Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.10.2010 0:14
Aukaseppa kaasari ja katso onko kalvo haljennut/rikki koska se vaikuttaa ajamiseen ja nopeuteen. Samalla katso ja säädä seos ruuvia, liian rikkaalla se ei väännä. Puhdista ilmansuodatin jos se on tukossa. Tutkiskele variaattorin hihnaa jos se on kulunut niin huippunopeus laskee. Mitäs jos vaihtaisit rullat kevyimpiin sekin voisi vaikuttaa? Katso laahaako jarrut.
Muuta ei tule mieleen
20.10.2010 11:35
Jamppie kirjoitti:Aukaseppa kaasari ja katso onko kalvo haljennut/rikki koska se vaikuttaa ajamiseen ja nopeuteen. Samalla katso ja säädä seos ruuvia, liian rikkaalla se ei väännä. Puhdista ilmansuodatin jos se on tukossa. Tutkiskele variaattorin hihnaa jos se on kulunut niin huippunopeus laskee. Mitäs jos vaihtaisit rullat kevyimpiin sekin voisi vaikuttaa? Katso laahaako jarrut.
Muuta ei tule mieleen
Iso kiitos näistä, nyt on jtn syytä ja ideaa mennä tuonne talliin säätämään
Sitten ihan eri asiasta mutta samasta moposta, että jos tuon tekniikan saan pelaamaan hyvin niin olisi kyllä kiinnostusta alkaa tota skodua jopa laittelemaan, mutta ihan vakio perus fudea en kyllä ajatellut, kenekkäkään mtn ideoita?
20.10.2010 13:07
Mikä moottori on Street Elegance QT-4:ssa?
20.10.2010 13:53
FuriaTrail05 kirjoitti:Mikä moottori on Street Elegance QT-4:ssa?
Eikös se ole sama kun näissä fudeissa/baotianeissa sun muissa, eli se honda dio "kopio"
20.10.2010 14:00
Jännitys jatkuu tämän kiinan vehkeen kanssa, eli kaasarin avasin tuossa äskön ja tarkistin kalvon ja suuttimet. Ja löysinkin 120 suuttimen sieltä, noh vaihdoin tämän vakioksi 85 ja lähdin koelenkille. Mopo tuntui kulkevan paremmin, vaika en tuolla kurassa viitinyt kauheesti kaahata, mutta samat liikkeellelähtö vaikeudet ovat edelleen, ja seos ruuvi ei tunnu vaikuttavan mihinkään.... en ole päässyt avaamaan tuota varikoppaa vielä että saa nähdä mitä sieltä löytyy...
20.10.2010 14:16
sigitus kirjoitti:FuriaTrail05 kirjoitti:Mikä moottori on Street Elegance QT-4:ssa?
Eikös se ole sama kun näissä fudeissa/baotianeissa sun muissa, eli se honda dio "kopio"
Mut mikäs sen nimi on sitten kiinalaisittain kun niihin myydään jollain GY6 ja sellasilla nimillä osia ja joissain vähä vanhempaa mallia niin eri nimi et olisko tietoa mikäs se nimi on tarkemmin?
20.10.2010 18:15
sigitus kirjoitti:Jännitys jatkuu tämän kiinan vehkeen kanssa, eli kaasarin avasin tuossa äskön ja tarkistin kalvon ja suuttimet. Ja löysinkin 120 suuttimen sieltä, noh vaihdoin tämän vakioksi 85 ja lähdin koelenkille. Mopo tuntui kulkevan paremmin, vaika en tuolla kurassa viitinyt kauheesti kaahata, mutta samat liikkeellelähtö vaikeudet ovat edelleen, ja seos ruuvi ei tunnu vaikuttavan mihinkään.... en ole päässyt avaamaan tuota varikoppaa vielä että saa nähdä mitä sieltä löytyy...
Perkele 120! Se on saatanan iso... Talvella kannattaa olla suutin 85-90. Seos ruuvia kannattaa säätää kun mopo on käynnissä ja käydä pikku lenkkejä ajelemssa ja katsoo parantuuko ajo. Jos alat laittamaan/tuunaamaan fudeasi niin kysyhän rohkeasti apua! Sanos jos on jotain ongelmaa.
-Jamppie
20.10.2010 18:18
FuriaTrail05 kirjoitti:sigitus kirjoitti:FuriaTrail05 kirjoitti:Mikä moottori on Street Elegance QT-4:ssa?
Eikös se ole sama kun näissä fudeissa/baotianeissa sun muissa, eli se honda dio "kopio"
Mut mikäs sen nimi on sitten kiinalaisittain kun niihin myydään jollain GY6 ja sellasilla nimillä osia ja joissain vähä vanhempaa mallia niin eri nimi et olisko tietoa mikäs se nimi on tarkemmin?
