Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.3.2010 8:36
Miksikäs käy niin, kun super 9llä ajan kaasu pohjassa niin yhenäkkiä kaasu vaan heittää pois ja sit kun nytkäyttää kaasua nii kulkee taas... vtuttaa tällläne
1.4.2010 15:27
Ajelin äsken kymcolla, ja pienen matkan jälkeen se vaan puutui, kipinä tulee, mutta ei lähe käyntiin, poljin tuntuu ihmeen löysältä, helposti kädellä painaa alas, niinkuin ois puristukset hävinneet, tuskin ne kovin rajut on uutenakaan, oiskohan männärenkaat mennyt?
1.4.2010 16:46
Hyvin mahdollista, jos tuoreöljyvoitelu takertelee, on mäntä saattanut mennä huonoon kuntoon.
1.4.2010 19:32
Onko paha rasti vaihtaa mäntä, ainakin kattelin, että kun penkin ottaa pois, vois tila riittää purkamiseen lc-kone kyseessä, kuhan saa männäntapin sokan pois. 39mm, taitaa olla toi vakiokoko. tuskin pytty viel porauttaa tarvii 7 tkm. takana. eli vakiomäntä sisään ja kovaa ajoako?
1.4.2010 20:02
Minkäslaista vaihteistoöljyä Super 9:siin menee? Ja en nyt tarkoita sitä öljyä mitä laitetaan penkin alla olevaan tankkiin, vaan variaattorin peräosaan semmoisen mutterin alle 0,12 l...
1.4.2010 20:07
^ Samaa mitä useisiin muihinkin, SAE 90 luokituksella varustettua vaihteisto öljyä.
Esim. Castrol Scooting Gear oil
1.4.2010 20:08
Osaisiko joku kertoa nopeita ja helppoja kotikonsteja, että miten sais nopeutta Super 9:ään. Kiitos : D
1.4.2010 20:15
Pelkästään vaihtamalla vakio liukuholkki variaattorista Mascon myymään kuristamattomaan (myös useat huoltoliikkeet) holkkiin, saat nopeutta melko paljon.
1.4.2010 20:29
HaGss kirjoitti:Pelkästään vaihtamalla vakio liukuholkki variaattorista Mascon myymään kuristamattomaan (myös useat huoltoliikkeet) holkkiin, saat nopeutta melko paljon.
en tarvitse nopeutta paljoa.. Mites jos ilmanputsarin kanteen tekee pieniä reikiä? ja laittaa jotain verkkoa sinne ettei lika mene sisään.. onko joku kokeillut?
1.4.2010 20:34
Ilmanputsaria ei kannata porata. Jos laitat vapaavirtaussuodattimen kuten esim Pipercross, joudut laittamaan isomman kaasarin pääsuuttimen, mutta sekään ei tuo lisää vauhtia vakiossa..
e: @TheKymcoRider: totta.
Viimeksi muokannut HaGss päivämäärä 1.4.2010 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
1.4.2010 20:35
HaGss kirjoitti:Ilmanputsaria ei kannata porata. Laittamalla vapaavirtaussuodattimen kuten esim Pipercross, joudut laittamaan isomman kaasarin pääsuuttimen, mutta se ei vakiopelissä tuo lisää vauhtia..
Ja sateella ei oikein semmosella Pipercrossilla pysty ajamaan kauaa, kun se kastuu sitten se menee tukkoon nii laite ei kulje ennen kun sen on saanut kuivaksi. Vakio putsari on aina paras vakiolle tai hieman piristetylle koneelle.
1.4.2010 20:43
En tarkoitakkaan ilmanputsaria.. Vaan sitä kantta siinä... Siihen muutama reikä.. Tarvitsen jotain helppoja.. ettei tarvii purkaa paljoa mitään.. Se tietysti aina on monimutkaista.. : D
1.4.2010 21:18
Jos mopon haluaa saada kulkemaan, pitää sen eteen nähdä myös vaivaa.
2-tahtisen tekniikka on yksinkertaista, kun vähän perehtyy.
Jossei viitseliäisyyttä löydy, aja vakiolla
Ilmanputsarin kanteen ei missään nimessä kannata porailla reikiä
Variaattorin liukuholkin vaihto rajoittamattomaan on helppoa, jos omistaa paineilma- tai sähkökäyttöisen pulttipyssyn.
Viimeksi muokannut skrymer päivämäärä 1.4.2010 21:23, muokattu yhteensä 1 kerran
1.4.2010 21:20
skrymer kirjoitti:Jos mopon haluaa saada kulkemaan, pitää sen eteen nähdä myös vaivaa.
2-tahtisen tekniikka on yksinkertaista, kun vähän perehtyy.
Jossei viitseliäisyyttä löydy, aja vakiolla
Nii tietysti.. Kai se pitää jotain kattoa
Yhen kysymyksen kysyn vielä.. Miksi mopo kulkee kovempaa kun seosruuvi on kiinni? :o
1.4.2010 21:26
Seos on rikkaampi, jos on käynyt ennen seosruuvin säätöä hieman laihalla, niin ei ihme jos ei kulje