Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.8.2010 22:27

Lazyzombie kirjoitti:
King-ki kirjoitti:Auttaa. Vp-jousesta en niin tiedä (sen vaihto on hieman vittumaisempi) mutta rullilla saat mahdollisesti lisää puhtia alkulähtöön.

Itselläni on vastaavan näköisessä perus-fudessa 4.0g rullat todettu parhaimmaksi. "Helpoin" tapa selvittää asia on ostaa esmes. virijavarasta 5:t eri painoiset rullasetit ja niiden avulla etsiä sitä oikeaa rullienpainoa ja sen löydyttyä ostaa sitten sen painoiset kestävämmät rullat. Näin itse koitin jostain 4.0:sta 6.0+ asti eri settejä ja niiden kombinaatioita joskus pari vuotta sitten.


Juu oon ite ennen noita rullia ja vp-jousia vaihellukki vaikka kuinka monta kertaa.
Emmä aatellu alle 5g rullia kuitenkaan ostaa, tuntuu tosi kevyiltä ku nytku kiertää "yli" vakiorullilla lähdössä.

Ite suosittelen ostamaan malossin multivarin, vaahtomuovisuodattimen ja isomman suuttimen. Itsellä oli kyseinen setti. Kiihtyvyys parani todella huomattavasti ja nopeuttakin tuli lisää.

28.8.2010 22:18

Okei eli en tiiä kuuluuko tää viesti tänne mut kysytää ny kumminki.

eli tarkotus olis hankkia mahdollisimman halvalla uus Kiinaskootteri eli tämmönen "Fude"

eli voisiko joku kertoa et mis myytäis halvalla (alle 500e) näitä skoottereita.. Tarjouksia sun muita et sais ostettuu. eikös näide pitäs täs syksyl halventuu? :P

2.9.2010 20:55

Joo elikkä kun kelit on nyt kylmentyny niin mun 2007 fude classic (baotian bt49-qt ja tää on harvinainen 10 tuumasil pyörillä oleva skode jossa levyjarru takana mut samannäkönen ku tietopankis) on alkanu köhimään eli käynnistyy huonosti (mut se johtuu varmaan osittain huonosta startista) ja sammuu hyvin helposti kun pysähtyy esim. liikennevaloihin mut pysyy käynnissä jos pumppaa kaasukahvaa ja se teki tätä samaa myös maaliskuussa ku mä sain tän ku sillonki oli kylmät kelit.

Eli toi pitäs säätää toimimaan joten kaikki letkut ja putket pitäs vaihtaa parempiin (koska variaattorin ilma putki ainakin on halki ja poikki) jotta kone ei kävis laihalla joten minkä kokosta letkuu ja putkee pitäs laittaa ja kuinka paljon (metri ja senttimäärä ja kun tää mopo on jokapäiväses ajos ni ei voi ite purkaa ja mitata) ?

Ja sit pitäs säätää kaasari mut mä aattelin vaihtaa suutimen samantien (ku tietopankis on ohje et fude toimii parhaiten oikein säädettynä 85 suuttimella) jos se auttas mut kumpi on parempi 84 vai 86 suutin ku 85 ei löydy kauheen helposti?

Niin ja jos sillä mitään merkitystä on niin kyseiseen fudeen on vaihdettu 5,1 grammaset malossi rullat, ngk iridium tulppa, ngk sytytystulpan hattu ja rajottimen johto poikkastu (tai oikeestaan irrotettu liitimestä mikä löyty penkin alta) ja muuta kureja tässä ei ookaan (paitsi pakoputkessa) ja sillä on ajettu 1800.

Mutta osaisiko joku auttaa tohon suutin juttuun ja niihin putkiin ja letkuihin ja sit viel kysymys et kannattaako laittaa power filter kiinni ja jos kannattaa niin millanen sopii fudeen.

11.9.2010 20:17

(en löytänyt sopivaa ketjua mutta kaipa tämä käy)

Mulla on tommonen yiying mtx-5 skootteri, mutta se on aika laiska (vakio siis nyt). minkä painosia rullia suosittelisitte ja ehkä vastapainejousta?

