3.8.2010 17:29
4.8.2010 0:32
corepressor kirjoitti:1. Mitkä ovat ohjekirjan mukaiset rengaspaineet Neosissa? mitkä ovat normaalit säädöt vakiokaasarille? monta kierrosta?
Mulla lähtee tuo booaamaan, jos ajan ilman ryyppyä ja lopulta sammuu. Olen vaihtamassa siihen kyllä ilmansuodatinta ja tulppaa, mutta ilmeisesti joudun säätämään kaasariakin.
corepressor kirjoitti:2. Täytyykö huomioida joitain asioita laittaessa variaattorin prikkaa takaisin paikalleen? se ei näyttäisi olevan symmetrinen.
corepressor kirjoitti:3. Kiihtyvyyttä täytyisi saada lisää, olisiko hyvä yhdistelmä kenties 17,5mm kaasari, gramman kevyemmän rullat ja giannelli go -vakion näköinen tehoputki? tarvitseeko jotain muuta kuin "perusmättöä"? huippunopeudella ei ole minkään valtakunnan merkitystä, tai siis sen suuruuden merkityksellä, en halua tällä ajaa kuitenkaan yli viittäkymppiä.
corepressor kirjoitti:4. Jos asennan kohdan 3. komponentit, miten saan välitykset muutettua siten, että härpätin ei kulje 50km/h kovempaa? välityksillä, ei kierrosrajoittimella (sinivuokot eivät hyväksy rajoittimia tarkastuksissaan)
corepressor kirjoitti:Kiitos jo etukäteen vastauksista
4.8.2010 7:59
Scaleo1 kirjoitti:Jos vaihdat jokun muun kuin vakio putsarin, niin joudut suurentamaan suutinta
Skoottereissa ei oikeastaan pysty muuttamaan välityksiä, niinkuin mopoissa. Onhan näissä alennusvaihteisto, mutta et saa oikeastaan mistään vakiota lyhyempiä välityksiä. Laita se rajoitin taikka prikka variaattoriin. Prikan kanssa ei tosin voi ajaa kaasupohjassa, koska kone huutaa...
4.8.2010 14:39
corepressor kirjoitti:Kirjoitin vähän huolimattomasti, kyllä tuo vakioputsari on vaihdoin vain huoltamisen ilosta Eipä siitä mitään apua ollut booaa edelleenkin eikä käy kuin ryyppy päällä. Luin jostain netistä, että ruuvit kaasarista irti, takaisin kiinni ja just kun jengat alkaa, toista ruuvia 1,5 kierrosta ja toista 1. Eli siis tyhjäkäyntiä ilmeisesti 1 ja säätöruuvia 1,5? kai tuo kaasarikin pitäisi huoltaa, tai sitten kuten aikaisemmin naputtelin, voisin ostaa tuon 17,5mm siihen tilalle, ja siihen esim. powerfilterin. Kaasari on aivan psknen. Voiko sen huohotusputki, vai miksi sitä kutsutaan, aiheuttaa tällaista?
corepressor kirjoitti:Tuosta välitysten muuttamisesta.. luin jostain, että prikan leveydellä voisi säätää huippuja? voisihan siihen sorvauttaa esim. millin leveämmän prikan.. juttuhan on niin, että kun tuota tyypataan viranomaisten toimesta, ja se huutaa niin maan ketusti kulkiessaan 50km/h tutkaan, niin eipä sitä mitään kehotuksia kyllä tule eikä tekniikkaa lähdetä tutkimaan millään taholla. Jos taas kierrosrajoitin nappaa kiinni tällaisessa mopedissa jossa sellaista ei vakiona ole, skode lähtee tekniseen tarkastukseen ja minä poika joudun purkamaan kaiken pois.
4.8.2010 18:03
Scaleo1 kirjoitti:Väärin. Kieritä seos ruuvi aivan kiinni ja avaa 1,5 kierrosta. Siitä voi sitten mopon käydessä pyöritellä hieman ja kuunella milloin käy puhtaiten tyhjäkäyntiä...
Scaleo1 kirjoitti:Kyllähän prikan leveydellä voi huippuja säätää. Tosin kone huutaa aika rajusti, jos putkea ei ole kuristettu. Kannattaa siis välttää kaasupohjassa ajamista.
4.8.2010 19:02
corepressor kirjoitti:Scaleo1 kirjoitti:Väärin. Kieritä seos ruuvi aivan kiinni ja avaa 1,5 kierrosta. Siitä voi sitten mopon käydessä pyöritellä hieman ja kuunella milloin käy puhtaiten tyhjäkäyntiä...
