Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.8.2010 14:09

Solikka_69 kirjoitti:
-mättu- kirjoitti:mistä johtuu kun ei anna kipinää. Kokeiltu kolmea eri puolaa kahta eri CDI boxia uus tulppa ostettu kaikki magneeton sähköt ok. Vika tuli yhtäkkiä, joten ei voi olla ajoituksista... Missä vika :s
Maadotukset kunnossa?


No oon koittanu kattoo magneetonsähköjä.. Maadottaako magneetto itse vai tuleeko maadoitus muualta?

5.8.2010 14:12

King-ki kirjoitti:Kesän kuumina päivinä taas vanha ongelma nostaa päätään, johon en vielä ole löytänyt ratkaisua.

Pitkän ajon jälkeen kuumana kesäpäivänä kun kone saa olla paikallaan 10-30 min. niin se ei lähde ottamaan käynnistyksessä kierroksia vaan kaasu pohjassa saa pitää muutamasta kymmenestä sekunnista pariin minuuttiin, että kone edes pysyisi hikisesti käynnissä juuri ja juuri (aina ei pysy vaan saa starttia pyörittää kunnolla, että pääsisi edes tähän vaiheeseen). Tovin kun kaasua pitää pohjassa niin alkaa koneen kierrokset nousemaan ja vehje toimii kuin mitään ei olisi tapahtunut. Se aika minkä odotan kaasupohjassa, että kierrokset nousisivat tuntuu olevan suoraan verrannollinen ajon pituuteen. Missä vika siis? Lähinnä kiinnostaisi täsmävinkit, eli jos jollakin on sama vika ollut ja saanut sen korjattua. Itse olen joka kesä vehjeen säätänyt ja puhdistanut täysin ja silti tämä ilmenee aina.

Kiitoksia.

Ps. Skodena siis perus zoneri/baotian-kopio vuodelta 2005 ja noin 6000 mittarissa.


Mulla on ollut sellainen ongelma kun ajon jälkeen antaa seistä n.30min niin ei lähe käyntii kuin sahaamalla puol tuntia.. Vika jokseenkin samanlainen. Itellä oli imuventtiili väljä. :)

8.8.2010 21:29

-mättu- kirjoitti:
King-ki kirjoitti:Kesän kuumina päivinä taas vanha ongelma nostaa päätään, johon en vielä ole löytänyt ratkaisua.
...


Mulla on ollut sellainen ongelma kun ajon jälkeen antaa seistä n.30min niin ei lähe käyntii kuin sahaamalla puol tuntia.. Vika jokseenkin samanlainen. Itellä oli imuventtiili väljä. :)


Pitkästä aikaa säädin venttiilit vaikka ne olivat about .08 jo valmiiksi mutta laitoinpa uudelleen. Ei auttanut. Ilmeisesti itselläni on kyse jostain muusta. Koitan seoksia säätää nyt jos sieltä löytyisi ratkaisu kun ilmanpuhdistimen irroitus kaasarista jelppaa hieman tässä käynnistysongelmassa, sekä tulppa oli ollut aika musta. Tosin edellisinä kesinä tulpan väri oli oikea ja silti teki samaa.

9.8.2010 0:47

King-ki kirjoitti:
-mättu- kirjoitti:
King-ki kirjoitti:Kesän kuumina päivinä taas vanha ongelma nostaa päätään, johon en vielä ole löytänyt ratkaisua.
...


Mulla on ollut sellainen ongelma kun ajon jälkeen antaa seistä n.30min niin ei lähe käyntii kuin sahaamalla puol tuntia.. Vika jokseenkin samanlainen. Itellä oli imuventtiili väljä. :)


Pitkästä aikaa säädin venttiilit vaikka ne olivat about .08 jo valmiiksi mutta laitoinpa uudelleen. Ei auttanut. Ilmeisesti itselläni on kyse jostain muusta. Koitan seoksia säätää nyt jos sieltä löytyisi ratkaisu kun ilmanpuhdistimen irroitus kaasarista jelppaa hieman tässä käynnistysongelmassa, sekä tulppa oli ollut aika musta. Tosin edellisinä kesinä tulpan väri oli oikea ja silti teki samaa.



Bensan saanti voi olla. Saa liikaa bensaa tai liian vähän.

10.8.2010 13:25

Epäilen liikaa bensiiniä. Joku huomautti, että haisee bensa kovasti kun sahasin käyntiin laitetta erään firman pihassa. + kun ottaa sen ilmanputsarin irti kaasarista niin se alkaa ottamaan kierroksia yleensä hieman nopeammin eli ei tarvitse kuin 1min sahata sitä käyntiin.
Olen nyt säätänyt venat ja puhdistanut ilm.putsarin sekä etsinyt kaasaariin sellaisia säätöjä, että tämä ongelma kaikkoaisi, mutta tuloksetta. Usea säädön jälkeen tulppa on edelleen puoliksi musta ja puoliksi oikean kermakahvin värinen, ja itseasiassa vehje käy huonommin laihemmalla seoksella.

