Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.4.2009 21:52

Jos vaihtaa isomman sylinterin pitää täten vaihtaa yhen lämpöarvon korkeampi tulppa. esim joku br9es tai joku vastaava kokeile aluksi sillä. ;)

1.4.2009 22:24

juigeli kirjoitti:Jos vaihtaa isomman sylinterin pitää täten vaihtaa yhen lämpöarvon korkeampi tulppa. esim joku br9es tai joku vastaava kokeile aluksi sillä. ;)

vittu toivottavasti loppuis pelkällä tolla? no entä seokset pitääkö vaihella? entä onko muuta olsaa mutä olis hyvä vaihtaa ostin tiivisteet ja vahvistetun neulalaakerin öö sit mulla on kiinni lazer x pro chrome tehari sit polini speed control 2003 ja malossi delta cluch kytkin sit malossin punanen onko se nyt (15%) ja sit kytkin jouset oliko ne keltaset vai punaset en muista, D; vai vakiot`?? niit nmiten kiihtyvyyttä ja kaikkee . ja rullat oliko ne vakiot nyt 8 grammaa niin onko tossa sit 7 grammaset vai 6 vai 6,5 en muista!! ku aika luuska alku kierroksil. entä prikka vittuu ku en oo viel ehtiny niin auttaako se jotai muuta ku huippuja.

2.4.2009 0:09

nolaiffi kirjoitti:
juigeli kirjoitti:Vaihoitko oikean lämpöarvosen tulpan samalla? jospa vika on siinä kokeile 9lämpöarvol olevaa tulppaa.

siis mistä saan sellasen? ja mistä tiiän mikä kay ja kaikkee? valaiskaaa vähän ei oo tullu mieleenkää

elikkä siis, 9 arvon lussuräkä tulpat voitte heittää hittoon malossien kanssa. mulla oli 10 arvon tupla-sivuelektrodeilla varustettu NGK. voit kattoo sen tarkemman mallin mopo-sportin sivulta missä suositellaan siihen malossiin juuri kyseistä kymppiä. samoja tulppia käytetään kuulemma joissain yammun isoissa kyykkypyörissä...

2.4.2009 0:16

nolaiffi kirjoitti:entä prikka vittuu ku en oo viel ehtiny niin auttaako se jotai muuta ku huippuja.

joo siis ehdottomasti ota se sormus hittoon sieltä välistä kiikkumasta kerta sulla tuollasta setuppia löytyy. suosittelen käymään liikkeessä laitattamassa ainakin vähintään ruiskuun kisa ohjelman. tai sitten jostain easy partsista malossin ecu boxi.

mulla oli malossin 70cc malossin omalla ecu boxilla.
-10 tulppa
-polini kevlar hihna
-malossi multivari oisko ollu 7gr rullat
ja malossin valkonen vastapainejousi.

niillä se kyllä toimi varsin moitteetta ja kiihtyi. toivottavasti tämä nyt auttoi sentään hieman.

2.4.2009 0:23

asmo_91 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:entä prikka vittuu ku en oo viel ehtiny niin auttaako se jotai muuta ku huippuja.

joo siis ehdottomasti ota se sormus hittoon sieltä välistä kiikkumasta kerta sulla tuollasta setuppia löytyy. suosittelen käymään liikkeessä laitattamassa ainakin vähintään ruiskuun kisa ohjelman. tai sitten jostain easy partsista malossin ecu boxi.

mulla oli malossin 70cc malossin omalla ecu boxilla.
-10 tulppa
-polini kevlar hihna
-malossi multivari oisko ollu 7gr rullat
ja malossin valkonen vastapainejousi.

niillä se kyllä toimi varsin moitteetta ja kiihtyi. toivottavasti tämä nyt auttoi sentään hieman.

siis kumpi ny 9 vai 10 tulppa.

2.4.2009 0:26

nolaiffi kirjoitti:siis kumpi ny 9 vai 10 tulppa.

ehdottomasti se 10.

