Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.4.2013 21:18
miten tuo liitin lähtee irti itellä ei tunnu mitenkään lähtevän??
8.4.2013 21:56
siis miten tuo läppärungon sähköliitin lähtee piaggio nrg purejetistä ei meinaa millään lähteä??
27.4.2013 10:24
änärgee.: Mulla on sama just sama homma piaggion kanssa, eli polttaa merkkivaloa ja ei vastaa kaasuun. Otappa yv:llä yhteyttä, niin jutellaan lisää? Sähköliittimessä on on sellainen metallinen klipsi jota pitää painaa että se lähtee irti. Painat sen kunnolla pohjaan niin pitäisi irrota, sopivalla voimankäytöllä tietenkin.
7.5.2013 22:07
terve. vaihdoin purejettiini männän ja sain käyntiin ensi yrittämällä ajelin sillä jonkun 10km kunnes alkoi takuilemaan ei enää vastannut kaasuun. sitten sammutin skootterin ja laitoin uudelleen käyntiin sai ajettu jonkun 10 sek normaalisti sitten alkoi röpöttämääm/pätkimään ei vastaa kunolla kaasuun . ja aina kun pääsee sen röpötyksen ohi niin ei saa päästää kaasua pois koska silloin alkaa taas röpötämään todella pahasti .MIKÄ voisi olla vikana ? huomenna haen uuden tulpan ja kokeilen laitaa sen läppä rungon liittimen paremmin kiinni jos vika vaikka olisi siinä.
9.5.2013 15:15
onko jollain kokemusta kaasariksi vaihdosta . mitä muuta pitää ostaa kuin kaasari ja normaali kansi.
2.6.2013 18:51
Naapurin piaggiosta piti vaihtaa öljypumppu. Öljyt oli otettu ulos, mutta miten tämä öljyjen takaisin laitto: tarviiko mitenkää ilmata, vai valuuko öljy itsestää aina pumpulle ja pumpulta koneeseen? Voiko ''ilmata'' sillälailla että ottaa esim tulpanhatun pois ja starttaa ja antaa alipaineen imeä öljyä.
9.8.2013 23:42
Gilera runner purejetti mulla, tuntu olevan nii kuollu topikki siitä että täällä varmaan parempi kysyä ku sama kone. Elikkä välillä kun laulattaa kaasupohjassa, saattaa syttyä se polttoainejärjestelmän häiriövalo vai mikä lie. Muuten toimii iha hyvin, mutta harvoin kylläkin kiihdyttäessä tai täyskaasulla saattaa pätkästä iha pikkusen. Ja ostin tän eilen, ni en tiiä yhtään mitään vielä tästä ennenku enemmin perehyn. Ja pistin sitä ruiskunpuhdistus ainetta tankkiin, sen jälkeen pätkiminen harveni vielä lisää, ja merkkivalon polttaminen mutta välillä silti saattaa käyä päällä, ja sammua kun laskee kaasun.
E: missä sen ruiskun päivityksen pystyy tekemään näihin ?:D
25.8.2013 9:31
auttakaapas vanhusta.purejetin ongelmassa..kone lähtee kylmana jokseenki hyvin käyntiin ja kiihtyy erinomaisesti.ongelma alkaa kun kone lämpenee normi lämpöihin..käyntiin lähtee paremmin kuin kylmänä mutta ei ota kierroksia niin paljoo että pääsis liikkeelle..siihen on nyt vaihettu houllossa puola,suutin joka on tulpan yläpuolella.imuläpät,sylinteri ja tietenki mäntä niin ja kaasuläpän asentotunnistin säädetty...se on käyny ton pöpöttely ongelman kans 4kertaa merkkihuollossa ja eikä sieltä oo saanu ku ison laskun..
27.8.2013 21:53
Mitenkäs tulppa?
28.8.2013 10:21
joo nyt purejettini on sepällä joka tiesi vian 5min,johon hirvoselta ja spare wheelilla meni 6h sitä löytämättä.osia kyllä osasivat ostattaa mutta ei muuta...siinä on alakerta välijä ja päästää painee karkaamaan..se on kuulema yleisin vika piaggioonin pärinä/käynnistys ongelmiin jos vehkeellä on ajeltu vähän reilummasti...niin se seppä on samin pienkone ratamotie 46 oulu..elekää hyvät ihmiset työntäkö enää ainakaan oulussa rahojanne isoihin tietämättömiin pajoihin...
28.8.2013 12:16
Onpas ollut vika kiven takana, vaikkakin kyseessä onkin ruisku. Oliko mikä tarkalleen väljänä alakerrassa, kampuran vai kietarin laakerointi? Itse väljyys ei pitäisi johtaan paineiden pääsemiseen, vaan kuulostaisi enemmänkin kampuran stefojen olleen syynä.
29.8.2013 20:41
Osaisko joku kertoo hyvät variaattorin säädöt, että keula nousis vähän herkemmin ja menis järkevissä rajoissa nopeutta?
30.8.2013 20:16
Ei. Unohda yhtäläisyysmerkit skootterin variaattorin ja mopon vaihderattaiden välistä. Variaattorin rullilla ja jousilla säädetään moottori toimimaan optimaalisella tehoalueella kiihdytyksen aikana. Jos säädöt ovat poskellaan, moottori ei jaksa kiertää tehoalueelle riittävän nopeasti tai välitys alkaa pidentyä vasta kun kone huutaa jo turhan kovilla kierroksilla. Säädöt taas ovat riippuvaisia muun tekniikan kokoonpanosta. Prikattomalla aavistuksen (0,5g) vakiota kvyemmät rullat saattavat toimia vakioita paremmin mutta liika keventäminen vie kiihtyvyyttä huonompaan suuntaan. Nopeuden rajoittaminen taas hoituu kätevimmin etulautasten väliin asennetulla prikalla.
3.9.2013 16:29
Siskolla on tämmönen joka ei lähde käyntiin enää. On siis pätkinyt ajossa ja röpötellyt jo pitkään ja nyt ei pysynyt enää edes käynnissä, sitten seisoi vähän aikaa ja nyt ei käynnisty ollenkaan. Mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa? Tulppa vaihdettu eikä ole siitä kiinni.
26.9.2013 15:54
Mistähä mä tiiän että onko toho mun skootteriin tehty se ruiskun päivitys, ko on aika useesti käyny moto oittisessa vanhojen omistajien aikaan, mutta ei ainaskaan oo huoltokirjaan kirjattu mitään siitä ohjelmasta. Se pakokaasun kierrätysjärjestelmä on putkesta tukittu, prikattomana vetää 84kmh @gps, ja aika pirteesti ottaa kierrosta. En tullu sillon kysyneeks ostotilanteessa vanhalta omistajalta, ni voisko joku kertoo onko se noin pirtee jo sillä vakio ohjelmalla, vai hommaanko vielä sen malossin ekun.?