Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD

13.6.2011 15:24

Bensamittari ei toimi , mitä tehdä ?
Edit paljon huolto maksaa jos käy viemässä huoltoon ?
edit: siis meinaan koko huoltoa en vain bensamittarin , 10tkm huolto

Re: Piaggio NRG Power DD

13.6.2011 18:37

Anturi rikki tai irronnut johto tms.

Riippuu mitä huollossa tehdään. Jos ei mitään ihmeellistä niin max. 200€.

Re: Piaggio NRG Power DD

13.6.2011 21:19

Sudee kirjoitti:Anturi rikki tai irronnut johto tms.

Riippuu mitä huollossa tehdään. Jos ei mitään ihmeellistä niin max. 200€.


Mistä saan uuden anturin ? kerrotko miten voin tarkistaa kyseisen johdon? ,,, ajateltiin faijan kans et huolletaan itse, päästään halvemmalla ...
EDIT : jos ois tuto nii helpottas kivast :lol: :D

Re: Piaggio NRG Power DD

14.6.2011 13:08

Paikalliseltä jälleenmyyjältä esimerkiksi tai netistä. Itse en tuohon tarkistukseen osaa vastata, kun ei ole ikinä hajonnu itseltäni.

Re: Piaggio NRG Power DD

14.6.2011 21:12

ois sellanen pikku "ongelma" ei sinänsä, mutta häiritsee. eli olen ottanut prikan ja messinkilevy pois ja on 60 suutin. tämän jälkeen tyhjäkäynti on normaalia isompi, kylmänä kun laittaa päälle se menee samantien johonki 5 tuhanteen, kuin talvella ja sitte lämpimänä 3-4 tuhatta. Olen yrittänyt säätää mutta ei muutu miskikään. Mikä voi olla vikana?

Re: Piaggio NRG Power DD

14.6.2011 22:30

Itselläkin tekee samaa. Johtunee automaattisesta ryypystä.

Re: Piaggio NRG Power DD

14.6.2011 23:21

Tuota noin.. Tsekkasin tuossa eilen ilmanputsarin ja ilmanpaineet.
Ensiksi booasi. Laitoin putsarin paremmin, mutta vauhti on tippunut 5-10km/h tuon " huollon " takia.
Mikä syynä?

Re: Piaggio NRG Power DD

14.6.2011 23:25

ja vielä että, nykyään starttaaminen onnistuu joka 3 yrityksellä, mistä moinen?

Re: Piaggio NRG Power DD

15.6.2011 8:25

Startaaminen voi johtua huonosta tulpasta, katso se. Tai sitten näissähän on automaattiryyppy niin se voi olla hieman epäkunnossa.

Re: Piaggio NRG Power DD

15.6.2011 11:35

Ja itse joudun myös käyttämään kaasua aika julmetusti, ennenkun starttaa... Mikälie "ominaisuus" :lol:
Mitäköhän kaikkea tähän pitäisi tehdä, että saisi rekisteriin ja ajoon?

Re: Piaggio NRG Power DD

15.6.2011 18:53

Miten menee mäntäkoot piaggiossa moottoreissa.
Kun hoonaus on edessä.
Meillä gilera purejet "ruisku" ,männässä koko 39,94 ,pytty ollut 40,00 vissiin.
Nyt kulunut yläkuolokohdasta noin 40,07.
Eli jos hoonaan pytyn 40,10 niin löytyykö 40,04 mäntää?
Eikös 0,06 ole hyvä välys tuolle?
Oon koittanut ettii netistä mäntäkokoja mutten en oo löytäny.

Niin vanha mäntä oli kulunut mittaan 39,92 ja sylinteri mitassa 40,07 välys 0,15 on vissiin liikaa kun ei lähde enää käyntiin. :D
Männän renkaiden päittäisvälys oli noin 0,8 sekin liikaa ,männän kyljet ruskeankellertävät.

