Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.3.2011 20:59
Vieläkin olisi CPI kaupan. Vieraillut mm. ACS Nuorirakentaja 2010 osastolla. Katso ilmoitukseni.
13.4.2011 22:57
Nyt olisi TAAS yllätysyllätys onglemia CPI:ssä. Formulani on suhteellisen hyvissä vireissä ja silti kiihtyy suhteellisen onnettomasti, jos vaikka verrataan siihen että häviää kiihdytys viivoissa Peugeot SV:lle, josta on ainoastaan otettu kurit pois, ei edes rullia vaihdettu. Osaisiko kukaan sanoa heikon kiihdytyksen/huippunopeuden vireihin nähden syytä? Skootterissa kiinni:
Malossi multivar ja mukana tulleet 6gr rullat
Leovince ZX
Stage6 torque control
Malossi keltainen 15% vpjousi ja kitkarengas
Pipercross ilmanputsari, kaasariin vaihdettu suutin kokoa 102
(kurit pois)
Olisiko mahdollista, että syy löytyykin siitä, kun viimekesänä aikani ajelin liian pienellä suuttimella, jolloin mopo jatkuvasti hyytyili, niin että tästä syystä mäntäni on leikannut osittain kiinni tai tehoja alkanut tippumaan, eli sylenteri/mäntä on jo vaurioitunut tjs? Tätä vaihtoehtoa itsekin veikkaan. Vai olisiko tässä tapauksessa vanha sanonta oikeassa, että viritys on onnistunut kun vain puolet tehoista tippuvat...
13.4.2011 23:56
Sulla on ainakin liian painavat rullat, muuten setti vaikuttaa ihan lupaavalta. Jotkut 5g rullat voisi olla soppelit.
Jos ei tuonkaan jälkeen ala kiihtymään, on mainitsemasi vika hyvin mahdollinen. Jos uuden sylinterisarjan aiot ostaa, älä osta alkuperäistä. Se on sieltä tehottomimmasta päästä.
14.4.2011 20:34
Kiitos nopeasta vastauksesta jonik1! Kävin moposportissa ja iskin äsken 5gr rullat kiinni, kiihtyy nyt paremmin, mutta ei silti nappaa heti piikkiä niinkuin esimerkiksi kaverin Peugeot TKR:ssä, mutta se saattaa johtua tosiaan vakio sylinterin pakoaukkojen tiheydestä tjs. Teho laskee moottorin kuumetessa eli pienen ajohetken jälkeen, ja tulee taas takaisin kun on antanut mopon jäähtyä, syytä tähän en keksi, joskus joku epäili viallista vpjousta, mutta uusi on ostettu ja sillä ajettu noin 25km ja silti tekee samaa. Huippunopeus pyörii siinä 60-65 paikkeilla, vaikka pitäisi hieman kovempaa kyllä mennä noilla vireillä... Myös kaasua painaessa 2/3 kaasusta on sama kuin 3/3 eli täysi kaasu, ei mitään muuta eroa paitsi ääni. Voiko olla että kaikki tämä johtuu vain sylinteristä? On se kumma, mutta ei se mitään sellaista se on, olisi vain kiva vihdoin löytää ratkaisu tähän kaikkeen. Noloa kokoajan kysellä täältä neuvoa, mutta ei voi oikein muutakaan, osaisiko joku auttaa? Kiitos etukäteen jo.
17.4.2011 10:58
CPI argonista pitäisi ottaa variaattorin prikka pois. Olisiko antaa ohjeita?
21.4.2011 18:31
Mistä löytää katesarjoja tai alakatetta cpi aragoniin? Mahd. halvat.
Viimeksi muokannut oppa päivämäärä 30.4.2011 21:35, muokattu yhteensä 1 kerran
22.4.2011 11:06
Mikäköhän olisi Ceppo Popcornissa vikana, kun oireet on:
- toimii normaalisti kylmänä
- suutin tällä hetkellä 57.5, ei viritetty, uusi ilmanpuhdistin
- käynti hyvä tyhjäkäynnillä ja noin puolikaasulle asti
- lämpimänä täyskaasulla booailee ja pakoputki paukkuu
Kokeiltu on säätää kaasutinta ruuveista joka suuntaa ja suuttimia väliltä 47.5 - 63
Tulpista kokeiltu BR7HS, BR8HS ja BR9HS. Näiden välilllä ei suurta eroa toiminnas.
Putsasin myös sytytyspuolan liittimet, tulpanhatun ja magneeton maadoituksen jossa oli vähän ruostetta.
Bensasuodatin uusittu.
