Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.8.2011 18:25
Jossakin täytyy olla tukos tai vastaavaa..Aloita ensimmäisenä imupuolen tarkastus, läpät yms.. Myös se että kaikki johdot on varmasti kiinni ja ei ole kontakti häiriöitä, hapettumia jne.. tarkasta myös letku joka tulee lohkosta (imukaulan alta suurinpiirtein) ja menee ruiskulle sekä samasta paikasta impulssi kuula(taino mikä lie hyrrä onkaa
) ettei ole jumissa joka on 2-4pultilla kiini lohkossa.
10.8.2011 19:48
Läppä p*skana, kunnon biitti pois alakulmasta ja loppu "siipi" halki. Eli nythän siellä on sitten bensaa lie huolella kampikammiossa..alkuperäiset takaisin mutta kasteli tulpan välittömästi ja akku oli aika loppu joten nyt latauksessa.
Ei juolahtanut ensimmäisenä noita tuoreita Malossin läppiä epäillä perk...
10.8.2011 20:11
gillie kirjoitti:Läppä p*skana, kunnon biitti pois alakulmasta ja loppu "siipi" halki. Eli nythän siellä on sitten bensaa lie huolella kampikammiossa..alkuperäiset takaisin mutta kasteli tulpan välittömästi ja akku oli aika loppu joten nyt latauksessa.
Ei juolahtanut ensimmäisenä noita tuoreita Malossin läppiä epäillä perk...
Noni.. Toivottavasti alkaa toimiin. Btw: jos on kampikammiossa bensaa niin silloin olisin huolissaan kun bensan pitäisi tulla suoraan männän päälle?
..
E: Toki sielä nyt voi ehkä olla kun ei ole käynyt kunnolla ja bensa valunut kampikammioon.
10.8.2011 20:26
Tuo tuli vaan mieleen kun kerran ostin "kiinnileikanneen" 250cc kotarin ja sieltä valutin vissiin litran vesi/bensasontaa pois kääntämällä pyörän ylösalaisin
sen jälkeen toimi.
Nyt kastaa tulppaa samantien. Ensimmäisellä startilla hieman jo lupaili ja sitten ei mitään. Mihis nuo stanan läpänpalaset nyt sitten päätyvät? Suuttimeen?
10.8.2011 20:45
gillie kirjoitti:Nyt kastaa tulppaa samantien. Ensimmäisellä startilla hieman jo lupaili ja sitten ei mitään. Mihis nuo stanan läpänpalaset nyt sitten päätyvät? Suuttimeen?
Kyllä se lähtee kun jaksaa vaan hinkata ja putsata tulppa aina
En usko, luultavasti mennyt jo pakoputkesta pihalle.
10.8.2011 21:07
Loppui usko neljän tulpanvaihdon jälkeen. Kipinä on pytyn ulkopuolella todella hyvä ja näyttää se suuttimestakin jotain työntävän kun tulppa on irti. Olkoon nyt yön "tuulettumassa" ja päivällä sitten uudella puhdilla.
Jotenkin tuntui että pyörittää startti normaalia heikommin mutta toisaalta nyt alkaa jo tulla niin hirveitä teorioita päähän että parempi antaa hetki olla
Huvittavaa että tuo hajosi kun seisoi kaksi päivää.Suoraan ajosta tuohon (silloin lie mennyt se läppä) ja sen jälkeen ei ole kunnolla toiminut, ja nyt ei ollenkaan.
EDIT: kokeilin myös ilman Malossin ECU:a ja ei muuttunut miksikään että se lie ehjä.