Re: Piaggio NRG Power DD

16.6.2011 18:27

Kysymys:

Mistä voi johtua että yhtäkkiä vauhti on tippunut 5-15km/h.
Tämän jälkeen se teki sen: katsoin ilmanpaineet, ilmanputsaria putsailin ja laitoin takaisin, ja kaasarin päällä olevia ruuveja vähän fiksailin ja sytytystulppaa yritin avata mutten löytänyt oikeita välineitä, enkä saanut auki muilla.

Re: Piaggio NRG Power DD

18.6.2011 22:02

hökä kirjoitti:Miten menee mäntäkoot piaggiossa moottoreissa.
Kun hoonaus on edessä.
Meillä gilera purejet "ruisku" ,männässä koko 39,94 ,pytty ollut 40,00 vissiin.
Nyt kulunut yläkuolokohdasta noin 40,07.
Eli jos hoonaan pytyn 40,10 niin löytyykö 40,04 mäntää?
Eikös 0,06 ole hyvä välys tuolle?
Oon koittanut ettii netistä mäntäkokoja mutten en oo löytäny.

Niin vanha mäntä oli kulunut mittaan 39,92 ja sylinteri mitassa 40,07 välys 0,15 on vissiin liikaa kun ei lähde enää käyntiin. :D
Männän renkaiden päittäisvälys oli noin 0,8 sekin liikaa ,männän kyljet ruskeankellertävät.


Itse itselleni vastaten.
Sylinteri porattu ja hoonattu 40,52 kokoon.
Mäntä 40,50 mikrometrillä mitattuna 40,46.
Eli 0,06 välys.

Ei kyllä lähde sylkkä rempan jälkeenkään tulille.
Käynnistyy tosin mut ei kärsi kierroksia ollenkaan.
Missähän vikaa?
Oma veikkaus olisi toi ilmakompressori.
Tietääkö kukaan millä paineella kompura tuottaa ilmaa??
Kun starttaa niin painemittari näyttää 0,5 bar ,ei enempää.

Tänään illan suussa lähti käymään ilman putsaria mut rupee röpöttään kun ajaa jonkin matkaa.
Vauhtia saa kelattua puolikaasulle muttei enempää.
Sit laitoin ilmanputsarin kiinni jonka jälkeen ei ees oo luvannu käyntiin?

Suutinyksikköön oon vaihtanut noi O-renkaat ja sen muovisen holkin jo toisen kerran.
Aikaisemmin oli vikaa noissa O-renkaissa.

Kertokaa nyt pikaisesti jotain vinkkii et ton "p..... sais toimimaan.

Tulpissa ei oo vikaa on vaihdettu useampia ,letkut kunnossa ,sähköjohdot/liittimet tarkistettu ,missä vika???????

Pikaisia vinkkejä kaivataan 8o .

Yksi juttu vielä kun kirjoittelette vioista ,niin kirjoittakaa kun olette saaneet vian korjattua.
Tällä palstalla olis monta samantyyppistä vikaa kuin meilläkin mut ei tiedä onko viat saatu korjattua ja miten.
Helpoittais meitä muitakin ettei kaikkien tarvitsisi kirjoitella samoja jorinoita moneen kertaan ja kysellä :D :D .

Re: Piaggio NRG Power DD

21.6.2011 14:55

joo eli mulla on prikka ja ilmalevy pois ja 60 suutin. ollut tuollaset asetukset reilu viikko. pikkuhiljaa mopo on menny vaan laiskemmaksi, ei kierrä niin paljoa eikä kaasua voi vääntää oikein pohjaan, muuten booaa. lämpötila on laskenut kyllä jonkni verran tämän aikana. Ja jos kone on lämmin, ei kulje kun ehkä 55, sivu/vastatuulella hyytyy ihan täysin. vauhtia ehkä 40. Silloin muutama päivä kun nuo systeemit vaihdettiin kulki ihan hyvin sen 65. kaikki apu on tärkeää =)

Re: Piaggio NRG Power DD

21.6.2011 16:02

Tsekkaappa, ettei mikään ole jäänyt huonosti kiinnittämättä. Alkava imuvuoto voi oireilla noin.