Sylinterikin vaihdettu takaisin hyväkuntoiseen vakioon uuden Keeway männän kera, kun tuon ostaessani siinä oli kiinni TNT:n sylinteri.
Jäljelle jää: sytytyspuola tai CDI rikki? Jos olisi rikki, niin eikö vaikuttais kaikilla kierroksilla?
edit: tarkennettu tietoja
24.4.2011 11:35
jonik1 kirjoitti:Jos ei tuonkaan jälkeen ala kiihtymään, on mainitsemasi vika hyvin mahdollinen. Jos uuden sylinterisarjan aiot ostaa, älä osta alkuperäistä. Se on sieltä tehottomimmasta päästä.
Päädyin siihen tulokseen, että kyllä se uusi sylinterisarja pitää ostaa. Mikähän olisi laadukas, ja tuossa alkuperäisessähän on ne pakoaukotkin aika tiheät jos olen oiken ymmärtänyt, onko esimerkiksi tämä kyseinen sylinterisarja:
http://www.scooter-center.com/scoweb/pa ... T_ZYLINDER laadukas ja onkohan siinä ne pakoakot sitten vähän paremmat tehoon nähden, mitä mieltä olette? Mitä sylinterisarjaa suosittelisitte? Kiitos jälleen etukäteen!
30.4.2011 21:35
oppa kirjoitti:Mistä löytää katesarjoja tai alakatetta cpi aragoniin? Mahd. halvat.
Tietääkö kukaan?
1.5.2011 13:50
Esimerkiksi purkuosista tai nettivaraosasta kannattaa myöskin katsoa.
2.5.2011 14:35
Olis vielä semmoinen kysymys, käykö muitten cpi:tten toisiinsa. En löytänyt mistään aragonin ala- ja etukatetta niin meneenkö suoraan cpi hussarin etu- ja alakate?
2.5.2011 16:09
Moposportilla on uusia katteita, mutta hinta on mikä on.
3.5.2011 17:18
Kummallinen ongelma vaivaa -08 Formulaa. Alun alkaen oli kytkinkello palanut sinertäväksi ja meno hyytyi kävelyvauhdiksi sen tilalle vaihdettiin malossin kytkin-setti ja samassa rytinässä multivari ja siinä olleet 6g rullat ja valkoinen jousi. Nyt ongelmana on se ettei skode kulje oikeastaan mihinkään ehkä 30 km/h kaasupohjassa ja silloinkin röpöttäen. Skode on muuten vakio paitsi prikka veke. Kokeiltu säätää neulaa ja vaihtaa suutinta pienemmäksi ja isommaksi ilman mitään muutosta. Mäkeen vetää hyvin tosin hiljaa ja tasaisesti "tärräten" Tulppa uusittu sekä putsari ja hihnana on malossin se kestävämpi versio moposportista Kaasari pesty ultraäänellä 2 kertaa ja ryypyn toiminta varmistettu. Mistäs seuraavaksi vikaa etsimään? Keskituella huudattaessa ikäänkuin rajoittaja tulisi vastaan kun alkaa kierrokset seilaamaan!
3.5.2011 23:59
Cpi Oliver cityyn ilmesty kummallinen vika. Lähtee käymään normaalisti mutta kun lähtee ajamaan niin kiihtyy normaalisti 30km/h ja sitte vedot katoaa. Loppujen lopuksi moottorista katoaa iskut (kaasu pohjassa), eli moottori vain "huilaa" tyhjää. Kaasun löysätessä käy taas normaalisti tyhjää.
Muutamia jekkuja kokeiltu:
- tulppa vaihdettu
- kaasutin puhdistettu
- Isompaa suuntita -> ei vaikutusta
- Bensaa tulee kaasuttimeen normaalisti
Ainoa vika jonka löysin oli kaasuttimen neulaventtiilissä. Siinä oli ilmestynyt pykälä. Mahdollinen vian aiheuttaja?
4.5.2011 12:54
Onko miten paljon ajettu? Jos on lähemmäs 10000km, kannattaa vaihtaa mäntä. Vika voi piillä myös variaattorissa. Esimerkiksi kulahtanut vastapainejousi voi oireilla tuohon tapaan: kylmänä toimii jotenkin, lämpöisenä vedot katoaa. Tähän lisättynä kulunut hihna/rullat, voi toiminta olla juuri tuollaista.
Jos vika tuntuu olevan kaasarissa, sinuna ostaisin kokonaan uuden kaasuttimen. Esimerkiksi Dellorto PHVA 17,5mm vaijeri-/käsiryypyllä on kova sana.