2.4.2009 19:46

voiko tulppa olla ''liian'' lämmin siis että onko se vaan parempi mitä korkeempi lämpöarvo

2.4.2009 20:05

nolaiffi kirjoitti:voiko tulppa olla ''liian'' lämmin siis että onko se vaan parempi mitä korkeempi lämpöarvo

http://www.motot.net/wiki/Sytytystulpat ;

"Numero tarkoittaa lämpöarvoa

Kuumempi 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 kylmempi

Mitä enemmän moposi kiertää/viritetty, valitse kylmempi tulppa(yksinkertaisesti selitettynä)"

2.4.2009 21:30

No viisaat ihmiset sanokaa ku laittaa 70cc kii niin tarviiko ruikuu isontaa tai sitä jotai suutinta tai jotai?? ku mulle väittäåä yyks tyyppi et pitäis? vai toimiiko hyvin vakiolla? entä ne aprilia liikkkeiden seoksien säätö voiko siel sanoo jotai erityistä? entä ne kisa säädöt mitä oikeeastaan muutetaan ku lalitetaan ne. ku mulle sanotaan ettei saa tarpeeks bensaa jos vakio kamaa....

2.4.2009 21:54

nolaiffi kirjoitti:No viisaat ihmiset sanokaa ku laittaa 70cc kii niin tarviiko ruikuu isontaa tai sitä jotai suutinta tai jotai?? ku mulle väittäåä yyks tyyppi et pitäis? vai toimiiko hyvin vakiolla? entä ne aprilia liikkkeiden seoksien säätö voiko siel sanoo jotai erityistä? entä ne kisa säädöt mitä oikeeastaan muutetaan ku lalitetaan ne. ku mulle sanotaan ettei saa tarpeeks bensaa jos vakio kamaa....

ruiskulle ei tehdä rakenteellisesti mitään, joku on nyt luullut että kyse on kaasari versiosta ja sepittänyt saishee sulle. eli liikkeeseen vaan ja ne laittaa gameboyn kanssa sulle ruiskuun uutta softaa että lähtee soppa kulkemaan.

2.4.2009 22:08

asmo_91 kirjoitti:
nolaiffi kirjoitti:No viisaat ihmiset sanokaa ku laittaa 70cc kii niin tarviiko ruikuu isontaa tai sitä jotai suutinta tai jotai?? ku mulle väittäåä yyks tyyppi et pitäis? vai toimiiko hyvin vakiolla? entä ne aprilia liikkkeiden seoksien säätö voiko siel sanoo jotai erityistä? entä ne kisa säädöt mitä oikeeastaan muutetaan ku lalitetaan ne. ku mulle sanotaan ettei saa tarpeeks bensaa jos vakio kamaa....

ruiskulle ei tehdä rakenteellisesti mitään, joku on nyt luullut että kyse on kaasari versiosta ja sepittänyt saishee sulle. eli liikkeeseen vaan ja ne laittaa gameboyn kanssa sulle ruiskuun uutta softaa että lähtee soppa kulkemaan.

okei kiitos paljon vielä sellasta et pitääkö siiis pelkkä se softa ja sitte tulppa? paljonko kylmempi? onko 10 hyvä niillä setupeil jota sanoin tossa aikasemmin vai pitääkö olla kylmempi vviel??

3.4.2009 0:42

noeikö jo käyny selväks että mulla on ollu ihansamaa setuppia tehoiltaan kun sullakin ja pelitti hyvin sillä 2 kärkisellä kympillä. :roll:

3.4.2009 0:43

asmo_91 kirjoitti:noeikö jo käyny selväks että mulla on ollu ihansamaa setuppia tehoiltaan kun sullakin ja pelitti hyvin sillä 2 kärkisellä kympillä. :roll:

mitä tarkottaa 2 kärkinen. ku mulla vakio tulppa on cpr8e

3.4.2009 0:59

nolaiffi kirjoitti:
asmo_91 kirjoitti:noeikö jo käyny selväks että mulla on ollu ihansamaa setuppia tehoiltaan kun sullakin ja pelitti hyvin sillä 2 kärkisellä kympillä. :roll:

mitä tarkottaa 2 kärkinen. ku mulla vakio tulppa on cpr8e
http://www.gdlcycles.com/general/tr_38-0033-sparkplug-2.jpg
siinä on sulle sellanen. ja se oikea tulppa malli mikä käy siihen malossiin on NGK CR10EK.

3.4.2009 11:26

Ku mulla on Aprilia Sr Ditech -02 , nii käykö siihen muun vuosimallin laturi/generaattori? (esim 01,03,04)??? :s