Katso omaa osaa ja vertaa kuvaan jos se on samanlainen osta. : D
21.10.2010 16:20
Itsekkin tuolla kyseisellä taktiikalla etenen jos ei täyttä varmutta ole
, ja voihan sinne kauppaan myös soittaa, ja jos hyvä pulju niin kyllä siellä pitäisi ammattiosaaminen ja asiakaspalvelu sitä tasoa olla että osataan auttaa, mutta jos sattuu kämmäämään ja tilaaman väärän osan niin kunhan noudattaa palautusehtoja niin voihan sen osan takaisin lähettää ja saada hyvityksen, itse ainakin saanut
21.10.2010 22:31
sigitus kirjoitti:Itsekkin tuolla kyseisellä taktiikalla etenen jos ei täyttä varmutta ole
, ja voihan sinne kauppaan myös soittaa, ja jos hyvä pulju niin kyllä siellä pitäisi ammattiosaaminen ja asiakaspalvelu sitä tasoa olla että osataan auttaa, mutta jos sattuu kämmäämään ja tilaaman väärän osan niin kunhan noudattaa palautusehtoja niin voihan sen osan takaisin lähettää ja saada hyvityksen, itse ainakin saanut
Juuri näin!
28.10.2010 14:14
Mikä mahtaa olla vikana kun ei lähde käyntiin ja kun jollain ihmeellä lähtee niin yskii ja sammuu kun antaa kierroksia? kaasariin menevä ilmanputsarin iso letku/putki oli aluksi huonosti kiinni ja nyt laitoin sen paremmin kiinni niin sama ongelma..
kummallista tässä on se että juuri kun ostin kyseisen vehkeen niin se toimi todella hyvin mutta äänet oli paljon matalemmat ja erilaiset. Sitten kun vehje lasahti ja katsoin penkin alle niin se letku oli irti. Kun sain sen paikalleen niin äänet muuttuivat normaaleiksi muttei enää toimi kun yskii ja sammuu!
kuitenkin tuntuu että ilmanputsariin liitty tämä vika?
aapuuva!
30.10.2010 11:35
Älesi kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana kun ei lähde käyntiin ja kun jollain ihmeellä lähtee niin yskii ja sammuu kun antaa kierroksia? kaasariin menevä ilmanputsarin iso letku/putki oli aluksi huonosti kiinni ja nyt laitoin sen paremmin kiinni niin sama ongelma..
kummallista tässä on se että juuri kun ostin kyseisen vehkeen niin se toimi todella hyvin mutta äänet oli paljon matalemmat ja erilaiset. Sitten kun vehje lasahti ja katsoin penkin alle niin se letku oli irti. Kun sain sen paikalleen niin äänet muuttuivat normaaleiksi muttei enää toimi kun yskii ja sammuu!
kuitenkin tuntuu että ilmanputsariin liitty tämä vika?
aapuuva!
Ostitko vehkeen uutena, koska uutena ostaessa niissä voi olla useasti letku vikoja. Eli joku puristaa bensa/alipaine letkua tällöin kone ei saa bensaa. Onko sinulla vakio putsari vai power/PiperCross?
1.11.2010 20:34
2000km ajettuna ostin. nyt vaihdoin tulpan ja puhdistin ilmansuodattimen. ei vaan käy! ei ole tässä vuosimallissa sitä letku vikaa.
4.11.2010 22:53
Älesi kirjoitti:2000km ajettuna ostin. nyt vaihdoin tulpan ja puhdistin ilmansuodattimen. ei vaan käy! ei ole tässä vuosimallissa sitä letku vikaa.
Sulla on vakioputsari?
9.11.2010 4:18
eli taas uusi sanottaisiinko ei niin kiva aamu.
Fudessa käynnistyspoljin paskana ja samaan aikaan jokin kummallinen sähkövika.
Elikkäs kun koitan laittaa valoja päälle: ei mitään
koitan töötätä: yleensä ei mitään joskus vähän rutinaa
Koitan startata: ei mitään
Joskus käynnistyy silleen et painan tööttiä niin kauan että se alkaa toimii ja sitten nopeaa starttaan mutta esim valolla toi ei toimi. ja jos koitan startata ilman tuota töötti jutskaa niin ei sano mitään..
JA AKKU ON TÄYSi AUTON AKKU(12v) JA VAIHDOIN JÄNNITTEEN SÄÄTIMEN JA SAMA VIKA JATKUU JA KATOIN ETTEI MITKÄÄN YLIMÄÄRÄISET JOHDOT KOSKE RUNKOON! Apua tarvittaisiin ! Kiitos! JA sulake ei ole palanut!
Help required !!1
EDIT : korjaus löyty.. starttirele paskana