Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.9.2012 13:45
Tanko irti, yläpään pultit auki, keula alas. Alapään laakerit tippuvat samantien lattialle(ota ne kiinni!) yläpää jää uriinsa. Kokohaarukka pois, mopo ylösalaisin(näin se on helpoin, ja näin tein itse..) Vaseliinia uratäyteen. Sitten painelet uudet kuulat uraansa(1-2mm reunasta sisään, menee joku +-20kuulaa, se on täynnä kun on alle 1 kuula tilaa..) haarukka kiinni, nippusiteillä runkoon, jotta se ei tipu YHTÄÄN kun lasket keulan alas(muuten homma alusta..) Yläpää samalla tavalla, vaseliinia ja kuulat uriin.. Sitten vaan kasaus.
ps. Voitele vaseliinilla, kaikki kuulat, kun ne ovat paikoillaan. Äläkä säästele vaseliinia.
Kun olet kuulat muutamaan otteeseen leväyttänyt, niin kyllä se siitä
20.9.2012 14:23
Nonniinno miten sais kiiwin keulii kaasusta? Tai sillee että vähä vaa nykäsis ja kaasua niin sais keulaa hyvin nostettua kun nyt näillä 70cc kamoilla alkaa vituttaa ku ei millää lähe vaikka kuinka ois takan ja reppii... Helppiä! Ja jos vaihtasin multivarin esim s6 sport pro:hon niin oiskohan siihen kevyemmät rullat ku multivariin että vois saaha paremmin kierrosta toho alkuu..? Vaikka nyt on 7,5gr rullat niin kiihtyy hyvin mutta ei ehkä paras ja ku kokkeilee 6-7 niin kone tuntuu räjähtävän ennen 30km/h mikä on vikana... Ja sit vielä KIIWI EI KULE KU 74km/h vaikka kui kaasu pohjassa ajas alamäkkee/tasasella.... (*hihna uusittu*)
20.9.2012 15:56
ramba__ kirjoitti:Ootko avannu etuvarin ja kattonut kunnon, usein katkennut hihna rikkoo muutakin
Vaihoin edestä sen laipan samalla kun oli mennyt paskaks
20.9.2012 19:18
Tsekkaa varin kunto sitten.
20.9.2012 19:30
Nyt toemmiii, oli jäänyt etuvari kantamaan hihnaa.
21.9.2012 11:43
Keeway ottaa piikin ja sit jää jynssää.. Huiput 55.. Ennen kulki 75.. Kokeilin suuttimet 60-86 kaikilla sama.. Millast palikkaa kiinni? Löytyy vakioputsari sekä malosdin vapari
21.9.2012 15:11
Laita vakioputsari. Jos siinä on se kumitötterö niin joku 65 suutin. Jos ei niin joku 75 aluksi. Ja onhan variaattorissa ei-liian-kulunut hihna ja sopivat rullat? Koititko "jynssätä"
tarpeeksi kauan sitä 55, nimittäin jos on liian painavat rullat/löystynyt vp niin saattaa ottaa kunnon piikin vasta jossain 60 vauhdissa. Itellä oli liian painavat rullat ja vasta olin laittanut teharin, niin luulin että se otti alussa piikin, mutta kiihdytys oli köröttelyä siihen 55kmh ja vakio aerox oli jo tässä vaiheessa 100m päässä, mutta sitten otti piikin ja hurautin roksista heti ohi.
21.9.2012 16:13
Siis ite oon saanu ton mun keewayn hyviin säätöihin pikku rahalla kulkee sen 70khm gps ja keula nousee ilman hirveempää repimistä. Ja palikkaa ei oo kuin malossin fly kytkin jossa vihreet jouset (toimi ihan yhtähyvin vakiollakin mut palat oli kulunu ) malossin multivari jossa 4g rullat, vakio kassu ja 100 suutin, laser xpro ( vakio putkella vääns kyllä alhaalta vieläkin paremmin), punanen vp-jousi ja vapari.
Ps. Ei jää yhtään viivoissa merkki mopoille joissa teharit yms.
21.9.2012 16:18
Etkö sä ollut viilannu pyttyä, kerrotko miten viilasit?
21.9.2012 16:30
Palezu kirjoitti:Etkö sä ollut viilannu pyttyä, kerrotko miten viilasit?
Olen ja ei kummonen homma oo. Otat sylkän käteen ja ja pako aukon kuri pois. Itse otin sen tiivisteen siitä vakio putken ja sylinterin välistä ja sen mukaan ensin tein ihan pyöreän siitä pakoaukon putken puoleisesta päästä. Dremelillä vähän avarsin sisältä (enimmäkseenn ala osasta kun siinä se kuri oli ) ja siiten viilasin korkeutta sisäpuolelle lisää 1mm. Ja tottakai kiilloitin pakoaukon ettei karstoitu heti.