Tämä kuullostaa järkevämmältä teen siis näin, yritän säätää tänä iltana tuota samalla keikalla kun avaan variaattorin ja pistän prikan takaisin paikalleen.Scaleo1 kirjoitti:Kyllähän prikan leveydellä voi huippuja säätää. Tosin kone huutaa aika rajusti, jos putkea ei ole kuristettu. Kannattaa siis välttää kaasupohjassa ajamista.
Aha.. niin joo, ei ole hukkaputkea sekoittamassa virtauksia niin kone ottaa paremmin kierroksia, täytyy siis varoa tuota. Sen isomman kaasarin kanssa tulisi sitten varmaan liikaa kierroksia tälle tekniikalle ( = jotta se kestäisi pidempiaikaista huutamista). En kyllä ymmärrä miksi kierrosrajoitin ei ole hyväksytty edes vaikka kävisi todistamassa, että kyseessä on pysyvä ratkaisu
4.8.2010 20:51
Scaleo1 kirjoitti:Laita vaan prikka, mutta älä aja kaasupohjassa niin, että kone huutaa "tyhjää". Eikös kiekkarajotin oo ihan sallittava, jos voit todistaa, että siinä ei ole katkaisijaa eikä se ole säädettävä?
4.8.2010 21:24
10.8.2010 0:41
Prikan kanssa kiihtyvyys saattaa parantua hieman, koska välitys ei pääse muuttumaan samanlailla, kuin ilman prikkaa. Prikka on 0,5cm leveä, tulee siis hihnan alle. Ei sitä oikein voi munata.corepressor kirjoitti:Scaleo1 kirjoitti:Laita vaan prikka, mutta älä aja kaasupohjassa niin, että kone huutaa "tyhjää". Eikös kiekkarajotin oo ihan sallittava, jos voit todistaa, että siinä ei ole katkaisijaa eikä se ole säädettävä?
Nyt laitoin prikan takaisin joten skootteri on käsittääkseni täysin vakio tällä hetkellä. Päristellään tällä nyt hetki, viikon parin kuluttua voisin hakea aikaisemmin mainitsemiani osia kaupasta.. Nopeusmittari ei toimi, mutta mielestäni se on nopeampi tällä hetkellä? ilman prikkaa kiihtyi jotenkin laiskemmin ja en osaa sanoa, onko huippunopeus muuttunut nyt muka huonommaksi.. tuntuu ihan samalta parempaa kiihtyvyyttä lukuunottamatta.
Miksi tuo prikka ei ole tuon hihnan levyinen? tuli heti mieleen, että laitoinko mä nyt jotain kuitenkin väärin sinne - voiko tuon(kin) munata jollain tavalla?
Ainakin huhupuheiden mukaan skootteri katsotaan viritetyksi jos sitä ei ole kuristettu samalla tavalla kuin se on alkuperäisenä ollut. Kai tuon voisi todistaa katsastuksessa? onkohan kenelläkään asiasta kokemusta..
Tuo viittaa rikkinäiseen mittarinpyörittäjään.corepressor kirjoitti:Mistähän ihmeestä löydän tuon nopeusmittarin alapyörittäjän tähän? ei tunnu löytyvän
Eikös se nyt ole aika selvä diagnoosi hajonneelle alapyörittäjälle, että mittari liikahtaa sormilla pyörittäessä vaijerista sen ollessa ruuvattuna alhaalta irti.. ?
10.8.2010 17:17
10.8.2010 19:34
corepressor kirjoitti:Prikka on siis 0,5cm ja itse hihna 1cm (noin). Miksiköhän näin?
Vielä kun saisi tuon kaasarin toimimaan oikein, mutta säädöistä huolimatta moottori booaa ja sammuu jos ryyppy ei ole päällä.
10.8.2010 21:16
kalleppi3 kirjoitti:Lautasten muoto on sellainen (kiilako?) että kun hihna nousee ylemmäs voi prikka olla ohuempi kuin itse hihna. En osaa selittää tarkemmin mutta kuitenkin jos hihna alhaalla niin sinne lautasten yläreunaan jää suuri väli, kun sitten lautaset puristuu kasaan -> hihna nousee niin siellä alhaalla lautasten kuuluisi olla ihan yhdessä mutta prikka estää niiden menemistä ihan yhteen.
Vaihda isompi suutin tai katso ettei ole imuvuotoja.
21.8.2010 1:22
22.8.2010 15:54
Surface99 kirjoitti:Mikä on oveton vakio suutin? kiitos jo etukäteen.
31.8.2010 21:02