Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

16.9.2012 19:35

Niin, toimii vakio suuttimella tuon itsetehdyn ilmanputsarin kurin ansiosta :D tuntuis ettei se saa ilmaa siitä mehupilli reijästä paljon mitään mutta hyvinpä tuo silti toimii eikä vie bensaakaan rauhallisessa ajossa kuin 3,5l satasella, tosin ois siinäkin vähän parantamista. Kiihdytyksessä on kierroksia kylmänä joku 7600 ja variaattorin lämmettyä ne laskee jonnekkin 7100. Rullat oli alun perin 5,8g mutta olen porannut niitä aika reilusti, en tiiä paljonko ne nyt painaa mutta veikkaan jotain 5g. Ja onhan mulla myös takavariaattorissa malossin valkoinen vp(vakiokin kyllä kävisi) ja keltaiset kytkinjouset joilla ottaa kiinni 4000rpm.

Luulis sitten malossin pytyssä riittävän pakoajoitus koviinkin nopeuksiin. Joo ei mahda toimia enää se vakioputki, mutta sulla kun on kerran kokonaan tyhjä se putki niin kokeile ottaisko se piikkiä kun tuo teharilook putki on sen muotonen että kokonaan tyhjennettynä sen luulis ottavan jäätävän tehopiikin aika korkeilla kierroksilla, tai sitten se ei ota mitään piikkiä :D

Tarvit varmaan tuolle malossin pytylle jonku hyvän teharin että saa kaikki tehot ulos, mutta sitten on varmaan aika tuskaa kuristaa verorajan alapuolelle jos täytyy.

Re: Keeway-skootterit

16.9.2012 20:39

Aika ovelasti sinäänsä :D saat nopeuden pidettyä kurissa, bensaa ei mene turhan paljon ja varmaan kiihtyykin ihan hyvin. Joono itellä aika samoissa kierrokset kun kiihdyttää näillä säädöillä, jos siihen 7000 meinaa pudota ni huomaa että putoo pois "piikiltä".

Pitää tosiaan testailla kunhan saa sisäänajon tehtyä, heittää vaikka jotain aika kevyttä rullaa kiinni ja koittaa saada ylätehoja käytettyä. Myös malossin punanen vp kiinni, tuntuu kylmänäkin aika hyvälle.

Nojoo, toki ovat pelkkiä valmistajan lupailuja mutta 10hp tuolla pytyllä pitäisi tehoja saada, mutta se vaatii varmasti jo kunnon teharin sun muut hilppeet..

Next-r löytyy varastosta, pitää sillä vaikka koitella, jos ois ylätehosempi ku vakioputki.

Onko sulla siis vakio vari vai multivari? Mietin vaan noita rullien keveyksiä. Itellä taitaa olla jotkut 6.8g rullat jotka on porattu ehkä siihen 6g tinoille ja ku multivari kiinni niin eikös se vastaa noin 5g vakio varissa? Teharille varmaan jotain vielä kevyempaa rulla settiä pitäis kyllä saada..

Re: Keeway-skootterit

16.9.2012 22:06

Vakio vari mulla nyt on niin kuin kirjoitin tuohon. Multivari on hyllyssä odottamassa uutta virityskuumetta :lol: multivariin piti tosiaan olla painavemmat rullat kuin vakioon että sai kierrokset samalle tasolle.

Ei tuossa mun setupissa oo oikeestaan mitään ovelaa. Huomasin vain, että jostain kumman syystä kun ottaa ilmanputsarin kurin pois ja laittaa vastaavasti jonkun 75 suuttimen, niin rupeaa vain imemään bensaa yli 4 litraa satasella eikä sitten mitään muuta, niin päätin kuristaa sen toimimaan vakio 50 suuttimella jolla bensanryystö rauhoittui. Vauhtiin tuo ilmanputsarin kuri ei vaikuttanut pätkääkään. Kiihtyvyyteen ehkä ihan vähän.

