Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
22.8.2011 22:39
Aaa, sain vain sellasen kuvan, että ääni alkoi rullien vaihdon jälkeen. Variaattorissa varmaankin jotain pientä fibaa. Itsellä kuului sellaista "rolinaa" kun kierrokset laski kaasutelun jälkeen. Oli jäänyt etuvarin mutteri löysälle.
Oli huonosti selitetty, toivottavasti ymmärsit. Tyyliin BRUUUM---->kiekat laskee+rolinaa
24.8.2011 17:01
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=122-0010siinähä ois tiivisteet iha joka kohtaa?? pitäs varmuudeks ostaa tiivisteitä kun saattais olla imuvuoto jossai ni eikös tuossa ole pytynki tiivisteet? ja montako tiivistettä pytylle tulee ja mihin kohtiin?
24.8.2011 21:49
CemBalo kirjoitti:Aaa, sain vain sellasen kuvan, että ääni alkoi rullien vaihdon jälkeen. Variaattorissa varmaankin jotain pientä fibaa. Itsellä kuului sellaista "rolinaa" kun kierrokset laski kaasutelun jälkeen. Oli jäänyt etuvarin mutteri löysälle.
Oli huonosti selitetty, toivottavasti ymmärsit. Tyyliin BRUUUM---->kiekat laskee+rolinaa
Joo sillä taval justiin.. No mutta, viilattiin pytyn pakoaukkoo isommaksi ja sen jälkeen ei meinaa käynnistyä
:D:D:D: EI vittu naurattaa ja ottaa samanaikaan päähän
D Ja mullahan ei oo käynnistyspoljinta vaan sähkökäynnistys jossa akku mukamasti "uus", tyhjentyny aina kun ollaan sähköstartilla käynnistää.. Eikä sillai tavallisesti vaan että on yks irtonaisella johdolla koskettaa - napaa niin alkaa käynnistyä, mutta tässä tilanteessa ei :/ pytyn aukaseminen onnistuu heleposti, mutta sen takasinlaitto on vitunmoinen
5.9.2011 15:02
sattusko kukaa tietää minkälaine tangon adapteri menee keeway merkkisee skootterii? ettiny vaikka mistä mut en tohi löytää :/
7.9.2011 23:28
Kaverilla tais olla joko boosterin tai aeroxin adapteri. Meni heittämällä.
8.9.2011 22:39
boosterissa multivari 50/70cc tehari (giannelli shot) uus kytkin ja kaikki kytkinjouset, vp-jousi jne jne ja kulkee sen 60-65..? 12mm "teikei" kaasari saattas vaikuttaa asiaan?? jossei vaikuta nii mikä sit? kuulostaa kyl silt et ois imuvuotoki jossai... kaverilla meni noil säädöil sen 80+
EDIT: nii siis mul on 12mm kaasarissa 82 suutin, pitäskö olla isompi vai pienempi? löytyy 84,86,90,92,94,95 ja en huomaa mitään eroa 82 ja 95 väliltä
Viimeksi muokannut kimbah päivämäärä 10.9.2011 2:01, muokattu yhteensä 1 kerran
8.9.2011 23:03
Ostan ensviikolla typhooniin:
Hebon putken
Top racing kytkin
Stage6 Sport Pro
Ja kaasari on 12 mm mikä suutin olisi sopiva?
13.9.2011 18:18
miten kytkimen saisi helpoiten auki?
13.9.2011 18:21
Pulttipyssyllähän se on helpoin, mutta sen voi kiilata jotenki jumiin ja sitte räikällä aukaset. Buzzetti myy easypartsilla siihen tarkotettua lukitus työkalua
Ja jos tarkotat sitä että pitäs niistä voimalevyistä saaha se irti niin väännät sen vaan auki jollaki, ite vääntäny aina ruuvvipenkissä käsivoimin auki ja kiinni sen ison pultin, ekana aukasu kertana se pitää aukassa jollaki kättäpidemmällä mutta se pysyy myös ku vääntää ruuvvipenkissä käsivoimin sen kiinni
13.9.2011 22:05
NOh, empäs saanut Derbi Atlantis keskustelussa vastausta niin kysyn nyt täällä.
