Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.7.2011 10:35
Tavkastaja kirjoitti:Juu kyl mä noi jutut tiiän. Minkäslaisia kytkinjousia Piaggioon suosittelisitte ja minkälaiset menee? En oikein tajuu noista variaattorin osista paljoakaan. Ja porukka on spuhellut tuoslla että Piaggion vastapaine-jousi on jotenkin erittäin kireä vakiona, niin minkälaista VP:tä suosittelisitte?
Nyt on violetti VP (en tiedä onko oikea, kun en tajua miten vaikuttaa) ja 5,5g rullat (jotka on gramman kevyemmät, tietääkseni) jotka tuntuvat vieläkin liian painavilta, koska skootteri ei lämpimänä oikein kulje. Kylmänä Typhoon kulkee silleen semmoiset 85km/h mittariin.
Lämpimänä sellaiset 65km/h mittariin ja kun tulee sopiva alamäki/kiihdyttää muna-asennossa seitsemänkymppiin niin skoba ottaa tehopiikin jolla saadaan taas se 85km/h maksimi vauhti.
Eli siis osaisko joku noista oireista sanoa, mitä tolle variaattorille pitäisi tehdä?
Itselläni oli tälläinen setti Tecnigas Next-r:n kanssa ja toimi hyvin.
- 5,3 grammaset rullat (vakiot 6,4)
- Polinin sininen vastapainejousi (+15%). Myydään/myytiin kahden jousen pakkauksessa, jossa oli tämä sininen ja sitten valkoinen (+7%)
- Polinin vihreät kytkinjouset. Jäykkyys luokkaa +15%, nappas siinä 7 000 rpm kohdalla.
- Suuttimena 15 numeroa isompi, kun messinkilevy oli poistettu ilmansuodattimesta.
22.7.2011 20:36
Joo hyvinhän tuo oho typhooni toimii, tyhjäkäynti ja vähän isompi suutin kiinni ni wola.
Ei mitää sen kummempia ääniä kuulu. Tyytyväinen olen:)
23.7.2011 0:03
Shape kirjoitti:Tavkastaja kirjoitti:Juu kyl mä noi jutut tiiän. Minkäslaisia kytkinjousia Piaggioon suosittelisitte ja minkälaiset menee? En oikein tajuu noista variaattorin osista paljoakaan. Ja porukka on spuhellut tuoslla että Piaggion vastapaine-jousi on jotenkin erittäin kireä vakiona, niin minkälaista VP:tä suosittelisitte?
Nyt on violetti VP (en tiedä onko oikea, kun en tajua miten vaikuttaa) ja 5,5g rullat (jotka on gramman kevyemmät, tietääkseni) jotka tuntuvat vieläkin liian painavilta, koska skootteri ei lämpimänä oikein kulje. Kylmänä Typhoon kulkee silleen semmoiset 85km/h mittariin.
Lämpimänä sellaiset 65km/h mittariin ja kun tulee sopiva alamäki/kiihdyttää muna-asennossa seitsemänkymppiin niin skoba ottaa tehopiikin jolla saadaan taas se 85km/h maksimi vauhti.
Eli siis osaisko joku noista oireista sanoa, mitä tolle variaattorille pitäisi tehdä?
Itselläni oli tälläinen setti Tecnigas Next-r:n kanssa ja toimi hyvin.
- 5,3 grammaset rullat (vakiot 6,4)
- Polinin sininen vastapainejousi (+15%). Myydään/myytiin kahden jousen pakkauksessa, jossa oli tämä sininen ja sitten valkoinen (+7%)
- Polinin vihreät kytkinjouset. Jäykkyys luokkaa +15%, nappas siinä 7 000 rpm kohdalla.
- Suuttimena 15 numeroa isompi, kun messinkilevy oli poistettu ilmansuodattimesta.
Juu kiitoksia erittäin paljon. Olikos sulla muuten tommonen 19x15.5 vari? Juu ja suutinhan mulla tais olla 70 vai olikohan sen 75, kun vakiona oli 56. Nykyinen tuntuu oikealta ja tuon messinkisen hökötyksen pois olen ottanut.
