Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.5.2010 19:54

MSJD kirjoitti:
Barbi69 kirjoitti:Mitäs kuristuksii tossa sitte on ku ei oo prikkaa?
Pakoputkes, kaasaris, ilmaputsarissa? Tossa koitin jo vähän kysellä ku tiiä yhtää missä ne sijaitsee =o

Kaasarin päällä on mutteri, se pois ja ilmanputsarissa on kans, näät ku avaat, putsessa on kuulema änkässä ja kun putken taivutus kohassa.

Kaasarin päällä tai putsarissa ei pitäisi olla mutteria. :D

Kaasarinkannessa saattaa olla tappi (muovinen tai messinkinen), sitä voi lyhentää niin että luisti nousee kokonaan (sinne pitää jättää muutama milli jolloin se pitää jousta paikoillaan). Putsarissa on pari kuria (ilmanottoaukossa ja kannen sisäpuolella), niiden poiston jälkeen pitää taas säätää kaasari.
Putkessa ei ole mitään erityistä kuria, vaimennin vain on rakennettu niin tukkoiseksi, että se rajoittaa.

9.5.2010 22:40

Onkos näissä muka eri kurit ku muis kiinalaisis, kaveril ainaki oli noi.

10.5.2010 11:29

Mitäs tarkotat tuolla mutterilla kaasarin päällä? menin vähän hämilleni :D
Selitäs tarkemmin

10.5.2010 16:59

MSJD ei selvästikkään tiedä mistään mitään joten älkää menkö hämillleen hänen jutuistaan.

10.5.2010 17:30

No anteeks et luulin et kaikis Gy6 kopio koneissa on samat kuristukset, ja ainakin ku naapuril oli solifer skoba lainas, niin siin oli noi kurit. Mut kai se oli sit joku muu solifer malli....
Ja tuolla ruuvilla tarkotin et kaasuttimen kannes on keskellä semmone messinki ruuvi, mut ei kai näis sit sitä oo?

10.5.2010 18:15

MSJD kirjoitti:No anteeks et luulin et kaikis Gy6 kopio koneissa on samat kuristukset, ja ainakin ku naapuril oli solifer skoba lainas, niin siin oli noi kurit. Mut kai se oli sit joku muu solifer malli....
Ja tuolla ruuvilla tarkotin et kaasuttimen kannes on keskellä semmone messinki ruuvi, mut ei kai näis sit sitä oo?

Siitä puhutaan ihan tappina (kaasarinkannen tappi). Aika hämäävä tuo mutteri, sellaista kun ei muistaakseni koko kaasarissa ole. :D

Annettakoon anteeksi. :lol:

Kyllä näissä on se tappi, siitähän pääsee eroon muutamalla eri tavalla. Minä vetäisin omasta ensin kannen tasolle, sitten loppuenlopuksi rikoin sen tappiosuuden siirtoreukapihdeillä, samalla lähti sen jämät.
Nykyisessä 19mm kaasarissa on metallinen kansi jossa ei ole tappia, vaan muutaman millin kohouma (/tapintapainen, muttei rajoita).

10.5.2010 19:26

Onko näis ilmanputsaris kurii?

10.5.2010 20:44

MSJD kirjoitti:Onko näis ilmanputsaris kurii?

On, ulkopuolella (sen putken päässä) voi olla sellainen sihti, se rajoittaa ilmansaantia. Sitten sisäpuolellä on kanssa kuristus, tunnet sen heti kun näet. Se lähtee helposti irti, älä kuitenkaan riko sitä ihan pientä tappia, se on hyödyllinen jos kuri tarvitsee saada takaisin.

10.5.2010 21:11

MIkäköhän nyt tos oikeesti mahtaa olla vikana ku lähtee ihan hyvin liiikkeelle mutta sitte ku on kaasu pohjassa ni hyytyy, sitte käy kyllä paikoilla vähän aikaaa ja lähtee taas liikkelle ja tekee saman.. :nolo:

10.5.2010 21:34

Barbi69 kirjoitti:MIkäköhän nyt tos oikeesti mahtaa olla vikana ku lähtee ihan hyvin liiikkeelle mutta sitte ku on kaasu pohjassa ni hyytyy, sitte käy kyllä paikoilla vähän aikaaa ja lähtee taas liikkelle ja tekee saman.. :nolo:

Ettei vaan olisi imuvuotoja. ;)
Tarkista että kaikki liitokset putsarista kaasarille on tiiviitä.

11.5.2010 19:47

karkulainen kirjoitti:
Barbi69 kirjoitti:MIkäköhän nyt tos oikeesti mahtaa olla vikana ku lähtee ihan hyvin liiikkeelle mutta sitte ku on kaasu pohjassa ni hyytyy, sitte käy kyllä paikoilla vähän aikaaa ja lähtee taas liikkelle ja tekee saman.. :nolo:

Ettei vaan olisi imuvuotoja. ;)
Tarkista että kaikki liitokset putsarista kaasarille on tiiviitä.


Juu näin tein, eikä kyllä parantunnu, puhdistin sen suodattimenki, kävin aika tarkasti läpi en nähnyt mitää vuotoa :(
Ja vielä tekee samaa, nyt huomasin kun pistää käyntii ni ottaa vähän kierroksii vaikka ei kaasuu koske ja sit ku on vähä aikaa käynnis ni laskee kuitenki o.O
Sitte annoin olla vähän aikaa käynnis sit käänsin kaasua otti kierrokset tosi hyvin mittaris kaheksaa asti sit taaas moooooo ja laski.. Eikä enää lähtenny ottaa kierroksii ennen ku helläs kaasuu..
Jos se on ilmasuodattimes ni saakos onnistuuko tohon vähän vanhemman mopon putsari :D

12.5.2010 20:13

siis ei perkele koht alkaa mennä jo hermot ton solikankaa :D laitoin sen isomman kaasarin, piperin ja kevyemmät rullat.. noh eka ei kiertäny ku sen 6000 ja sit ostin suutinsarjan, koitin eka 98 sit 92, nyt se kiertää sen
7000-7500 ja kulkee n.50 mikä vittu voi olla vikana? venttiilit säädetty, kaasaria koitettu säätää, piperi öljytty jne..
niin ja sammuu jos ei anna kaasua.. siis tyhjäkäynti on ihan paska vaikka koittaa säätää..
Viimeksi muokannut morgoo päivämäärä 13.5.2010 14:16, muokattu yhteensä 2 kertaa

12.5.2010 22:14

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=194-1000

meneekö toi hihna solikka speediin?

siis tähän:

http://www.solifer.com/media/kuvapankki/Speed.jpg

14.5.2010 14:03

Henkka13 kirjoitti:http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=194-1000

meneekö toi hihna solikka speediin?

siis tähän:

http://www.solifer.com/media/kuvapankki/Speed.jpg


Avaa varikoppa niin näät hihnan pituuden hihnasta...helpompi tilata kun summa mutikassa..

15.5.2010 23:15

ittellekkin tuli nyt hihnan vaihto :) ehdotelkaas joku kestävämpi hihna kun nyt meni luottamus tuohon vakiohihnaan xD
Kuva

kun toi siipipyöräkin on nyt rikki niin onko sen vaihto pakollinen ettei variaattori kuumene liikaa vai pärjääkö rikkinäisellä siipipyörällä ettei mikään sula :D ?

on nyt tullut maalailtua tää soliferi 8)
Kuva