Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.10.2011 0:00
Ööh, en tiedä onko kysytty ennen, mutta eikös tossa Purejetissä oo elektroninen kierrosrajoitin, kun kiertää vain sen 8 tuhatta, mutta samalla koneella varustettu Gilera Runner kuitenkin kiertää paljon enemmän muistaakseni joku lähemmäs 11 tuhatta (tätä ei kuitenkaan "skootteireiden kuristukset" artikkelissa tietopankissa ilmoitettu. Onko tää rajoitin integroitu CDI-boksiin, jolloin se pitäisi vaihtaa rajoittamattomaan vai saako sen ohitettua esim ledillä (ja ohjeita tähän) ? Niin ja eihän tota ruiskua pidä säädätyttää jos vaihtaa laittaa esim leovincen tai giannelli go: n ? Ja missäköhän tuo ilman otto kursitus sijaitsee, kun en oo ite tajunnu kattoa ennen tätä iltaa kun luin ton artikellin?
2.10.2011 0:44
Kierrosrajoitin löytyy jostain 10 000 rpm tienoilta ja se on ohjelmoitu moottorinohjausyksikköön, eli ECUun. Millään perinteisellä rajoittimen ohittimella tai CDI:tä vaihtamalla ei onnistu rajoittimen poistaminen. Rajoituksen saa poistettua ohjelmoimalla ECU:n uudelleen.
Tuo vain 8 000 rpm kuulostaa siltä, ettei kaikki ole koneessa kunnossa. Onko kyseessä paljon ajettu yksilö?
Ruiskua ei tarvitse ohjelmoida tehoputken laittamisen jälkeen, mutta se on suositeltavaa, jotta tehonlisäys olisi suurempi. Samalla poistuu se rajoitin. Ilmanoton kuristus löytyy imukaulan ja läppäventtiilin välistä. Sitä ei kuitenkaan kannata ottaa pois, ellei ole ruiskua ohjelmoitu. Vaarana on liian laiha seos ja moottorin kiinnileikkaantuminen.
2.10.2011 13:53
Ei oo kuin vähän yli 5000 ajettu. Tosin siitä milloin tulppa on viimeksi vaihdettu ei ole tietoa ja rullat on kyllä tulossa tiensä päähän. Mutta tosiaan tuo kiertää mittarin mukaan vain sen 8000 rpm, mutta mittari näyttä hieman alakanttiin mulla että oikeasti ehkä joku vajaa 9000 rpm. Paljonkos muuten maksaa tuo ruiskun säädättäminen kisasäätöihin ja mistäs löytyy liikkeitä jotka sen suostuvat tekemään. En usko että toi SGN Service sitä tekee.
E: Voikohan sillä olla vaikutusta mikä tulppa siellä nyt on koska itselläni ei ole hajuakaan. Onko eroja esim NGK: n tai Championin välillä käytännössä ajossa?
13.10.2011 0:44
Sori tuplat. Mikä muuten on levein rengas mikä menee piaggion takavanteelle ja onkos kellään suositella mitään omasta mielestään erityisen hyvää slicksi takarengasta ?
13.10.2011 9:22
Onkohan ihan normaalia että kisaohjelmalla ottaa korkeintaan 10k rpm? Ei sillä että haittais mitään, tuli vain mieleen kun ei oo koskaan ottanut enempää.
E: Juu ei mitää enää. Normaalia kuulemma on.
17.12.2011 20:25
mulla on tommonen -04vm piaggio nrg PUREJET. Enkä oikeen luota siihen tuoreöljyvoiteluun niin minkälainen seos ois hyvä? 3%?
17.12.2011 21:37
Jos se on pitkälti vakio niin 2% seos riittää.
17.12.2011 22:24
juup eli mulla on tommonen piaggio nrg purejet vm -04 eikä se lähe käyntiin... tulppa on vaihettu ja akku ladattu. missä vois olla vika? ruisku tukossa?
17.12.2011 23:22
Kym_Co kirjoitti:mulla on tommonen -04vm piaggio nrg PUREJET. Enkä oikeen luota siihen tuoreöljyvoiteluun niin minkälainen seos ois hyvä? 3%?
Parempi luottaa, sillä Purejetissä ei voi käyttää seosbensaa.
Tuossa käynnistysongelmassa voisit kokeilla seuraavia ja kertoa havaintosi:
1. Onko ECU ilmoittanut virheistä?
2. Suriseeko bensapumppu kun virrat kytketään päälle?
3. Katso, ettei ole mitään imuvuotoja tms.
18.12.2011 17:51
huomasin
lähti käyntiin nyt mutta ei pysty ajaa ku ei ota kierroksia? johtuu varmaanki siitä seosbensasta... miten saisin ne bensat järkevästi ulos?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 18.12.2011 22:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
18.12.2011 18:56
Tyhjennät tankin, jos tässä on alipainehana niin ei auta muuta kuin ottaa tankki irti ja kaataa, mutta jos on bensahana tms. niin kääntää vaan auki. Veikkaan kyllä, että joudut tankin irroittamaan.
18.12.2011 19:08
Jos on alipainehana niin ottaa sen isomman letkun josta bensa menee irti ja jättää sen alipaineletkun siihen hanaan kiinni, sitte vaa käynnistää ja bensat tulee pihalle. Voi joutua lisäämää sinne bensaletkuu jollain bensaa että pysyy käynnissä.
Kai tää ruiskuillaki onnistuu? Ainaki mun kaasariskootterissa ja mopossa, ei kai ne mitenkää poikkea, vai?
18.12.2011 19:17
Mulla ei ainakaan Aeroxissa onnistunut kunnolla, kun kokeilin..
18.12.2011 20:03
Kyllä meikäläisellä ainaki tuo konsti toimii
19.12.2011 12:05
Kym_Co kirjoitti:huomasin
lähti käyntiin nyt mutta ei pysty ajaa ku ei ota kierroksia? johtuu varmaanki siitä seosbensasta... miten saisin ne bensat järkevästi ulos?
Ajoitko kauankin ilman tuoreöljyvoitelua? En tiedä kuinka nopeasti vahinko tapahtuu jos ajaa ilman öljyä, mutta toivottavasti et kovin kauaa seosbensalla ajellut.