Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.4.2012 21:49
olis sellanen ongelma pure jetissä että ei lähde enää käyntiin.
kipinä tulee mutta ruiskun suutin ei aukea.
poltti sulakkeen ja sen jälkeen ei ole enää lähtenyt käyntiin.
on polttanut sulakkeita ennemminkin mutta on lähtenyt heti käyntiin.
onko johdot jostain vain poikki vai onko joku boksi rikki?
18.4.2012 18:47
Missä kohtaa menee etuvalojen johdot maihin kun syöttää liikaa virtaa käynnissä olevana. 14v
19.4.2012 11:50
Mistä voin ostaa pelkän malossin ecun ja toimiiko hyvin 50cc kanssa?
19.4.2012 14:45
Voihan sen ostaa vaikka suoraan Malossilta. Hyötyä ei suuremmin ole ilman sille suunniteltua sylinteriä.
25.4.2012 23:08
Oon tossa kattellu yhtä pure jettii ja ajattelin täs ensi tul kyselee et mitäs kannattaa kysellä sitten myyjältä ja mitä katsoa tarkkaan, ja sitten että kauanko bensapumppu näissä kestää kun olen kuullut että saa aika usein vaihdella, ja onko muita tyyppivikoja tai jtn näissä vehkeissä?
Kun kesätyönmatkoihin tulee tarpeeseen lähinnä, edestakaisin matka 80km..
27.5.2012 23:52
Terve!
Tuli tuollainen otsikon mukainen kulkine hommattua vuosimallia -05. Suunittelin tuohon laittaa tupla xenonvalosarjat kiinni, joten olisiko samalla hyvä vaihtaa akku suurenpaan esim. 9Ah ? Jostain olin lukevinani ettei tavallises akus riittäs paukkuu kovin pitkään kahdelle xenonille. Kaipa tuon kokoinen akku kuitenkin samanlailla latautuu kuin pienempikin.
29.5.2012 15:33
hyvä mopo toi purejet
Viimeksi muokannut jonn päivämäärä 9.8.2012 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran
30.5.2012 19:15
Haluaisin mopon kulkevan todellista n.55-60 km/h jotta pysyisin liikenteen mukana 50 rajoitusalueilla. Mitään en ymmärrä tämän mopon tekniikasta tai muittenkaan mopojen. Olen kuitenkin tämän threadin lukenut pari kertaa ja tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti variaattorin prikkaa tulisi kopeloida. Riittäisiköhän jos tuo prikka vaihdettaisiin vaikka kokoon 4mm, eikös siellä 7mm:nen vakiona ole? Mahtaako tuollaista 4mm prikkaa saada jostain ostettua ja vieläpä suostuisikohan joku mopohuolto sen myös sinne asentamaan?
Jos kuitenkin on niin ettei ohuempaa prikkaa myydä missään kuinkas tuo ohentaminen hoituisi parhaiten, siis ostamalla uus vakioprikka ja sitten mitä?
31.5.2012 16:09
Pyh, ota se koko prikka vaan pois.
31.5.2012 16:35
Jos ottaa kokonaan pois kulkee kyllä reilusti yli tuon... Kannattaa hioa siitä tosiaan se 3mm pois, eli silloin kulkee varmaan n. 60 km/h.
19.6.2012 2:46
Joo elikkä olis tommonen -09 vuode nrg ja ajettu 4300km
ja ajattelin tossa pari päivää sitten virittää ja otin prikan pois ni tehot hävis
ja laitoin sitte prikan takasin ni sama homma ei enää löytyny tehoo. tehot on maximeissa ajaessa 7000 kun ennen prikan poistoa oli siinä 9000 paikkeilla kertokaas että mitä pitäis tehä ku ei taho kiihtyy ja huiput jää tasasella 52km/h
20.6.2012 21:08
Moi.
Ajelin kaupungissa reipasta vauhtia mukulakivetyksellä ja yhtäkkii kone sammu kesken kaiken. Koitin sitten käynnistellä uudestaan, niin ei oikeestaan edes yritä vaan samantien jää se moottorivalo palamaan. Ruuvasin tulpan irti ja se oli ihan kuiva ja tuli kipänää hienosti. Bensapumppukin surisi normaaliin tapaan ennen käynnistystä ja akussa oli hyvin potkua. Voikohan olla, että joku johto tai anturi lähtenyt irti mukulakivetyksellä? Tai muuta ideaa mistähän vois johtua?
11.7.2012 15:13
itellä on 03 purejetti ja huomannut sellasen ongelman että se lähtee kiihtymään alussa laiskasti ja tuntuu että ei pääsis mihinkään ja sitten yhtäkkiä ottaa kunnon "piikin". Entä miten porukka on ottanu ton takalipan pois ku näyttää että sen mukana lähtee takavalo ja vilkutkin :S
11.7.2012 16:30
Mitä virityksiä löytyy? Paljonko ajettu?
12.7.2012 14:14
ei oo virityksiä ja ajettu jtn 20k