Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.2.2014 17:01
Morjesta! Ostin kaverilta apikan ja se ei lähde käyntiin. Mäntä vaihdettu juuri. Polttoainepumpun katsoin ja näytti toimivan. Kipinäkin tulee. Kastelee tulpan kun yrittää käynnistää... Kaveri sanoin että kaasuläppäanturi oli antanu jonkun vikakoodin. Voisko siinä olla vika? Edit. Katoin vikakoodit ja ilmoitti 03,04,05 koodia aktiiviseksi. Mitähän ne mahtaa meinata?
2.3.2014 23:47
moro. olisin ostaa kesäks särään malossin 70ceeceen ja aattelin vaa pitääkö tuorevoitelu ottaa pois?
3.3.2014 1:16
Et voi ottaa suorasuihkupelissä tuoreöljyvoitelua pois ja ajaa seosbensalla.
11.3.2014 2:37
Eli eli, olis tämmönen ongelma vuoden 09 Aprilia sr 50 factoryssa.
Mopo ei siis lähde käyntiin vaikkakin saa kipinää ja ruiskukin ruiski iloisesti bensaa.
Tosin vikamuistissa näytti memory kohdalla numeroa 14 eli jotakin bensapumpun ongelmaa?
Jos ruisku suihkii bensaa ihan hyvin niin voiko vika silloin olla bensapumpussa?
Mopollahan on ajettu jo 16tkm.
Tässä pari kuvaa männästä ja sylinteristä, koska mielestäni ne näyttivät hieman epäilyttäviltä.
Sylinteri takaseinä:
Mäntä imupuoli:
Mäntä pakopuoli:
Männänrenkaat:
Mitä materiaalia tuo sylinteri on, että pystyykö sen poraamaan?
11.3.2014 22:45
Sylinteri näyttäs olevan porautuskunnossa ja mäntäkin kaipaa uusimista. Sylinterihan on mallia valurauta, eli sen pystyy kyllä porauttamaan.
12.3.2014 2:43
Asia selvä, mistäs tohon saa mäntiä halpaan hintaan?
30.4.2014 13:53
Mistä vois tietää että onko bensapumppu tai ecu rikki? Voiko näitä kumpaakaan testata millään tavalla?
10.5.2014 21:25
Morjens.
Jäi tuossa käsiin -08 sr50r factory ja kyseisen laitteen starttaaminen on aavistuksen työlästä. Moottori vaatii kohtuu pitkän starttauksen ja samalla täytyy antaa n1/2 kaasua kapulasta. Startti pyörittää iloisesti ja moottori yrittää lähteä käyntiin. Sitten kuin moottorin saa käyntiin niin kaasua saa lipsuttaa, että masiina pysyy käynnissä. Liikkeelle päästyä moottori vetää lähes normaalisti pois lukien muutamaa nykäystä täysikaasulla vedettäessä. Moottorin lämmettyä vetoja on normaalisti ja moottori kiertää puhtaasti 9.5k ja tyhjäkäyntiäkin se käy. Siitä kun moottorin sammuttaa, niin sama kikkailu on taas edessä, että laitteen saa käyntiin.
Polttoaineet ja tulppa uusittu sekä liittimet käyty läpi. Vikakoodeja ei ole diagnostiikassa.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
12.5.2014 20:24
Oisko TPS:n resetointi paikoillaan?
13.5.2014 14:14
Osaisko joku kertoa millanen koropala menis -05 vuojen tehtaaseen? Jos jollaki on ni pystyskö myydä?
13.5.2014 18:13
TPS on resetoitu, sikäli tein sen oikein.
Eikos se tapahtunut seuraavasti.
Virrat päälle, piuha läpästä irti odotus 10s, virrat pois, piuha kiinni, virrat päälle ja kaasu auki ja kiinni.?
Tuolla konstilla kokeilin ja en huomannut eroa.
Voisikohan asiaan vaikuttaa se, että läppärungon alta on poistettu ilmakuri ja eculla on ilmeisesti vakioohjelma.
14.5.2014 0:32
Paljonkas teidä sr ät kulkee pelkällä prikan poistolla?
17.5.2014 22:11
Jo helpotti SR:n käynnistely. Ruiskutusyksikkö meni vaihtoon ja oireet katosivat samalla. Täytyy sanoa, että on hieno laite ajella. Voi kun olisi ollut teininä vastaavia laitteita tarjolla. Onneksi silloin oli Pv valttia.
31.5.2014 0:24
Noniin, nyt ois edelleen sama ongelma eli 09 factory r ei käynnisty, skootteriin vaihdettiin tänään staattori, magneetto, mäntäsarja, kampiakselin laakerit ja stefa sekä puola.
Laite saa bensaa ja kipinää muttei silti starttaa.
Kertokaahan, että mistä voisi johtua?
4.6.2014 0:50
Skoodderi saatiin käyntiin, mutta nyt ilmeni uusi onglema.
Mopo ei nosta ollenkaan kierroksia tai hyvin vähän kaasua painettaessa ja pysyy myös erittäin huonosti tyhjäkäynnillä.