Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.5.2012 21:40
Kiitoksia vastauksesta!
18.5.2012 15:31
Mistäs tästä muuten löytyy runko-/valmistenumero?
Kyseessä siis -09 Spain's edition särä.
18.5.2012 23:05
Fooni kirjoitti:Mistäs tästä muuten löytyy runko-/valmistenumero?
Kyseessä siis -09 Spain's edition särä.
Eikös se oo siinä kassikoukun alapuolella olevan lätkän alla?
Löysin vielä sopivan kuvankin koneelta:
18.5.2012 23:42
Mikäs tuo lätkä edes on?
Yritin sitä tässä äsken renklata auki, mutta enpä saanut. Onko siihen joku oma taktiikkansa?
18.5.2012 23:48
Kieltämättä se on vähän veemäinen saada pois
koita longistaa sieltä yläreunasta
Offtopic: Katoin galleriaas ja huomasin että runneris näyttää tutulta. Tarjosit vissiin jossain vaiheessa vaihtoa mun särään?
Maailma on pieni
24.5.2012 10:51
Tuplapostaus, mutta mulla on tässä nyt (pienimuotonen) ongelma
Joo, eli eilen illalla ku olin särää starttaamassa ni lähti huonohkosti käyntiin. Jonku aikaa siinä sitä poljin ja sitte lähti, ajoin sen talliin sisälle ja naps, se sammu ihan itestään, samanlailla ku olis avaimesta heittäny virrat pois. Poljin, poljin ja poljin, sillon tällön se kävi 2 sek ihan normaalisti ja TAAS, sammu ihan yhtäkkiä samanlailla ku äskenki. Eri tulpilla kokeilin, sama homma. Tänä aamuna sitte kaasarin putsasin, jos ongelma oliskin ollu pensansaannissa. Muttakun ei niin ei. Jonku aikaa siinä sitte taas poljin ja kävi jopa 4 sek ihan normaalisti ja TAAS sammu. Sitte polkasin kerran perään ja NAPS, kävi näin:
Helvetinmoinen savu tuosta johosta (menee siis magneetolle) ja poltti sinisen 15A sulakkeen. Kokeilin uudella sulakkeella, sulake meni taas.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset mistä lähen vikaa selvittämään?
EDIT: Joo, vika löytyi ja nyt pelaa taas
30.5.2012 20:46
Nyt on tehari kiinni, isompi suutin(64), 5,3gr rullat, polinin sininen VP-jousi (+15%) ja polinin vihreät kytkinjouset (+15%). Ongelmana on, että mopo matelee. Kaasua pitää vääntää puoleen väliin asti, ennenkuin edes takarengas lähtee pyörimään. Korjautuisiko ongelma, jos vaihtaisin kytkinjouset vihreistä (+15%) keltaisiin (+30%) ?
1.6.2012 7:37
+15 vp-jousi on ihan hyvä mutta kytkin ottaa liian myöhään eli kokeile vaikka +22 jousia ja mikä kaasari sulla on? itellä on 17,5 lordelissa kurittomalla putkella 72 ja käy sopivalla
1.6.2012 13:47
Kaasari on Dell'orto PHVA 17,5. 64 kokoisella suuttimella, alkuperäinen suutin on kokoa 53.
1.6.2012 16:51
Mitenkäs tälläsen sais kulkemaan jotain +/-60, eli alle verorajan, ilman mitään suurempia operaatioita?
Kuinka kovaa menee jos ottaa vaan prikan pois?
Alkanut vähän ärsyttämään kun kulkee alle 50 mittariin tasasella, ja jotain asialle olisi tehtävä
1.6.2012 21:09
Oma meni pelkästään prikattomana tauluun kelistä riippuen ~75kmh, tosin 70km/h jälkeen saa pitkään vinguttaa ennenkun vauhti nousee. Ainoa vaihtoehto tohon 60km/h nopeuteen taitaa olla se prikan hiominen.
1.6.2012 23:17
Uusenduroissa varsin suosittu nopeuden kuristustapa on tehdä pytyn ja putken alkukäyrään väliin sopiva levy joka rajoittaa pakokaasujen virtausta, mikään ei estä kokeilemasta samaa myös variaattorillisiin mopoihin. Kehittyneempi versio on nopeuden mukaan säätyvä rajoitin, tosin sen kasaaminen vaatii jo hieman viitseliäisyyttä ja/tai rahaa.
1.6.2012 23:51
Toimiihan tuokin varmasti, mutta kiihtyvyys ja vääntö kärsii siinä samassa. Prikan hiominen taas ei siihen vaikuta.
8.6.2012 3:17
Moi! Mulla on 08 Aprilia Sr kaasarimalli. Kun ostin skootterin se oli tietysti laiska koska oli vakio, otin vakioputkesta kuristukset pois ja tuli vähän pirteemmäksi. Sitten tilasin jäykemmän vastapainejousen (10-15 %) ja jäykemmät kytkinjouset (15%) ja liikkui ihan hyvin. mutta ongelmaksi ilmesi hieman myöhemmin että kun saa vauhdin noin 40km/h skootteri ei jaksa enää väntää ja kierrokset laskee roimasti ja sitten 40km/h - 50km/h kestää varmaan 30s. Joten tilasin uuden kytkinkellon koska ajattelin että se luistaa, vika ei korjaantunut. Sitten mietein että se johtuu vaan siitä että vakioputki ei jaksa vääntää semmoisilla variaattorisäädöillä. Ja tilasin Gianelli Extra teharin. Tänään kun pistin teharin kiinni niin oli vieläki sama ongelma eli ei jaksa vääntää... Kylmänä kun mopo oli ja kävin äskön ajamassa. kiihtyi todella hyvin ensimmäisen kilometrin. sekä paikaltaan että kun löi kaasun pohjaan 40km/h vauhdsita. Mutta heti kun oli kone/variaattori lämmin niin sama paska alkoi. MISTÄ TÄMÄ VOI JOHTUA ? auttakaa joku! Kiitos jo etukäteen !
11.6.2012 2:35
Pistä se vari vakiosäätöihin kurittomana, omasta mielestä turha sillon ruveta mitään vaihtamaan