elikkä kyseisessä skodessa on ollut tosi outoja "nopeuspyrähdyksiä" eli yhtäkkiä lähtee kulkemaan mittarin mukaan 65-70 vaikka normaalisti kulkee 55~ mittariin. Isompi suutin vaihdettu koska vakio booas jo pintakaasusta ja kaasarin kurilevy irrotettu. mitä nämä ihmeelliset "nopeuspyrähdykset" oikeen on? o.O
ja kyllä, tiedän melko paljon mopoista mutta tälläseen en oo törmänny. voisko joku helppaa
*Tarkennampa vielä, vm.2011, nyt 65 suutin kiinni, KYLLÄ tapahtuu suoralla ja tasaisella tiellä, kestää yleensä n. minuutin. sitten kierokset laskee normaaliin ja vauhti 55~ mittariin.
14.9.2011 16:00
makke321 kirjoitti:miten kytkimen saisi helpoiten auki?
kytkimen aukasuun voi käyttää moneen tarkotukseen auton öljynsuodatinavainta. eka voi ihan kellosta ottaa kiinni ja avata räikällä, sitte kytkinpakan saa auki laittamalla siitä isosta mutterista ruuvipenkkiin ja kytkimestä suodatinavaimella kii. pyörii lopun käsin mutta pitää varoa lopusa ettei lautaset kolaha ohtaan
15.9.2011 13:09
etin naarmunpoistoainetta kypärän visiirille niin käykö siihen myös maalipinnoille tarkoitetut naarmunpoistajat tai cd levyille tarkoitetut naarmunpoistajat??, pitäs vaan jostain saada halvalla tommosta ainetta jolla lähtis pienet naarmut tosta huurteenpoistovisiiristä
,motonetissä olis just sopivaa mut maksaa kympin,eikä raaskin vanhalle kypärälle kallista ainetta ostaa ku ens kesän varmaa uus kypärä kuiteki hankittava
15.9.2011 22:27
Nyt on koko kesä kamppailtu tuon bwssän kanssa. Eli toimi ennen n. 3k kierroksiin asti ihan hyvin. Sitten skoba lähti korjaukseen kun en ite löydtäny vikaa. Puolasta oli maadotukset huonosti eli sitten lähti jotenkin toimimaan eli otti kierroksia. Nyt sillä pystyy ajamaan mutta ei toimi kovalla kaasun käytöllä ollenkaan ja pienen ajolenkin jälkeen tyhjäkäynti muuttuu todella raskaan kuuloiseksi. Eli toimii kaasu pohjassa n. 300m sitten se hyytyy kokonaan eikä toimi pysy käynnissä enää kun ryypyllä. sitten heetken ryyppy päällä ajelun max.5kmh jälkeen taas ottaa jossain vaiheessa kierroksia ja toimii hetken mutta sitten käy taas sama juttu. Eli tankkia on putsailtu,bensaletkuja putsailtu,bensahana vaihettu, suuttimia vaiheltu ja neulaa säädetty,seos ja tyhjäkäynti ruuveja säädetty.Missä vois olla vika?
Vireinä on: stage6 sport pro 70cc,Dellorto 19mm racing,stage6 ilmanputsari,stage6 läppärunko ja malossi läpät,top performance putki.
e: miten seosruuvia säädetään eli mihin päin käännettäeessä seos muuttuu rikkaammaksi/laihemmaksi?
16.9.2011 23:08
Pytyn tiivisteet vuotaa, ku kone lämpee nii tiivisteet alkaa vuotaa, sama homma ollu joskus.
Ja mikä suutin sulla on siinä kaasarissa? pitäs olla ainaki 100+
Seosruuvi kiinni = rikkaammalle, seosruuvi auki laihemmalle, korjatkaa jos oon väärässä.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 16.9.2011 23:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edelliseen viestiin vastattaessa sitä ei tarvitse lainata.
16.9.2011 23:26
Joo huomennaa kokeilen ekana kiristää niitä koska pyttysarjahan on n.10km ajettu. Joo tällähetkellä 150 mutta röpöttää hiukkasen. 140 toimii ehkä hiukkasen liian laiha.