Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD

4.8.2011 0:43

rrubE kirjoitti:mistäs saa noita, auto_vara_osa liikkeist?
Rautakaupoista, sekatavarakaupoista, ihan mistä tahansa, missä myydään normaaleja muttereitakin.

Re: Piaggio NRG Power DD

4.8.2011 11:22

vollukka1234 kirjoitti:miten teillä prikattomana menee 70 mittariin !?!?! mulla 2010 vm nrg vain prikka pois niin nopeus vaihtelee. hyvänä päivänä menee 64-66 mittariin. nykyään se ei mene kun hikisesti 60. ja miten sais kierroksia lisättyä ei taho kiertää kun vaan 7000 rpm ja ku kaveri pukkas niin kiekat nousi 8000 ja mittari näytti 76. Myötätuuleen kyllä voi päästä yli 70 mittariin


Runner SP menee prikattomana mittariin 88 km/h :D kuten kirjottelin, joten kyllä periaatteessa pitäisi sullakin mennä suunnilleen saman verran. Kaasarin putsaus on hyvä ja suutin tottakai kannataa vaihtaa 58-60 ja imukaulan levyä pois jos et ole vielä ehtinyt.
Ollaan kyllä mietitty samaa että miten sais kierrokset 8400 rpm, jossa se piikki taisi kurittomana ollakin... ehkä tehari voisi olla vastaus siihen mutta sitten alkaa kyllä polliiseja liikaa kiinnostamaan.

EDIT: Ja jos meinasit mun postia että 70 mittariin niin gps antoi silloin about 50kmh- se meinas kyllä että on huollon paikka. Sitä kyllä ihmettelen että jos täälä saadaan 64 gpssään prikalla niin miten voit saada mittariin 70 ilman :lol: .
Viimeksi muokannut Kebappi päivämäärä 4.8.2011 15:38, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Piaggio NRG Power DD

4.8.2011 12:31

Ite prikattomana sain mittariin 80km/h vain alamäessä... GPS:n sen 66km/h ja mittariin 74-75 km/h...

Re: Piaggio NRG Power DD

4.8.2011 16:01

Kebappi kirjoitti:
vollukka1234 kirjoitti:miten teillä prikattomana menee 70 mittariin !?!?! mulla 2010 vm nrg vain prikka pois niin nopeus vaihtelee. hyvänä päivänä menee 64-66 mittariin. nykyään se ei mene kun hikisesti 60. ja miten sais kierroksia lisättyä ei taho kiertää kun vaan 7000 rpm ja ku kaveri pukkas niin kiekat nousi 8000 ja mittari näytti 76. Myötätuuleen kyllä voi päästä yli 70 mittariin


Runner SP menee prikattomana mittariin 88 km/h :D kuten kirjottelin, joten kyllä periaatteessa pitäisi sullakin mennä suunnilleen saman verran. Kaasarin putsaus on hyvä ja suutin tottakai kannataa vaihtaa 58-60 ja imukaulan levyä pois jos et ole vielä ehtinyt.
Ollaan kyllä mietitty samaa että miten sais kierrokset 8400 rpm, jossa se piikki taisi kurittomana ollakin... ehkä tehari voisi olla vastaus siihen mutta sitten alkaa kyllä polliiseja liikaa kiinnostamaan.

EDIT: Ja jos meinasit mun postia että 70 mittariin niin gps antoi silloin about 50kmh- se meinas kyllä että on huollon paikka. Sitä kyllä ihmettelen että jos täälä saadaan 64 gpssään prikalla niin miten voit saada mittariin 70 ilman :lol: .


Kaasari putasttiin vähän aikaa sitten että siellä ongelma tuskin on.

Re: Piaggio NRG Power DD

4.8.2011 21:33

Alkais 5000km huolto lähestymään, kannattaako laittaa prikka siksi ajaksi takaisin? Ja saako variaattorista irti sitä pulttia ilman pulttipyssyä/siihen erikseen tarkotettua työkalua?

Re: Piaggio NRG Power DD

4.8.2011 22:15

Saa sen pultin monellakin konstilla auki, tietopankissa on hyvät vinkit.

Re: Piaggio NRG Power DD

5.8.2011 10:41

Juuzz kirjoitti:Alkais 5000km huolto lähestymään, kannattaako laittaa prikka siksi ajaksi takaisin? Ja saako variaattorista irti sitä pulttia ilman pulttipyssyä/siihen erikseen tarkotettua työkalua?


Ei tarvitse laittaa prikkaa. Juu tosiaan sen pultin saa monella keinolla irti, yksin voi olla vaikeaa ilman työkaluja.

Re: Piaggio NRG Power DD

7.8.2011 21:19

Nyt on pinokkion sylinteri porautettu seuraavaan ylikokoon ja vaihdettu uus mäntä ja kone kasassa ja käy, mutta tuntuu käyvän jotenkin tavallista raskaammin. onko ihan normaalia? Toinen; Nopeus hyppii ja kaikki mittariston valot palavat himmeästi... kosketushäiriö? missäpäin? vai vikaa jännitteen säätäjässä? tai jossain ihan muualla? :/

Re: Piaggio NRG Power DD

7.8.2011 22:07

Tsekkaa ainakin mittariston liitin, jännitteensäätimen liitin ja staattorin liitin. Mittarin littimeen pääseet käsiksi, kun purat ohjaustangon etummaisen katteen irti, peilit pois ja kate kahdella ruuvilla kiinni. Staattorin liitin on pakoputken alkukäyrän yläpuolella siinä vesiletkun sisääntulon kohdalla. Jännitteensäädimen sijainnista ei mulla tarkkaa tietoa, mutta veikkaan sen olevan underin sisällä piilossa.

Alkoiko sähkövika konerempan jälkeen?

Re: Piaggio NRG Power DD

8.8.2011 18:31

millast pyttyy ja teharii ihmiset suosittelis jos haluis vähä tehoja lisää skobaa? ja tarviiks jtn muuta ku vaa pyty ja teharin ? :DD

Re: Piaggio NRG Power DD

8.8.2011 18:37

Pelkällä teharilla saa jo mukavasti lisäpotkua mopoon. Jos haluat huomattavasti enemmän tehoa, kannattaa silloin hommata sport-tason 70cc sylinteri.

Toki jos hamuaa yli 12-13 heppaa, joutuu silloin jo ostamaan uutta kaasutinta, variaattoria, yms sylinterin ja putken lisäksi.

Re: Piaggio NRG Power DD

14.8.2011 19:05

Mikä suutin kannattaa olla kun on ottanut prikan pois ja tehari on kiinni?

Ja onko tietoa mikä on ongelmana ku ei ota kierroksia ku 8k..

Re: Piaggio NRG Power DD

14.8.2011 20:11

65. Olethan variaattorin säätänyt, kun laitoit tehoputken?

Re: Piaggio NRG Power DD

15.8.2011 16:14

Mistähän johtuu, kun lämpimällä konella alkaa tehot häviämään? :/
Vissiin kaasarin säätöö edessä?

Re: Piaggio NRG Power DD

15.8.2011 20:37

Todennäköisimmin vastapainejousi on tullut/tulossa tiensä päähän.