Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

25.6.2010 13:39

Solikka_69 kirjoitti:Elikkäs toi mun solikka ei taho pysyy käynnissä eikä käynnistyy, (eikä johdu kylmästä koneesta joten sitä ei tartte alkaa sanomaa!) edelliseltä sivulta katoin että sytytyksen aikaistaminen auttais, mutta voisko mitää muuta syytä toho vois olla? Putsasin ton kaasarinki mutta sitte huomasin että tosa suuttimessa luki 125!! Eihä tommossees voi noi isoo suutinta? Eka omistaja olen.. Ellei mee äitii lasket :)


Kannattaa nyt ainakin säätää venttiilit, itse mietin pitkän, pitkän aikaa että mikähän mahtaa olla soliferissa vikana, niin sitten älysin säätää venttiilit niin toimi hyvin.

26.6.2010 18:28

Kruger kirjoitti:
Solikka_69 kirjoitti:Elikkäs toi mun solikka ei taho pysyy käynnissä eikä käynnistyy, (eikä johdu kylmästä koneesta joten sitä ei tartte alkaa sanomaa!) edelliseltä sivulta katoin että sytytyksen aikaistaminen auttais, mutta voisko mitää muuta syytä toho vois olla? Putsasin ton kaasarinki mutta sitte huomasin että tosa suuttimessa luki 125!! Eihä tommossees voi noi isoo suutinta? Eka omistaja olen.. Ellei mee äitii lasket :)


Kannattaa nyt ainakin säätää venttiilit, itse mietin pitkän, pitkän aikaa että mikähän mahtaa olla soliferissa vikana, niin sitten älysin säätää venttiilit niin toimi hyvin.

Vika löyty :D syynä oli: maajohdotus, kaasari vinossa ja pari johtoo otti oikosulkuu

29.6.2010 14:01

Ostakaa multa soliferin osia!!! Kaikkee löytyy. T-pala solmussa.

29.6.2010 21:48

Miten tuon nokka-akselin ajoitusjutun kanssa pitää menetellä? Kun nyt kasasin tuon, laitoin vaan sen nokka-akselin siihen paikalleen ja aloin kasata venttiilikoneistoa, niin venttiilejä säätäessäni huomasin että vähän aikaa kun konetta pyörittää niin sitten se jumiutuu täysin? Miksi? Ja toisaalta eihän tuon nokka-akselin ajoitusmerkit nyt pidä paikkaansa kun vaan laitoin sen siihen katsomatta mitään?

Eli miten ihmeessä saan tuon nokka-akselin paikalleen niin, että ajoitusmerkit pitävät paikkansa niin, että pystyn säätämään venttiilit?

PIKAISTA VASTAUSTA KIITOS! :D

30.6.2010 10:34

Heitin pullopostia...

30.6.2010 12:43

saa sen niinkin että pistät sen nokan kiinni,ei väliä miten se siinä on merkkien kohalla.sitten pistät venttiilikoneiston kiinni löysästi,vähän vastusta muttereille.
sitten t merkkiin,yläkuolo kohtaan magneeton merkki.
tämän jälkeen nokka-ketju on kohillaan.
avaat venttiilikoneiston.otat irti
katot että ketju pysyy paikallaan.
irrotat nokan,ketju paikoillaan,pistät sitten nokan merkkien mukaan oikein ketjuun.

25.7.2010 9:12

Minkäs kokoiset rullat tuohon solikkaan kuuluu? Ja minkä painoiset rullat vakiona?

25.7.2010 11:32

MAL0SSI kirjoitti:Minkäs kokoiset rullat tuohon solikkaan kuuluu? Ja minkä painoiset rullat vakiona?

16x13mm ja vakiona on ollut ~8g, mitään varmaa tietoa ei ole.

26.7.2010 21:40

MAL0SSI kirjoitti:Minkäs kokoiset rullat tuohon solikkaan kuuluu? Ja minkä painoiset rullat vakiona?
Ne on n 8g, mutta on liian painavat laitappa 5,5 grammaset ne on tarpeeks köykäset, muttei liian.

Mitä vinkkejä antaa kun ei hihnaa taho saada millää paikallee

26.7.2010 22:30

Solikka_69 kirjoitti:Mitä vinkkejä antaa kun ei hihnaa taho saada millää paikallee

Avaa takalautasia ja ujuta hihna sinne väliin, silloin se menee edestä todella helposti paikoilleen. ;)

27.7.2010 14:51

karkulainen kirjoitti:
Solikka_69 kirjoitti:Mitä vinkkejä antaa kun ei hihnaa taho saada millää paikallee

Avaa takalautasia ja ujuta hihna sinne väliin, silloin se menee edestä todella helposti paikoilleen. ;)
kiva ku laitoin just kisakirpee jouse sinne :roll: Kattoo jos keksis jonku viritykse sinne avaamaa lautasia ;)

E: sain paikallee, jokamiehen putkipihdit auttoi tässäkin ongelmassa :D Mutta,sitten taas vituttavin ongelma: vaihettuani vp-jousen, ja suuttimen ei lähe enää käymää? Lähtee joskus 2min polkemise jälkee käymää vähäks aikaa mutta sitten ei pysy käynnissä ei edes jos antaa kaasua.

Pit'ää varmaa myydä tää ku saa käymää... ei tätä jaksa kukaa

E2: Sain käymää: Kun vaihdoin uuden imukaulan ni oli vähä eri kokoset niin päätin tehdä "suuntaustiivisteen" ei tulisi pyörteitä ei kohteita mihin ilmavirta törmää. iumukaula kiinni.WRUUUM! toimii

1.8.2010 21:23

paljo kulkis näillä?

Vapari
95 suutin
+2000 rpm vp jousi
5,5rullat
"tehari"
kaasarin tappi pois

entä sitte noi + 63cc?

Kannattasko laskea kantta 0,5-1mm, ja paljos maksas?

10.8.2010 0:51

Tuli tässä vain mieleen, kun lueskelin jotain mainoslehtistä (olisko ollu joku Citymarket tai Hobbyhall), niin siinä sanottiin että tässä Soliferissa (olisko ollu joku Solifer 50 R-skobo) on 4 venttiiliä. Mitenkäs nokka-akseli on toteutettu? Neljä nokkaa yhdessä akselissa?

10.8.2010 1:18

Monkibomber93 kirjoitti:Tuli tässä vain mieleen, kun lueskelin jotain mainoslehtistä (olisko ollu joku Citymarket tai Hobbyhall), niin siinä sanottiin että tässä Soliferissa (olisko ollu joku Solifer 50 R-skobo) on 4 venttiiliä. Mitenkäs nokka-akseli on toteutettu? Neljä nokkaa yhdessä akselissa?

http://www.virijavara.fi/shop/?4-venttiili-tekniikka-%28solifer-50r%29,33

10.8.2010 23:15

Thänks.