Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.8.2012 21:41
Ei käy, perään pitää olla 80-90W vaihteistoöljyä.
2.8.2012 2:55
Sattausko kellään olla myytävänä toimivaa keulimis rautaa roksiin?
2.8.2012 11:18
ramba__ kirjoitti:Ei käy, perään pitää olla 80-90W vaihteistoöljyä.
Ei tartti olla, 10w30 tai 10w40 on suositus ja toi vastaa täysin 80-90w vaihteistoöljyjä.
Esim Belray Gearsaver 75w on samanpaksuista kuin 10w30 motul transoil, toinen on vain vaihteistoöljyn ja toinen moottoriöljyn viskositeetti.
Ite oon 20t ajanut tolla transoililla ja hyvin pelittää, perä oli aivan kuin uusi avatessa, niinhän sen näillä kilsoilla pitääkin olla.
Toi 10w40 mobil käy hyvin tonne, ei oo edes väliä onko lisäaineita kun näissä ei ole märkäkytkintä joka lilluu öljyssä.
2.8.2012 13:04
Tarvis kampura, laakerit ja stefat vaihtaa, jos joku laittas linkkii mikkä kuuluis laittaa?
2.8.2012 19:57
LaneKit kirjoitti:ramba__ kirjoitti:Ei käy, perään pitää olla 80-90W vaihteistoöljyä.
Ei tartti olla, 10w30 tai 10w40 on suositus ja toi vastaa täysin 80-90w vaihteistoöljyjä.
Esim Belray Gearsaver 75w on samanpaksuista kuin 10w30 motul transoil, toinen on vain vaihteistoöljyn ja toinen moottoriöljyn viskositeetti.
Ite oon 20t ajanut tolla transoililla ja hyvin pelittää, perä oli aivan kuin uusi avatessa, niinhän sen näillä kilsoilla pitääkin olla.
Toi 10w40 mobil käy hyvin tonne, ei oo edes väliä onko lisäaineita kun näissä ei ole märkäkytkintä joka lilluu öljyssä.
Okei kiitoksia vastauksesta!
3.8.2012 13:14
Missä vika kun aerox pätkii välillä hirveästi ja välillä ei ollenkaan. myös endon jälkeen ei kierrä ollenkaan ja pitää sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin toimii taas kunnolla. Ei tuoreöljyvoitelua. gianelli ja multivari.
4.8.2012 1:22
kultsi0 kirjoitti:Missä vika kun aerox pätkii välillä hirveästi ja välillä ei ollenkaan. myös endon jälkeen ei kierrä ollenkaan ja pitää sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin toimii taas kunnolla. Ei tuoreöljyvoitelua. gianelli ja multivari.
Säädä bensapintaa, itel sama ongelma
4.8.2012 12:18
mitenkäs bensapinnan säätö tapahtuu?
4.8.2012 14:48
Mahtoko roxi leipoa vai mitä tapahtu? koneesta vuotaa bensat pihalle. En tarkkaa paikkaa vielä ole saanut selville mutta pytystä ilmeisesti..
E: Pytty on puhdas mutta kaasari aivan pikimusta. Voiko olla mahdollista että kaasarista vuotaa tankki tyhjäksi? O:
4.8.2012 16:15
Kaasuttimen pohjassa olevan painoventtiili luultavasti rikki, korjaantuu ostamalla uuden kohokammion pohjan.
4.8.2012 19:31
Elzux kirjoitti:Mahtoko roxi leipoa vai mitä tapahtu? koneesta vuotaa bensat pihalle. En tarkkaa paikkaa vielä ole saanut selville mutta pytystä ilmeisesti..
E: Pytty on puhdas mutta kaasari aivan pikimusta. Voiko olla mahdollista että kaasarista vuotaa tankki tyhjäksi? O:
Tuosta voit lukea :
http://www.motot.net/wiki/Kaasuttimien_ ... _perusteet
4.8.2012 22:59
niii miten tapahtuu bensapinnan säätö?
4.8.2012 23:57
Bensapinnan säätäminen on yhdellä kaasuttimella jotakuinkin yksinkertaista, mutta kun kyseessä on vaikkapa kaksi synkronoidusti toimivaa kaasutinta niin tarkkuusvaatimukset kovenevat kertaheitolla. Yhdellä kaasuttimella bensapinnansäädössä voi olla helposti 0,2mm heittoa ja ongelmasta selviää suuttimia ja ruuveja säätelemällä. Kahdella kaasuttimella 0,2mm heitto voi tarkoittaa täristävää tyhjäkäyntiä, huonoa käynnistyvyyttä, heikkoa kaasuun vastaavuutta ja loputonta säätöruljanssia. Bensapinnan säätöön tarvitset hyvät pihdit, kunnon valaistuksen, säätöarvojen mittausohjeet ja hyvän työntömitan tai vastaavan varta vasten valmistetun mittalaitteen.
5.8.2012 1:35
^tietopankista kopioit.. ja tuo ei anna vastausta kysymykseen miten se tapahtuu. Bensanpintaa säädetään taivuttelemalla kohossa olevaa metallilätkää joka osuu neulaventtiiliin. Hyvä lähtökohta on säätää pinta niin että koho asettuu suurin piirtein vaakatasoon kun kaasuttimen kääntää ylösalaisin. Jos bensanpinta on liian korkea, kaasari tulvii koko ajan, tai läikyttää bensaa ylivuotoletkusta kun mopo on kallellaan ja tyhjäkäynnin seos menee rikkaalle. Jos bensanpinta on liian matala, kaasariin ei mene ollenkaan bensaa tai käynnistyy huonosti/ei käy tyhjäkäyntiä hyvin.
5.8.2012 23:42
Aeroxin kytkinnippu? Pitäisi avata että sais vaihettua jouset, mites toi avaaminen onnistuu? yritettii kaikkea mikä mieleen tuli, millään ei sitä auki saatu.. sanokaa pitääkö mun mennä huoltoo avaamaan toi tai jotain kun ei toista nyt mitään tule..?