Pitäs varmaan vähän viel jaksaa sitä mittailla ja sitten lisää viilata jos vaikka leveyttä vähän ja korkeutta, jos voi.
En sitten mikään mestari ole joten en kummosia vinkkejä viiti jaella että kukaan poropeukalo mee kokeilee:D Ku tiedä mikä lopputulos sitten ja itselläni kun kurin otin ja vähän pakoa avarsin nii kyllähän siitä tehoa tuli lisää muttei älyttömästi.
21.9.2012 16:36
Jaa no olen minäkin sen kurin viilannut pois ja vaikutusta en huomannut, mutta tuo jos viilasit aukkoa sylinterinpuolelta 1mm korkeammaksi on varmaan jonkin verran vaikuttanut.
21.9.2012 16:44
Kohta ajattelin ottaa sylinterin irti ja katto jos vaikka ihan matikan kanssa laskee ne viilaukset kohilleen kun ei viiti nyt sitä sylinteriä pilalle viilata.
Tutulla on keeway matrix ja siinä tehoa runsaasti ja ei kuulema ole muutakuin: hyvin viilattu sylkkä, s6 pro replica, joku s6 vari ja kytkin kelloineen. Epäilen vahvasti että vakio pytty kiinni kun kiertää aivan vimmatusti. Ja kiihtyvyys on toista luokkaa. Tai sitten vain kaveri osaa viilata:D
21.9.2012 20:11
Tepu95 kirjoitti:Jaahas.. mikähän tällä kertaa
Koittanu tosiaan tuota omaani säätöihin saada, next-r:än laitoin kiinni ja eihän se minkään vääntäny vakio säädöillä, oletin että kevyemmillä rullilla toki nappaa piikin mutta ei. Säädöt teharille "kohdilleen" mutta ei lähde mihinkään ja tuntuu sille että väännöt olisivat poissa? Huutaa kyllä riittävillä kierroksilla mutta aivankuin ei olisi tehoaluetta ollenkaan. Laitoin vakioputken takaisin, sama homma sillä..
Mikä ihme kävi putkea vaihtaessa? Uus pytty siis kiinni, malossi 50cc, ei pitäis olla leiponu tai mitään, puristuksia on, seokset ollu vähintään rikkaalla kokoajan jne..
Kaasuun ei vastaa oikeastaan yhtään, kaasupohjassa melkein saa ajaa että liikkuu. Alamäkeen jos saa kierrokset kunnolla ylös niin hieman paremmalle tuntuu mutta ei sielläkään normaalille..
Kellään ollu mitään vastaavaa?
Elikkäs jooo.. Lähinnä huonompaan ollaan menty.. Rengas ilmassa kiertää sen 6000 eikä siitä enempää vaikka kuin kaasu pohjassa tai puolessa välissä, tasasella kulkee hyvällä tuurilla 10kmh ja hyytyy jokaisenn nyppyläänkin. Välillä kone ilmeisesti vaan tukehtuu ja kaasu päästettävä. Kokoajan tosiaan vedettävä pohjassa että liikkuu edes mihinkään..
Tässä pari päivää koittanu säätää vaikka mitä, jos kellään on mitään ajatuksia niin kuuntelen mielelläni
21.9.2012 21:47
Nyt kävi sillai et jotain hajos tai hajoamassa, kun käyntiin polkaisin nii nyki lähdössä vähän ja kuului ja tuntui outoa rahinaa (kuin metalli metallia vasten ) ja rahina tuli voimakkaasti varikopasta. No avasin varikopan ja katoin että missä vika ei siellä mitään rikki ollut vaan polkasin uudestaan käyntiin ja ei mitään rahinaa vain pientä kilinää ( ollut sitä jo viimeiset 12tkm ) mutta lämpimällä koneella kytkin nykii lähdössä hieman. Sitten kauppa reisuun lähdössä sama hirveä rahina ja nykiminen. Ja kone oikeasti siis nyki voimakkaasti kun koko laitos tärisi nykimisen tahtiin.
21.9.2012 22:10
Tepu: tarkista variaattorin puolen stefa. Purat etuvariaattorista kaiken starttikytkintä myöten ja siellä syvällä on se musta kuminen rinkula eli stefa ja katot onko se ottanu damagea tai pompannu pois paikaltaan.
Eerosah ota hihna ja rullakuppi rullineen pois ja käynnistä ilman niitä niin voit kierrättää vapaalla ja kuuntele kuuluuko ääntä. Jos kuuluu niin varmaan joku laakeri menny tai vauhtipyörä löysällä. Tai laita takarengas ilmaan ja pyöritä sitä kädellä ja kuuntele kuuluuko perävaihteistosta rahinaa.