11.8.2011 22:00
Ja ei lähde ei. Huomenna puran koko pytty/ruisku hässäkän ja käyn kaikki läpi. Ja alan kyllä olemaan sitä mieltä että siellä kampikammiossa tosiaan voisi olla reilustikin bensaa. Mittari on starttikokeilujen aikana tipahtanut yhden viivan välin ja ei ole käynyt ollenkaan. Putkesta ei bensaa ole tullut joten jossain se silloin on
Eikä tuo enää ees lupaa, tosin ei enää kasta tulppaakaan niin paljon. Ja startti pyörittää todella huonosti vaikka virtaa on. PÄÄÄÄ hajooo kohta tuon kanssa
JA tarviiko tuon välitysten vaihtoon prässin kun ei se pitkä akseli lähde millään siitä vaihteiston kannesta irti? Siinä on lukkosokka laakerin päällä josta akseli tulee läpi kytkimelle mutta eihän akseli liiku minnekkään vaikka sokan poistaa. Eli laakeri on jumissa kannessa ja akseli laakerissa...
11.8.2011 22:50
Ei tarvi prässiä, lähtee vasaralla lyöden irti, molemmat.
11.8.2011 22:55
Kumivasaralla paukuttelin mutta kävi pelottamaan kesken kaiken
Eli lähtee sitten kun antaapi hieman enemmän voimaa. Laakeri menee vissiin sitten uusiksi vai saako senkin jopa ehjänä tuosta akselinvarresta irti ja uuteen kiinni? Tuntui olevan hyvä....vielä
EDIT: vai annanko olla sokan paikallaan ja lyön pelkän akselin irti laakerista?
11.8.2011 23:35
Jos haluat pelkän akselin irti, niin anna sokka olla paikoillaan. Jos haluat molemmat erikseen irti, niin lyö eka se akseli pois, että se lukkosokka on paikoillaan ja sen jälkeen otat sokan pois ja pamautat laakerin pois.
Joo siihen akseliin saa lyödä kyllä kunnolla, että se lähtee. Laita jollekkin tukevalle alustalle se kansi siten, että se akseli ei tökkää mihinkään ulos tullessaan. Sitten voit vaikka laittaa puupalikan siihen akselin päähän ja vasaralla lyödä napakoita lyöntejä siihen puupalikkaan.
12.8.2011 15:42
Jees ja nyt lähti käymään...auton akulla oli pakko pyörittää (puolityhjä tosin) ja sillä alkoi polttamaan. Nyt lie huudattamisen jälkeen sylki ylimääräiset ulkoilmaan ja startti pyörittää omalla akulla normaalisti. Ainakin lämpöisenä. Nyt odotellaan että jäähtyy että nähdään toimiiko vielä
Ja kiitokset tuosta akselineuvosta, en tosiaan uskaltanut sitä paukuttaa kunnolla kun alkoi hirvittää että kohta vaihteiston alukansi siruina.
14.8.2011 12:37
Iso vika: uusi akku on kiehunut tyhjäksi ja siksi ei pidä virtaa kuin kolmeen neljään starttiin jos ei aja kilometritolkulla välissä
Kuinka paljon akulle tulee latausjännitettä "ehjässä" puressa? Eikö latausvirran määrästä pidä huolta jännitteentasaaja kuten autoissakin:
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/001558090R/0-968-1-m415-m364-m1828-s1567-d31647/1567/Voltage_Regulator.html
14.8.2011 13:12
Maksimissaan 14.4 V. Joo latauksesta huolehtii jännitteensäädin.
14.8.2011 14:19
Ei se toimi edellenkään.
Voisko ecu tehdä tota oiretta et kylmänä käy mut lämpöisenä pätkis ja kierrokset vaeltais kun on sillä päällä et ottais kierroksia jonkin verran.
Eli kaasu pohjassa kierroksia koneessa noin puolet täysistä kierroksista ja pätkii ja vaeltaa kierrokset.
Pystyykö tota puolaa kokeileen mbk limitin orkkispuolalla kun siinä on noita sähköjohtojen paikkoja enempi.
Sillä vaan et näkis olisko puolassa vikaa.
Shit mikä skopa
.
14.8.2011 14:31
Niin koneeseen on vaihdettu laakerit stefat.
Ja pytty on porattu/hoonattu 40,50.
Ilmakompura vaihdettu uuteen.
Siis kone pitäis olla todellakin tikissään.
Tiivisteitä vaihettu tohon ruiskuhommeliin monta kertaa.