Eli toi VP-jousi mulla on myös +15. Mistäs tommosia kytkinjousia oikein saa? Tai kun tuolla moposportissa (nettisivuilla) on myynnissä niin monia noita kytkinjousia niin ei tiedä mitkä oikein sopisi tohon peliin. Ja siellä on vain myynnissä noita Malossin jousia, jotka on luokiteltu kierroksissa, jossa ottaa kiinni. Eli voisikos joku sanoa minkälaiset
malossin kytkinjouset tohon pitäisi laittaa
mieluummin linkata[/size]
28.7.2011 2:40
Voiskos joku sanoa, minkäpituinen/paksuinen hihna menee typhooniin? 19x15.5mm vari
29.7.2011 1:55
No siis jotkut osat mitä kaasalainen väittää ettei passaisikaan niin saattavat sopia nimim. kokemusta löytyy.
29.7.2011 3:11
Osaiskos joku nyt selittää mikä säädöissä viturallaan? Ottaa vasta piikin mittariin 50km/h ja kestää sinne yli 80km/h, eli mites sais ton lähtemään kisasemmin.
Putki, technigas next-r
Rullat 4,8g (5,5g rullat otti piikin vasta 70km/h, joten liian painavat?)
VP-jousi malossin keltainen (+15)
Kytkinjouset malossin keltaiset (nappaa jossain 8000rpm, ehk liian kisaset)
Ja noi kaasarin tukkeet yms. otettu veks. Ja suutin vaihdettu oikeaksi.
Ja mopona Typhoon 03.
29.7.2011 5:19
Sulla on liian löysä vastapainejousi, malossin punasen laitat nii sit pitäis ottaa heti piikin.
29.7.2011 11:56
Vika on todellakin vp-jousessa. Mihinkähän merkkiin toi vp-jousesi on, sillä Piaggion koneisiin Malossi ei tee keltaista jousta. Osta kuule Stage6 Medium vastapainejousi, niin pelaa kuten pitääkin.
29.7.2011 14:35
Shape kirjoitti:Vika on todellakin vp-jousessa. Mihinkähän merkkiin toi vp-jousesi on, sillä Piaggion koneisiin Malossi ei tee keltaista jousta. Osta kuule Stage6 Medium vastapainejousi, niin pelaa kuten pitääkin.
Ai ei tee
, noh ittelläni oli toi Malossin. Saakos muuten noita jousia jostain pääkaupunkialueelta, koska ei jaksaisi tilata yhden osan takia.
Käviskös muuten toi malossin punainen(sanottiin aikaisemmin), kun niitä saa ihan moposportista.
29.7.2011 15:30
Ei se tee, taitaa olla sulla Peugeotin jousi, sillä sen strategiset mitat täsmää Piaggion kanssa. Malossilta ei löydy punaistakaan variaattorin jousta Piaggioon, paitsi Stefa, Zip, Bravo, Boss, Ciao, Ciao PX, Grillo, Si ja Superbravo malleihin.
Sun skootteriin, kuten 95% muihin Piaggion skoottereihin käy seuraavat Malossin jouset:
- 29 8360.W0 (Valkoinen) +7
- 29 8323.G0 (Vihreä) +50
- 29 8324.V0 (Violetti) +82
- 29 8325.A0 (Sininen) +106
29.7.2011 15:36
Shape kirjoitti:Ei se tee, taitaa olla sulla Peugeotin jousi, sillä sen strategiset mitat tästää Piaggion kanssa. Malossilta ei löydy punaistakaan variaattorin jousta Piaggioon, paitsi Stefa, Zip, Bravo, Boss, Ciao, Ciao PX, Grillo, Si ja Superbravo malleihin.
Sun skootteriin, kuten 95% muihin Piaggion skoottereihin käy seuraavat Malossin jouset:
- 29 8360.W0 (Valkoinen) +7
- 29 8323.G0 (Vihreä) +50
- 29 8324.V0 (Violetti) +82
- 29 8325.A0 (Sininen) +106
Jaa jaa, mites muuten nuo VP-jouset määritellään mikä menee mihinkin? Onko noissa muita eroja kuin se langan paksuus?
29.7.2011 15:58
Ei niinkään langan paksuus, vaan sisä- ja ulkokehän leveys ja mahdollisesti jousen pituus. Ratkaisevin on kuitenkin se jäykkyys, jota tekee jousesta oikeasti sopivan. Esimerkkinä Peugeottiin sopivan Malossin keltainen jousi. Peugeotin jouseen verrattuna se on +15% jäykempi koko liikeradan ajan. Kun taas Piaggion jouseen verratuna se voi olla alussa 10% löysempi ja lopussa 20% jäykempi.
29.7.2011 16:20
Mites on et pystyykö Typhoonil ajamaa pitempiki jätkä? Ku iteltä löytyy pituutta 180cm.