Ovelaa on valita viritysosat niin että se ei jaksa kiertää kovin paljoa. Silloin saa prikalla rajoitettua huiput hyvin eikä konekaan kärsi. Esim tuo vakiopytty+itse tekemäni tehoputki jossa huipputeho n. 7800rpm, kiihtyy hyvin mutta ei kierrä yli 9500 tasaisella joten prikalla sai huiput hyvin rajoitettua alle 65 eikä tarvinnut huudattaa, mutta se vain oli niin pirun vaikea saada säätöihin sille putkelle etten jaksanut pitää sitä kiinni :D

Veikkaisin ettei next r kyllä kovin hyvin toimi tuon malossin pytyn kanssa jos siinä on kerran 10000 nurkilla huipputeho.

Re: Keeway-skootterit

16.9.2012 22:30

Joo sori, huolimattomasti luin..

Jep, itekkin ku otin putsarin kurin pois ni huomasin että eipä se kummemmin tehoihin auttanu, imuäänet vähän kasvo ja suutinta sai laittaa reilusti isommaks.. parhaimmillaan olen tuolla saanut 6-7l menemään kaupunki ajossa "sataselle" (tankki 5l ni ei sillä edes satasta päässy :D)

No sekin on ovelaa ja myös järkevää. Ite huomannu vakio putkella ja pannulla että ylhäällä ei oo mitään tehoja, meinaan siis (9000-10000), hyvä jos hirmuseen alamäkeen sen verran kiersi :D Saatikka tasasella..

Niin se voi olla että next-r:kään ei jaksa ihan pytyn maksimeihin mutta jos edes sinne päin.. :/

Mutta eipä sillä niin väliä tässä vaiheessa enää, autokortti alkaa jo kolkutella ovella ;)

Re: Keeway-skootterit

17.9.2012 13:50

Ei se huono tyhjäkäynti sähköistä johdu, ei ainakaan kovin todennäköisesti, vaan luultavasti seosruuvista. Aja kone lämpimäksi ja säätele seosruuvia koneen ollessa käynnissä siihen missä tyhjäkäynti on nopein. Jos ei auta, laita sitten vain tyhjäkäyntiruuvia isommalle. Jos tyhjäkäynti pitää laittaa kohtuuttoman isolle että toimii, ja jos oireilee niin että kylmällä moottorilla tyhjäkäynti on aina parempi, niin voi olla sama vika kuin mulla oli eli kaasarissa bensanpinta liian ylhäällä niin sai liikaa bensaa tyhjäkäynnillä vaikka mitä teki. bensanpinta säädetään taivuttamalla kohossa olevaa metalliliparetta niin että koho asettuu vaakatasoon kun kaasaria pitää ylösalaisin. Sen jälkeen säädetään taas seosruuvi. Tuo korjasi omastani heti tyhjäkäyntiongelmat.

Joo sitä sytytysennakkoa pystyi säätämään poraamalla staattorin aluslevyyn kiinnitysreikiä eri kohtiin mutta huomasin sytytyksen aikaistamisen yhtä turhaksi kuin tuon ilmanputsarin kurin pois ottamisen. Kovemmilla vireillä voi tosin olla hyötyäkin.

edit oho ois pitäny taas lukea eli sulla onkin niin että kylmänä ei pysy käynnissä ja lämpimänä taas tyhjäkäynti leijailee, no nuo voisi aiheuttaa imuvuoto tai liian laihalla oleva seosruuvi.

Re: Keeway-skootterit

17.9.2012 16:41

Keeway Fact
stage6replica
heboNG
kireempää jousta
dellorto 14(,5?)mm PHVA
>> VAKIOputsari vai Malossin vapari ?

Re: Keeway-skootterit

17.9.2012 16:45

Vakioputsari, vapari ihan turhaa.

Re: Keeway-skootterit

17.9.2012 16:46

Suutinta jostaa 75> ?
Saispa kunnon säätöihin tällä kertaa.. :D

Re: Keeway-skootterit

17.9.2012 18:46

Jos vapari niin 80-->.

