Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.2.2007 18:41
Hei kaikki. Laitanpas tänne sankarien omaan topicciin ilmootukset että olen myymässä omaani pois. Katsokaa mun ilmoitukset. Sankari vm. 00 ja ajettu ainoastaan vähän päälle 1000km, muutenkin loistokunnossa:) Ilmotelkaa kuviin tai yv:seen jos kiinnostusta on.
20.2.2007 13:56
Terve, superskode ynnä muut!
Rengastyö on sellainen, joka kannattaa opetella. Vaiva maksaa itsensä takaisin.
Polkupyörän renkaalla voi harjoitella; periaate on aivan sama, mutta työ paljon kevyempia ja siten helpompi.
winner
20.2.2007 22:36
alkuperäinen kumi on tiukempi kuin sanonko mikä, ja se hajoaa(?) helposti kun käyttää liikaa voimaa, tuloksena itsellä pullistuma.
Suosittelen, että jos niin ikävästi käy että kumi puhkeaa
niin osta suosiolla pirellin kumi siihen, menee käsillä kiinni ja asettuu hyvin. En tiedä miten ajettavuus tai kuluminen pitemmällä välillä verrattuna vakiokumiin, mutta omaani viimeisiksi kilometreiksi vaihdoin juuri tuollaisen..
Tosiaan tuo vakiokumi aiheutti pahoja traumoja ainakin mulle...
Paljokos meinasit pitää herollasi hintaa, ite sain 160e ja se oli käytännössä finito, kone kilisi ja poksui, hyvä ku käyntiin lähti. Elkää nyt ihan pilkkahintaan luopuko, joskus kyllä ostan vielä pukin itselleni, oli se semmonen epeli:D
edit: hinta ihan kohillaan, ei sitä kannatakkaan pilkkahinnalla myydä, ainakaan noin hienoo pukkia!!
20.2.2007 23:10
Terve!
Winnerin vakiorenkaat muuten OK, pito märällä asfaltilla on vain välttävä ja lumella luonnollisesti heikko.
Itselläni oli takarenkaana alkuperäisen (kesti noin 13.000 km) jälkeen Pirelli ML12 80/80-14. Pirelli oli huonoimpia renkaita millä olen ajanut. (Tähän mennessä olen tahkonnut moottorikaksipyöräisillä noin 480.000 km, joten muutama rengaskin on kulunut.)
Pirellin pito oli välttävän-tyydyttävän rajamailla ja kulutuskestävyys surkea. Tolkkuisalla ajotavalla, pääosin asfaltilla, oikeilla rangaspaineilla jne. Pirelli ML12 kesti noin 2.500 km.
Nyt on takana alla Heidenau K66 110/80-14, joka pitää hyvin (jonkin verran myös lumessa) ja on 7.000 km ajon jälkeen kuin uusi.
Schwarzgummireifen-terveisin
winner
21.2.2007 15:56
itse en ole päässyt kokeilemaan pukkia tuolla liikenteen seassa, koska täytän ens tammikuussa vasta 15.
mut siitä huolimatta on mittariin kertyny kilometrejä (satoja) kun on tullu ajeltuu semmosta "pelto" ajeluu.
Hyvin on vakio takarengas kulunu.
minkä kokosta talvirengasta kannattais tohon taakse iskee?
normirenkailla yöt ja päivät, kesät ja talvet...
21.2.2007 18:35
Terve!
Talvirengas kannattaa valita maltillisesti, eli kapea. Leveä rengas on uraherkkä ja joutuu helposti sohjoliirtoon.
Itselläni on sekä eteen että taakse nastarenkaat, koko 2,75-14.
Samankokoiset siksi, että vuorotalvina voi vaihtaa eturenkaan taakse ja takarenkaan eteen.
Nastattomillakin renkailla pärjää mainiosti, kun vain käyttää tervettä järkeä.
Laitoin muuten galleriaani Heidenau-renkaan kuvan
winner
23.2.2007 10:49
niin se pirelli kyllä oli aika pehmeän tuntuinen, varmaan kuluu äkkiä tosikäytössä...
