit mitä ootte tehneet mopoillenne mut mun s8 toiminu kuin unelma.
no ei niille mitään kummempia oo ite tehty, ilmeisesti meille sattunu maanantai kappaleet..

12.8.2008 21:19

kurtzu kirjoitti:
shoke kirjoitti:Tiedä sit mitä ootte tehneet mopoillenne mut mun s8 toiminu kuin unelma.
no ei niille mitään kummempia oo ite tehty, ilmeisesti meille sattunu maanantai kappaleet..
yhdyn täysin edelliseen...

13.8.2008 14:38

Minun mopo on myös toiminnut ihan hyvin.

13.8.2008 17:57

Peke- kirjoitti:
kurtzu kirjoitti:
shoke kirjoitti:Tiedä sit mitä ootte tehneet mopoillenne mut mun s8 toiminu kuin unelma.
no ei niille mitään kummempia oo ite tehty, ilmeisesti meille sattunu maanantai kappaleet..
yhdyn täysin edelliseen...

bad luck :P

20.8.2008 20:08

No niin, omani kävi ekassa huollossa ja samalla laitatin siihen rajoittamattoman holkin.
Taitaa skootteritkin olla yksilöitä, kun luin toisilla vedon huonontuneen holkin vaihdon jälkeen vaikka nopeus kasvoi. Minulla menee nyt mittarin mukaan 62km/h mutta veto ei todellakaan huonontunut, päinvastoin. Nyt samoihin mäkiin mihin ajoin 40km/h, se jaksaa pitää vauhdin 50km/h. Oisko ero siinä että ennen holkin vaihtoa, vauhtia oli ennen mäkeä se viisikymppiä, nyt kuusikymppiä. Eli tähän tiettyyn mäkeen tultaessa vauhdinmenetys on suhteessa sama kuin vakionakin.

Säätivät näköjään tyhjäkäyntiäkin paremmaksi, skootteri lähtee nyt paljon paremmin paikaltaan kun kierroksen hieman korkeammat kuin ennen. Se toi alkukiihdytykseen parannusta, en kyllä ymmärrä tosin oliko se venttiilien säädön vai tyhjäkäynnin säätämisen ansiota. Kyselin siltä huoltomieheltä kuinkas saisi tehoa lisää, sanoi että pääsuuttimen vaihto auttaa vähän, ei mitenkään merkittävästi vaan vain vähän, tätä korosti.

Mielestäni kannattava tuo 10km/h lisäys, ei ajatuksena huima mutta kaupungissa alkaa jo pysyä liikenteen seassa. Kunhan saisi vain kiihtymään nopeammin tämän vielä. Oli puhetta kierrosluvun rajoituksen kiertämisestä, oli sitä mieltä ettei siihen taida vielä kunnon keinoa olla. Mainitsin netissä lukeneeni johtojen katkaisusta rajoittimesta mutta kommentti takaisin oli ei niitä juttuja kannata liian vakavasti ottaa. :D
Eli ei kyllä sitä hommaa suositellut, en ehtinyt kyselemään että miksi ei ;).

21.8.2008 20:10

Kahden viikkon kuluttua kun lähden 2000km huoltoon siellä vaihdetaan holkkin samalla.

24.8.2008 16:50

Joo elikkäs sain selllaasen käsityksen että jos laitan kymcooni rajoittamattoman holkin, kevyemmät rullat ja uuden vastapainejousen niin saan huippuja lisää (n. 10km/h) ja kiihtyvyyttä? Minkä painoiset rullat olis hyvät ja kuinka jäykkä vastapainejousi olis hyvä? Ja jos ostaisin uuden ilmanputsarin niin parantuisko kiihtyvyys? :P

24.8.2008 17:20

Superman69 kirjoitti:Joo elikkäs sain selllaasen käsityksen että jos laitan kymcooni rajoittamattoman holkin, kevyemmät rullat ja uuden vastapainejousen niin saan huippuja lisää (n. 10km/h) ja kiihtyvyyttä? Minkä painoiset rullat olis hyvät ja kuinka jäykkä vastapainejousi olis hyvä? Ja jos ostaisin uuden ilmanputsarin niin parantuisko kiihtyvyys? :P

Tuon 10km/h saat lisää pelkällä holkin vaihdolla,suosittelen.

2.9.2008 14:25

Musta super 8 ajettu nyt 1100km, toiminut erittäin hyvin lähinnä työmatkoilla ja satunnaisesti 2päällä city kurvailussa.
Omia kokemuksia tulee tässä:
Penkki liian kalteva eteenpäin(housut rullalla), omassa yksilössä valokatkaisimessa jo toista kertaa ongelmia pitkien valojen kanssa(huoltoon menossa).
Huoltojen hinnat ovat myös aika hirvittävät eka 500km 99€, 2000km 75€, 4000€ 130€. ja nämä kilometrin kun tulevat vuodessa täyteen niin ei hirveästi hymyilytä.