11.9.2010 22:51

evottaja7 kirjoitti:(en löytänyt sopivaa ketjua mutta kaipa tämä käy)

Mulla on tommonen yiying mtx-5 skootteri, mutta se on aika laiska (vakio siis nyt). minkä painosia rullia suosittelisitte ja ehkä vastapainejousta?
5-5,5g olis hyvät :) ja malossin violetti taikka jokin 1000rpm jousi , tai sitte 7-15% Rullia kannattaa pari settiä ostaa.


Sitten: prätkä jätkä Power filtteri on ihan ok ostos JOS se saadaan suojattua vedeltä... Power filttetteri päästää kaikki läpi, ja 35mm liitoksella oleva menee näihin kinukkeisiin, Voi myös ostaa pari mm isomman menee paremmin kiinni kun näissä on tuo paksunnus kaasarissa ilmansuodattimen kiinnityksen alussa!

27.9.2010 21:17

Moi vaan kaikille, ostin tossa baotian 07 vm kaveriltani 35eurolla,vaihdoin uuden tulpan ja toisen patun kaasarin. Ekalla testillä kulki hyvin ilman ilman putsaria kunnes laitoin ilman putsarin letkun niin kulkee sen 45 pinta kaasulla,vähä enemmän kaasuakun laitan nii hyytyy :/ oisko isompi suutin ratkaisu? ilman putsaria en omista :D.

Fude Skootteri

28.9.2010 16:56

Prätkä jätkä kirjoitti:Joo elikkä kun kelit on nyt kylmentyny niin mun 2007 fude classic (baotian bt49-qt ja tää on harvinainen 10 tuumasil pyörillä oleva skode jossa levyjarru takana mut samannäkönen ku tietopankis) on alkanu köhimään eli käynnistyy huonosti (mut se johtuu varmaan osittain huonosta startista) ja sammuu hyvin helposti kun pysähtyy esim. liikennevaloihin mut pysyy käynnissä jos pumppaa kaasukahvaa ja se teki tätä samaa myös maaliskuussa ku mä sain tän ku sillonki oli kylmät kelit.

Eli toi pitäs säätää toimimaan joten kaikki letkut ja putket pitäs vaihtaa parempiin (koska variaattorin ilma putki ainakin on halki ja poikki) jotta kone ei kävis laihalla joten minkä kokosta letkuu ja putkee pitäs laittaa ja kuinka paljon (metri ja senttimäärä ja kun tää mopo on jokapäiväses ajos ni ei voi ite purkaa ja mitata) ?

Ja sit pitäs säätää kaasari mut mä aattelin vaihtaa suutimen samantien (ku tietopankis on ohje et fude toimii parhaiten oikein säädettynä 85 suuttimella) jos se auttas mut kumpi on parempi 84 vai 86 suutin ku 85 ei löydy kauheen helposti?


Niin ja jos sillä mitään merkitystä on niin kyseiseen fudeen on vaihdettu 5,1 grammaset malossi rullat, ngk iridium tulppa, ngk sytytystulpan hattu ja rajottimen johto poikkastu (tai oikeestaan irrotettu liitimestä mikä löyty penkin alta) ja muuta kureja tässä ei ookaan (paitsi pakoputkessa) ja sillä on ajettu 1800.

Mutta osaisiko joku auttaa tohon suutin juttuun ja niihin putkiin ja letkuihin ja sit viel kysymys et kannattaako laittaa power filter kiinni ja jos kannattaa niin millanen sopii fudeen.


Itse en suosittele Powerfiltteriä osta mielummin PiperCross kun öljyät sitä niin vesikään ei pääse helposti läpi. Talvellahan täytyy tottakai olla isompi suutin kuin kesällä. Noh sitten laitan oman litannian. -----------------------