Vakiorengas oli n. vajaa 10000km ajon jälkeen ihan sileä ja jonkun juoppopaskan kaljapullonpalanen päätti sen elämän lopullisesti. Ihan hyvä kesto vakiokumille...
Perskules, voi kun pääsis vielä pukin penkille, varmasti rupeaa himottamaan kesällä...
Ps. itelläki oli pukki ekat 500km/pari vuotta pelto/piharassina, sitten 13000 liikenteessä ja taru loppui. Ihan hyvä että tulee harjoitusta, oppii hallitsemaan ja lumella kannattaa ajella, vaikka pihalla, oppii hallitsemaan ajopelin erikoisissakin tilanteissa.
Vakiokumeilla ajelin ekan talven kortin saannin jälkeen, n. 500km talvessa, pärjäs mutta järjenkäyttöä, niinku aina kakspyöräsellä talvella;)
23.2.2007 17:04
Osta tää pois, hinta alennettu 500 euroon.
24.2.2007 1:46
^^sry, hyvä jos varaa maksaa auton kulut tällä hetkellä...
Kesällä vois jopa harkita winnerin ostoa, jos saan vaan pitempiaikaisen työpaikan, mutta tuskin noin kallista ja hienoa... Mitähän tuo emäntä sanoo, tais saada tarpeekseen jo viime kesän 5000km kyydissä olosta... Sanoo että Samara kyyti on parempi
27.2.2007 0:30
voin maksaa siitä 400 euroa koska se ei ole edes rekisterissä. muuten näyttäisi olevan hyvässä kunnossa. paljonkos sillä on ajettu? toinen winneri olis ihan hyvä kun alkaa olla jo ajo kilometrejä kertynyt päälle 13 tuhatta toisella winnerillä
10.3.2007 14:57
meinasin ostaa tommosen sachs madass mopon sit ku täytän 15 ja jättäisin ton heron sit siihen peltoajeluun, kun tuota lääniä on mis pääsee ajelee ilman kilpiä ja ettei tinanapit tuu siihen säätää.
16.3.2007 12:16
Onko teillä kenelläkään tietoa tuosta Hero Winnerin Cdi-boksin ohituksesta /rajoituksista? Voiko sitä jotenkin ohittaa vai pitääkö siihen ostaa rajoittamaton boksi???
Ja toinen kysymys: Minulla on 74cc pytty herossa ja kulkee VAIN 55-60 km/h. Mistä kiikastaa ettei kulje kovempaa????
16.3.2007 12:38
veikkaisin että variaattori kusee, jos mahdollista yritä hommata virivari, ja muista että seokset pitää olla kohdallaan, minkä kokonen suutin sulla on siinä? vähintään 60 saanee olla, voit kokeilla jopa 75 koska itellä pelitti hyvin 58 vakiopytyllä...
Variaattori itellä ainakin aiheutti päänvaivaa... Sitten että ilmanputsari puhdas, kaasari puhdas, läpät kunnossa yms perus jutskia...
Itekki yritin metsästää loppuaikoina virivaria, en onnistunut...
16.3.2007 12:40
CDI rajoituksesta ollaan keskusteltu, kaikki ovat sitä mieltä että siellä ei ole rajoitinta, en osaa sitten sanoa onko tämä totta vai ei...
mutta kyllä sun pitäs kovempaa päästä, mä ajelin kauniina päivinä 70kmh tasaisella vakiokoneella, prikka vaan pois, mutta yleensä kulki sen hitusen yli 60....
17.3.2007 10:21
Multa löytyis myös hero pucci myynnistä.. Ajettu 4000km ja rapiat piälle hyvin on puccia pidetty eikö ole vielä mitään vikaakaan, mutta bensa mittari ja pitkät valot ei toimi, mutta nekin korjataa..hyvässä kunnossa on! Ainiin siitä on tuo takajarrun jarukahva katki, et mistäköhän niitä sais ostettua, onko tietoo?Senkin saisin vaihdettua.. Hintaa pidän joku 600¤ tinkivaraa on..