15.8.2010 21:53

Kuinka paljon ihmiset on saanu kilometrei näihin perusmallin kiinalaisiin? :)

16.8.2010 9:35

10600km tällä hetkellä, ja hyvin toimii.

16.8.2010 11:05

ilexxx kirjoitti:Kuinka paljon ihmiset on saanu kilometrei näihin perusmallin kiinalaisiin? :)


Tuolla, kun kattelee näitä kiinalaisia niin yleensä niillä on ajettu semmonen 8k, mutta kyllähän näilläkin ajaa pitkään kunhan vain huoltaa kunnolla eikä rääkkäile hirveitä.

16.8.2010 17:19

Sudee kirjoitti:
ilexxx kirjoitti:Kuinka paljon ihmiset on saanu kilometrei näihin perusmallin kiinalaisiin? :)


Tuolla, kun kattelee näitä kiinalaisia niin yleensä niillä on ajettu semmonen 8k, mutta kyllähän näilläkin ajaa pitkään kunhan vain huoltaa kunnolla eikä rääkkäile hirveitä.

mieti vaa ku omalla on ajettu 18 k, käy ja kulkee eikä oo ikin ollu mitään vikaa paitsi neljän vuoden jälkee akku hajos, 4 vuotta tosin käynnisty moitteetta sillä alkuperäselläki akulla talvellaki. Että meniskö vielä toisen moisen? :lol:

17.8.2010 9:44

Kyllä varmasti jos huoltaa kunnolla niin menee. Onhan niitä Suomessa muutama kiinalainen joilla ajettu yli 50k.

18.8.2010 16:42

King-ki kirjoitti:Epäilen liikaa bensiiniä. Joku huomautti, että haisee bensa kovasti kun sahasin käyntiin laitetta erään firman pihassa. + kun ottaa sen ilmanputsarin irti kaasarista niin se alkaa ottamaan kierroksia yleensä hieman nopeammin eli ei tarvitse kuin 1min sahata sitä käyntiin.
Olen nyt säätänyt venat ja puhdistanut ilm.putsarin sekä etsinyt kaasaariin sellaisia säätöjä, että tämä ongelma kaikkoaisi, mutta tuloksetta. Usea säädön jälkeen tulppa on edelleen puoliksi musta ja puoliksi oikean kermakahvin värinen, ja itseasiassa vehje käy huonommin laihemmalla seoksella.


Jos ei löydy vikaa niin kyllä varmaa huollossa löytyy. Itellä ei ainakaan ole mitään tietoa että mikä voisi olla vikana enää, ku kaikki mitkä siihen liittyy on jo koitettu =D

18.8.2010 21:28

Sanokaas fude-gurut että saisko rajottamattomaan fudeen (znen-merkkinen kiinanskootteri, samaa paskaa eri paketissa), niin lisää lähtöjä jos vaihtaisin 5,1g rullat ja sen malossin violetin +82% vp-jousen?
Tällä hetkellä meneen 65km/h suoralla gpssään, rajottimen liitin irroitettu, ei muuta tehty, kyseisessä pelissä keihinin kaasari vakiona kuten galleriastani näkee.
Elikkäs auttaako noi variaattorisäädöt tämmösessä mitään?

19.8.2010 13:43

Auttaa. Vp-jousesta en niin tiedä (sen vaihto on hieman vittumaisempi) mutta rullilla saat mahdollisesti lisää puhtia alkulähtöön.

Itselläni on vastaavan näköisessä perus-fudessa 4.0g rullat todettu parhaimmaksi. "Helpoin" tapa selvittää asia on ostaa esmes. virijavarasta 5:t eri painoiset rullasetit ja niiden avulla etsiä sitä oikeaa rullienpainoa ja sen löydyttyä ostaa sitten sen painoiset kestävämmät rullat. Näin itse koitin jostain 4.0:sta 6.0+ asti eri settejä ja niiden kombinaatioita joskus pari vuotta sitten.

19.8.2010 15:52

Fude uutena yhen yön sateessa ulkona > kaasari täynnä vettä.

19.8.2010 21:41

King-ki kirjoitti:Auttaa. Vp-jousesta en niin tiedä (sen vaihto on hieman vittumaisempi) mutta rullilla saat mahdollisesti lisää puhtia alkulähtöön.

Itselläni on vastaavan näköisessä perus-fudessa 4.0g rullat todettu parhaimmaksi. "Helpoin" tapa selvittää asia on ostaa esmes. virijavarasta 5:t eri painoiset rullasetit ja niiden avulla etsiä sitä oikeaa rullienpainoa ja sen löydyttyä ostaa sitten sen painoiset kestävämmät rullat. Näin itse koitin jostain 4.0:sta 6.0+ asti eri settejä ja niiden kombinaatioita joskus pari vuotta sitten.


Juu oon ite ennen noita rullia ja vp-jousia vaihellukki vaikka kuinka monta kertaa.
Emmä aatellu alle 5g rullia kuitenkaan ostaa, tuntuu tosi kevyiltä ku nytku kiertää "yli" vakiorullilla lähdössä.