Kerrompas tarinani/vikani. Noin kuukausi sitten ajelin Fude Racella sateella vesi roiskui kaasariin ja PiperCrossiin taisi päästä vettä moottoriin. Sitten ajelen pihalle ja yhtäkkiä Fude sammuu yritän kaasua painaa ja ei mitään tapahdu, sitten pukkaan sen halliin ja annan kuivua pari päivää. Noh päivien jälkeen puran kaasarin, puhdistan, testaan että saa bensaa yms... Noh kaiken tämän jälkeen ei starttaa vieläkään... Pari viikkoa siitä eteenpäin vaihdettiin kaverin kanssa hänen kiinankaasari siihen ja polettiin ainakin se 100 kertaa että Fude pörähti, noh kun se oli käynnissä Fude savutti kuin tehdas ja sylki bensaa. Sitten irrotin kaasarin ja laitoin oman takaisin. tuntui jo paremmalta! Ikävä kyllä ajelin Fudellani ja se booasi pahasti ei kiihtynyt kunnolla. Näinä päivinä se on toiminut ihan hyvin, mutta vieläkin on jotain jota en tiedä. Se ei lähde polkemalla käyntiin ilman että painaa vähän kaasua (En saa käyntiin koska joudun kurottamaan kaasulle ja sitten paino ei mene kaikki polkaisuun) joten ei ole riittävän kova polkaisu kun joudun kurottamaan, mutta jos en kurota se on juuri ja juuri käynnistymässä. Ajelussa sun jarrutan moottorilla niin pakoputki alkaa poksumaan se on pahentunut päivä päivältä. Olisiko kellään mitään vastausta vikaani? Kiitokset jos jaksoitte lukea. : ) Ja vielä tiedoksi että sähköstartti ei toimi tai siis akusta on mennyt johto poikki, mutta korjaan sen tänään.

30.9.2010 11:52

Missä sijaitsee Baotianin öljyproppu, josta sais laskettuu öljyt? Tyttöystävän Baotianii pitäis öljyt vaihtaa..

1.10.2010 9:35

öljyproppu on kun katsot täyttöaukosta alaspäin,näkyy 17mm kannalla oleva pultti,jonka ympärillä on iso kanta(yhtenäinen).Siellä on jousi ja öljynsuodatin.

ENNEN KUN AVAAT SEN mene toiselle puolelle skootteria,ja kyykisty,näet myös 17mm kannalla olevan pultin,(variaattorin kopasta alaspäin).Valuta täältä ensin suurimmat osat öljystä ulos(paljon helpompi),sitten avaat suodatin puolen.näin ei tule suodatin puolelta kaikki öljyt käsille.

1.10.2010 14:17

mikäs se sellane kolmijalkanen pieni kelertävä muovi osa kaasarissa on? sellane tippu ku kääntelin kaasaria käes ja minnekkäs se oikee kuuluu?
Kiitos :)

2.10.2010 20:24

Atter kirjoitti:mikäs se sellane kolmijalkanen pieni kelertävä muovi osa kaasarissa on? sellane tippu ku kääntelin kaasaria käes ja minnekkäs se oikee kuuluu?
Kiitos :)


Eli kun avaat kaasarin kannet niin siinä on kalvo ja sen kalvon sisällä on reikä/pari riippuu kaasarista, eli ensiksi laitat reikään neulan ja sitten sen kolmijalkasen homman ja viimeiseksi jousi.

2.10.2010 21:51

mikäs muute on kun pitää variaattori hirveetä kolinaa. kolina vaa yltyy ku lisää kaasua? :s

2.10.2010 22:54

Atter kirjoitti:mikäs muute on kun pitää variaattori hirveetä kolinaa. kolina vaa yltyy ku lisää kaasua? :s


Aukaseppa variaattori ja katso onko mitään löysällä, ei kannata pahemmin ajella jos vari kuullostaa epäilyttävältä, koska se paska voi sitte levitä tielle :D

2.10.2010 23:51

Katoin kyl eilen mut ei ainakaa pistäny mikään silmää, mut pitääpi varmaa pistää se sit palasiks ja ettii vika...

4.10.2010 19:05

Noniin, taas ongelmia fuden kanssa, nyt tuntuis olevan kipinä jossain kadoksissa :D Puolan mittasin ja sain sellasia arvoja mitä pitääkin. Jännitteensäädin on 5-napainen, mahtaiskohan siihen löytyä jotain mittausohjetta?, sattumanvaraisesti sain siitä jotain mega ohmin tuloksia :|

Jotain muuta vielä mitä vois tarkistaa?

ps. tulppa ja hattu on vaihdettu + johto.

e: nyt se antoi kipinää, mut ei silti käyntiin lähteny, bensasyötössä varmaan jotain.

e2. taas tuntuis kipinä olevan hukassa :paha:

e3: yksin puhelua, mut nyt se taas toimii :D vika jäi vähän hämärän peittoon.