Re: Keeway-skootterit

17.9.2012 22:14

Jaahas.. mikähän tällä kertaa :D Koittanu tosiaan tuota omaani säätöihin saada, next-r:än laitoin kiinni ja eihän se minkään vääntäny vakio säädöillä, oletin että kevyemmillä rullilla toki nappaa piikin mutta ei. Säädöt teharille "kohdilleen" mutta ei lähde mihinkään ja tuntuu sille että väännöt olisivat poissa? Huutaa kyllä riittävillä kierroksilla mutta aivankuin ei olisi tehoaluetta ollenkaan. Laitoin vakioputken takaisin, sama homma sillä..

Mikä ihme kävi putkea vaihtaessa? Uus pytty siis kiinni, malossi 50cc, ei pitäis olla leiponu tai mitään, puristuksia on, seokset ollu vähintään rikkaalla kokoajan jne..

Kaasuun ei vastaa oikeastaan yhtään, kaasupohjassa melkein saa ajaa että liikkuu. Alamäkeen jos saa kierrokset kunnolla ylös niin hieman paremmalle tuntuu mutta ei sielläkään normaalille..

Kellään ollu mitään vastaavaa?

Re: Keeway-skootterit

17.9.2012 22:26

Laita noin +15 jouset variin, eli vaikka Malossin keltanen vp ja Malossin keltaiset tai valkoiset kytkinjouset (oletaen että sulla on vakiokytkin, sillä nuo kytkinjouset ovat vain vakiokytkimeen)

Re: Keeway-skootterit

18.9.2012 11:20

Lähtee mopolla liikkelle kaasupohjassa nii vetää hyvin sinne 30kmh sitte alkaa booaa ja sammuu jos kiihdytän kaasupohjassa, pitää kiihyttää sinne +70kmh asti 2/3 kaasulla ja sitte vasta voi painaa pohjaan, ja lämpimällä koneella kiihtyy huonommin, onko siis liian iso suutin? tällähetkellä 88suutin dellorton 17.5 ja s6 ilmanputsari.

Re: Keeway-skootterit

18.9.2012 11:24

thounimakarooni kirjoitti:Laita noin +15 jouset variin, eli vaikka Malossin keltanen vp ja Malossin keltaiset tai valkoiset kytkinjouset (oletaen että sulla on vakiokytkin, sillä nuo kytkinjouset ovat vain vakiokytkimeen)


Vastasitko minulle? Kiinni siis punanen malossin vp ja fly kytkimessa keltaset jouset

Re: Keeway-skootterit

18.9.2012 15:32

itselläni oli aivan sama juttu kuin tepulla kun vaihdoin pytyn 70cc sylkkään. Itselläni ei mikään auttanut että olisin sen saanut toimimaan. ( kaikkea kokeilin siis putkia kaasareita tms) Ei siinä muu auttanut kuin laittaa vakio sylinteri takas. Siinä sitten samalla työstin vähän vakio sylinteriä ja hyvät tehot sain siitä ulos joten ei 70cc tarttettukkaan että keula nousee ilman hirveetä repimistä senkus vaa painat kaasua ja vedät persuksen takapenkille. Ja virinä ei kummosia osia ole: 14mm vaiko kassu jossa 100 suutin, laser x pro putki, vähän työstetty vakio pytty, malossin fly kytkin, malossi Valkoiset k.jouset, punanen vp jousi ja multivari jossa 4 g rullat.

Re: Keeway-skootterit

18.9.2012 17:56

Tepu95 kirjoitti:Vastasitko minulle? Kiinni siis punanen malossin vp ja fly kytkimessa keltaset jouset


Vp liian jäykkä, laita se malossin keltainen. Mutta myös pidä sitten vaan nykyset kytkinjouset.

Mutta älä vaan oleta niiden olevan +15 pelkän keltasen värinsä perusteella, vaan ne ovat Flylle tarkoitetut, n. 40-50% luokkaa, mikä on kuitenkin teharille vielä ihan ok. Kytkinjouset vaikuttaa ainoastaan liikkeellelähtöön, joten jos lähtee liian myöhään, laita Fly:lle tarkotetut kytkinjouset, muutlloin pidä noi.

Ja totta kai vastasin sulle, jos en kerta lainanut kenenkään viestiä ja vastaus oli sun postaukses alapuolella.