Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.6.2011 20:43
laitoin sen ilmansuoatus elementin paremmin sen vaahtomuovin ja ei booannu niin paljoa. Mutta mikä imuvuoto on
21.6.2011 20:48
Imuvuoto on polttoainejärjestelmässä oleva ilmavuoto, josta pääsee järjestelmään ylimääräistä ilmaa. Tällöin seos menee liian laihaksi ja se näkyy tehohäviönä ja yleensä oireena myös booaaminen. Liitoskohdat ovat yleensä paikkoja, mistä voi ilmaa vuotaa.
21.6.2011 22:05
Kiitos tästä =)
22.6.2011 15:28
Joo, taas se booaa.. Kun laittaa kaasun pohjaan niin sem iettii vähän aikaa, sit yhtäkkiä ottaa piikin ja lähtee. Kierrokset ei taho pysyä edes 7 tuhannessa. Voisko se imuvuoto olla siinä ilman imukaulassa tai siinä kopassa ?
27.6.2011 18:50
Tsekkaa ainakin se ruuvi millä kaasari kiinnittyy imukaulaan. Myös ilmanputsarin kiinnitys kaasariin kannattaa tarkistaa.
Sitten oma kysymys: Ihmettelin tossa kun kiksi ei palauta. Avasin varikopan ja siellä oli bendixin ja etuvarin välissä joku ihmeellinen sulanut muovikappale. Kellään mitään hajua, mistä tullut ja onko nyt mitään "vakavaa" hajoamassa? Skopa lähtee nätisti käyntiin, ajamaan en vielä ole ehtinyt.
27.6.2011 21:16
Se on variaattorin tuuletuslautanen. Välttämätön se ei ole, mutta parempi sen on olla siellä, ei se montaa euroa maksa. Viilentää huomattavasti variaattoria, takana olevasta aukosta voi tuntea millainen ilmavirta sieltä oikein tulee.
27.6.2011 21:41
Varissa oli kyllä tuuletuslautanen paikallaan. Muoviköntti oli noin 5cm pitkä muodoton soiro. Löytyi siis bendixin ja varin lautasen välistä, enemmän varin lautasen "takaa".
28.6.2011 0:52
Jos mitenkään pystyt ottamaan kuvaa, niin helpottaisi kummasti. Nyt en kyllä pysty sanomaan tuohon mitään.
28.6.2011 0:53
Onko tolla kiristys momentilla paljon väliä?
28.6.2011 15:10
En pysty kuvaa laittamaan, kun menin heittämään sen löydöksen jo pois. Availen tässä illalla variaattorin ja katson onko siellä mitään epäilyttävää. Kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, että tuskin mitään vakavaa hajonnut.
Eli jees, varissa oli kaikki tallella, paitsi yksi
tällänen puuttui. Ei liene paha homma, vai?
30.6.2011 15:15
Yhden puuttuminen todennäköisesti vain kuluttaa variaattorin osia huomattavasti nopeammin kuin ennen, ja saattaa aiheuttaa variaattorin takeltelua. Kahden puuttuminen vakavoittaa edellisiä ongelmia, ja kolmen puuttuminen tuhoaa variaattorin. Nämä siis nyrkkisääntöinä. En voi luvata etteikö yhden puuttuminen hajota variaattoria, joten osta se ihan suosiolla.
30.6.2011 18:32
Kiitos tiedosta. Huoltoon laite menossa kuitenkin kuukauden sisään, niin saavat siellä laittaa... Kestänee tuo vari nyt sen verran tallissa seisomista ja satunnaisia 10km lenkkejä
30.6.2011 21:35
Polttoaine järjestelmän merkivalo syttyy kesken ajon ja noin 10km päässä hyytyy, mikä voisi olla vikana? kyseessä siis ruisku. Kiitos jo etukäteen
2.7.2011 23:22
Mistä löydän mutterin kampiakselin päähän ( se joka pitää varilautasia kiinni ) Eli siitä meni jenkat hajalle, kun väänsin hieman liian kovaa
Pystyisikö joku laittamaan linkin, että saan tilattua sellaisen verkkokaupasta ( suomesta) ei easypart.
tai laittamaan vaikka mutterin koodin jos tietää.