Muutoksina on nyt isompi suutin (85), sorvattu holkki, 6.5g rullat, valkoinen vp-jousi.
Huiput ennen(mittariin) 52km/h nyt 58-60km/h ja kiihtyvyys "huomattavasti" parempi jota on tarkoitus hakea lisää helpottamaan kaupungissa asiointia.

2.9.2008 14:57

Jees.. ajoinpa just kolarin, olin ajamassa suoraan, vastaantulevien kaistalta on kääntymässä oikeelle auto, ja oikeella oli joku jätkä menossa suojatien yli ni lähin sitten ajaa ja se auto kääntymään --> törmäsin. Ajettiin sivuun ja autoon ei tullu mitään, mulla lähti etulokarista maalipintaa vähän. No sitten se autokuski anto yhteystiedot jos tulee jotain "teknistä vikaa" mulle niin voin soittella. Lähin ajamaan nii rupes huojumaan pyörä silleen että ei pysy suorassa tiellä siis, eli vanne soikeeks tai jotain? No pitää soitella tuolle kuhan selvii vähän tarkemmin. Toinen kolari kuukauden sisään :D Ja pyöränä on siis super 8. Huomenna olis 4000km huolto.

2.9.2008 15:03

Mjeix kirjoitti:Jees.. ajoinpa just kolarin, olin ajamassa suoraan, vastaantulevien kaistalta on kääntymässä oikeelle auto, ja oikeella oli joku jätkä menossa suojatien yli ni lähin sitten ajaa ja se auto kääntymään --> törmäsin. Ajettiin sivuun ja autoon ei tullu mitään, mulla lähti etulokarista maalipintaa vähän. No sitten se autokuski anto yhteystiedot jos tulee jotain "teknistä vikaa" mulle niin voin soittella. Lähin ajamaan nii rupes huojumaan pyörä silleen että ei pysy suorassa tiellä siis, eli vanne soikeeks tai jotain? No pitää soitella tuolle kuhan selvii vähän tarkemmin. Toinen kolari kuukauden sisään :D Ja pyöränä on siis super 8. Huomenna olis 4000km huolto.


Valitettavan useasti noissa käy niin, että kun soitetaan perään niin toinen osapuoli on kuin ei olisi koskaan kuullutkaan mistään törmäyksestä ja laistetaan velvollisuuksista. Tämän takia aina poliisi paikalle.

6.9.2008 12:01

Noniin eli talvella ois tarkotus maalata kymcoa, oisko tähän saatavilla mitään hienompaa etulokasuojaa? Pieni muokkauskin onnistuu, kertokaa vaan mistä.

Kymco super 8 -07

6.9.2008 15:00

nyt ois myytävänä super 8! katso minun myynti ilmoitukset, tai kysy yv:llä jos kiinnostaa!

6.9.2008 19:54

Benaja kirjoitti:Musta super 8 ajettu nyt 1100km, toiminut erittäin hyvin lähinnä työmatkoilla ja satunnaisesti 2päällä city kurvailussa.
Omia kokemuksia tulee tässä:
Penkki liian kalteva eteenpäin(housut rullalla), omassa yksilössä valokatkaisimessa jo toista kertaa ongelmia pitkien valojen kanssa(huoltoon menossa).
Huoltojen hinnat ovat myös aika hirvittävät eka 500km 99€, 2000km 75€, 4000€ 130€. ja nämä kilometrin kun tulevat vuodessa täyteen niin ei hirveästi hymyilytä.

Muutoksina on nyt isompi suutin (85), sorvattu holkki, 6.5g rullat, valkoinen vp-jousi.
Huiput ennen(mittariin) 52km/h nyt 58-60km/h ja kiihtyvyys "huomattavasti" parempi jota on tarkoitus hakea lisää helpottamaan kaupungissa asiointia.


Missä noin kovat huoltohinnat? Likkö ihan "suositushintoja",itse en ole joutunut tuollaisia maksamaan. Esim. 2000km huolto 40euroa joka kohtuullinen kun ottaa huomioon ettei siinä tehdä juuri muuta kun öljynvaihto.

8.9.2008 8:52

stadi-56 kirjoitti:Missä noin kovat huoltohinnat? Likkö ihan "suositushintoja",itse en ole joutunut tuollaisia maksamaan. Esim. 2000km huolto 40euroa joka kohtuullinen kun ottaa huomioon ettei siinä tehdä juuri muuta kun öljynvaihto.


Paikka oli Crossi-Pyörä, Karhula. Ihmettelin myös itse huimia hintoja ja kyselinkin jo etukäteen tulevien huoltojen hintoja jotka siis yllä. Valohoito on ihmeellisen kallista nykyään. Ajattelin ottaa asian tiimoilta yhteyttä mascoon ja kysellä asian järjettömyyttä..