Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.7.2010 1:21
mitäs tommoseen 8k ajettuun kiinaskodeen pitäs tehä? ei oo luultavasti tehty mitään ennen kaverilleni tuloa, siis kaverin puolesta kysyn. tulppa vaihtaa, hihna? mistä näihin saa osia, merkki on baotian.
21.7.2010 22:12
Kaverin puolest kysyn, että minkä värisee CDI:n johtoo tulee kierrostenrajotin baotianis (eli sama ku fude?)?
22.7.2010 14:37
robofish kirjoitti:Kaverin puolest kysyn, että minkä värisee CDI:n johtoo tulee kierrostenrajotin baotianis (eli sama ku fude?)?
Mut eikös se tuu impulsikäämi johtoo?
22.7.2010 23:01
Solikka_69 kirjoitti:robofish kirjoitti:Kaverin puolest kysyn, että minkä värisee CDI:n johtoo tulee kierrostenrajotin baotianis (eli sama ku fude?)?
Mut eikös se tuu impulsikäämi johtoo?
Kyllähän se tulee... missäs se johto on tuossa kiinalaisessa?
25.7.2010 23:37
Taavi... kirjoitti:Dodii, tämmöstä ongelmaa kaverin fudessa. eli mikä perkule siinä on ku ei tuu kipinää, puola toimii (kokeiltu kahella muullakin puolalla) samoten cdi (sitäki kokeiltu toisesta skootterista) Tulppa on uus ja johtoihin ei olla koskettu. Toimivana ajosta tullu mutta 63cc:n ja 24 kaasarin vaihon jäläkeen ei kipinää enää tullu. rupiaa keinot olemaan vähissä.
ja toinen juttu, mitenkä tuo sytty sääjettiin kohalleen. eli nokka-akselin hammasrattaassa on kolome reikää, kaks pienempää ja yks isompi ja magneetossa kolome viivaa (kaks paksumpaa ja sitte yks ohuempi missä on F vieressä) lohkosta koitettu katella sitä viivan kohistuspaikkaa, vaa ei olla löyetty jotenka seki pitäs saaha tietää..
Katso sivujalan tappokatkaisija. Kohdistusmerkit on magneetossa T-merkki, ja lohkosta löytyy vastaviiva, ja nokka-akselista kohdistetaan ne kaksi palleroa kannen tasoon siten, että kummatkin venttiilit ovat kiinni.
25.7.2010 23:54
Onkos näissä joku kikka, että miten takarenkaan saa irti. Kokeilin pulttipyssyllä, iskumeisselillä ja raa-alla voimalla, eikä tapahdu mitään. Kiitos!
26.7.2010 11:54
vähän paska homma jos noin kireällä.
eikai siinä auta ku kuumentaminen ja uudestaan kokeilu
27.7.2010 22:39
robofish kirjoitti:Solikka_69 kirjoitti:robofish kirjoitti:Kaverin puolest kysyn, että minkä värisee CDI:n johtoo tulee kierrostenrajotin baotianis (eli sama ku fude?)?
Mut eikös se tuu impulsikäämi johtoo?
Kyllähän se tulee... missäs se johto on tuossa kiinalaisessa?
Se menee magneettoo (skopan oikealla puolella on sellanen pieni kate. sinne menee johtoja impulsikääin johto on joku niistä, en vaan muista minkä värinen.
28.7.2010 21:06
Solikka_69 kirjoitti:Se menee magneettoo (skopan oikealla puolella on sellanen pieni kate. sinne menee johtoja impulsikääin johto on joku niistä, en vaan muista minkä värinen.
Sepä se ku tietäs minkä värinen se on... Osaisko kukaa sanoo?
28.7.2010 21:30
mistä johtuu kun ei anna kipinää. Kokeiltu kolmea eri puolaa kahta eri CDI boxia uus tulppa ostettu kaikki magneeton sähköt ok. Vika tuli yhtäkkiä, joten ei voi olla ajoituksista... Missä vika
2.8.2010 17:21
Kesän kuumina päivinä taas vanha ongelma nostaa päätään, johon en vielä ole löytänyt ratkaisua.
Pitkän ajon jälkeen kuumana kesäpäivänä kun kone saa olla paikallaan 10-30 min. niin se ei lähde ottamaan käynnistyksessä kierroksia vaan kaasu pohjassa saa pitää muutamasta kymmenestä sekunnista pariin minuuttiin, että kone edes pysyisi hikisesti käynnissä juuri ja juuri (aina ei pysy vaan saa starttia pyörittää kunnolla, että pääsisi edes tähän vaiheeseen). Tovin kun kaasua pitää pohjassa niin alkaa koneen kierrokset nousemaan ja vehje toimii kuin mitään ei olisi tapahtunut. Se aika minkä odotan kaasupohjassa, että kierrokset nousisivat tuntuu olevan suoraan verrannollinen ajon pituuteen. Missä vika siis? Lähinnä kiinnostaisi täsmävinkit, eli jos jollakin on sama vika ollut ja saanut sen korjattua. Itse olen joka kesä vehjeen säätänyt ja puhdistanut täysin ja silti tämä ilmenee aina.
Kiitoksia.
Ps. Skodena siis perus zoneri/baotian-kopio vuodelta 2005 ja noin 6000 mittarissa.
2.8.2010 21:17
-mättu- kirjoitti:mistä johtuu kun ei anna kipinää. Kokeiltu kolmea eri puolaa kahta eri CDI boxia uus tulppa ostettu kaikki magneeton sähköt ok. Vika tuli yhtäkkiä, joten ei voi olla ajoituksista... Missä vika
Maadotukset kunnossa?
3.8.2010 13:10
elikäs itelläni olis sanili ja ostin siihen vasta uuden hihnan ja ajoin sillä sellaset 500-800km ja tää uus hihna suli 70km/vauhdista levyihin kiinni. eli onko skoottereihin tehty jotain kisahihnoja kun olen kuulut sellaisia juttuja että sellainen pitäs olla ja se kestäs lämpöjä vai onko vika vaan ollut siinä että hihna on kiinalaista kumia.
3.8.2010 20:53
toniee kirjoitti:elikäs itelläni olis sanili ja ostin siihen vasta uuden hihnan ja ajoin sillä sellaset 500-800km ja tää uus hihna suli 70km/vauhdista levyihin kiinni. eli onko skoottereihin tehty jotain kisahihnoja kun olen kuulut sellaisia juttuja että sellainen pitäs olla ja se kestäs lämpöjä vai onko vika vaan ollut siinä että hihna on kiinalaista kumia.
Voi olla että joku valmistus virhe siinä ostamassas hihnas. Ostappa joku malossi vahvistettu ni ei ainakaa sula
3.8.2010 21:41
no edellisellä hihnalla en kerrenny ajaa ku sellaset 2000km ja sama ongelma. Mistä löydän vahvistetun hihnan? en oikeen oo löytäny sellasia.