Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

4.5.2012 14:56

6,4 grammaa on vakiorullat. Tässäpä listaa osista:

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

4.5.2012 16:55

miten muuten olette saaneet kytkinkellon mutterin auki?

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

4.5.2012 17:15

Täällä on hyviä ohjeita.

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

5.5.2012 2:29

Kiitoksia Shapelle vastauksesta! Tarvitsen siis nuo kolme osaa + sen isomman suuttimen.. Eikö? :)

Onko tämä sellainen suutinpaketti, joka on oikeanlainen?

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Large_(6mm).html

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

7.5.2012 17:43

Hei! Ostin tähän mopoon tämän stage 6 pro replica putken ja nyt ilmeni kaksi ongelmaa jota en osaa itse selvittää. Siis putkesta on poistettu kuri, vp-jousena polinin sininen, kytkinjousina malossin valkoiset ja 4,5 grammaset rullat. Ensinnäkin mopo matelee 20km/h vauhtiin saakka jonka jälkeen alkaa vasta kiihtymään ja toiseksi vaikka laitoin vakio prikan paikalleen kulkee edelleen GPS:ään 60km/h. Pitäisi saada kulkemaan 55km/h.

Toi kummatkin ongelmista korjaantuivat ainakin osaksi rullia keventämällä (4g) mutta samalla kone kävi selvästi ylikierroksilla tai ainakin huusi kokoajan täysillä. Eikä kylmänä lähtenyt kunnolla edes liikkeelle.

Kellään mitään hajua mitä pitäisi tehdä? Kiitos!

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

7.5.2012 17:55

Kannattaa kysellä variaattori-topicista.

Oma kysymys kun mmualta ei vastausta löydy:
Kellään mitään tietoa miksei mittaristoni toimi? Ongelmat alkoi kun akun -johto hyppi kiinni ja irti akussa. Sulakkeet paloi aluksi heti kiinni laitettua kunnes se yhtäkkiä lakkasi. Nyt sulakkeet akun vierestä on kunnossa, eihän muualla ole sulakkeita? Kuinka saisin selvitettyä onko vika mittaristossa vai johdoissa tms?

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

7.5.2012 17:57

Ainakin lähtisin laittamaan kireämmät kytkinjouset (ei matele alussa silloin). Rullia kans voi kokeilla painavampia, ellet ole jo kokeillut. En kyllä tiiä kuinka ylhäällä Pro Replican tehot on Piaggiossa, ehkä joku muu tietää tästä paremmin. Nopeuden saat tiputettua vielä paksummalla prikalla.

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

12.5.2012 12:37

Terve

Huomenna olis tarkotus hakea uuteen kotiin tämä.
Mitä tässä kannattaa ottaa huomioon? Onko näissä jotain tyyppivikoja, joita ei välttämättä "keltanokka" heti huomaa?
Paljonko tälläisessä on suunnilleen tehoa/nopeutta? Samaa luokkaa varmaan kun nykyisessa Gilerassanikin(?) Tuo on siis kaasutinmalli. Onko tuossa ilmajäähdytys vai neste?

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

12.5.2012 14:31

Tripiz, nuo Malossin valkoiset kytkinjouset ovat liian löysät, joten siitä johtuu se mateleminen. Jos sulla on Malossin keltaiset kytkinjouset, niin laita ne. Jos ei, niin hommaa Polinin kytkinjousisarja ja laita siitä joko keltaiset tai vihreät jouset kiinni. Rullien ei kannata keventää tosta 4,5 grammasta yhtään, sillä muuten kone todellakin menee ylikierroksille, jolloin kiihtyvyyskin huononee merkittävästi. Tehoalue tuossa on kapea ja korkealla ja paras teho huitelee noin 10 000 rpm kohdalla.

Kuten Dementikko jo tuumasinkin, variaattoriin kannattaa paksumpi prikka, varmaan noin 7 milliä leveä riittää (vakio 6 mm).

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

12.5.2012 22:25

Moro!
Mihin toi toinen letku tosta ilmanputsarista menee? :s Voiko muutenkin vaan ottaa ton mustan boxin pois ja laittaa tämmösen tilalle ? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... Short.html

toivottavasti edes joku sai selvää :D

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

12.5.2012 22:45

Toinen letku menee katteiden suojaan, josta ilmansuodatin saa mahdollisimman puhdasta ilmaa sisäänsä. Tuommosta suodatinta ei kannata laittaa tilalle, sillä se on erittäin alttiina sitten vedelle, hiekalle ja muulle paskalle. Vettähän suodatin ei tunnetusti pidä, vaan se pääsee moottoriin asti ja "huuhtelee" mukaansa suodattimessa olevia pienpartikkeleita. Eli ei kannata vaihtaa, varsinkaan jos kyseessä on vakio tai tehariviritteinen, sillä tuolla suodattimella ei saada silloin edes tehoa lisää.

Fooni kirjoitti:Mitä tässä kannattaa ottaa huomioon? Onko näissä jotain tyyppivikoja, joita ei välttämättä "keltanokka" heti huomaa?
Paljonko tälläisessä on suunnilleen tehoa/nopeutta? Samaa luokkaa varmaan kun nykyisessa Gilerassanikin(?) Tuo on siis kaasutinmalli. Onko tuossa ilmajäähdytys vai neste?
Tehoa löytyy noin 2,8 tai 3,3 kW riippuen lähteestä ja nopeus on siinä lain sallimassa 45 km/h. Nestejäähdytteinen moottori tuossa on.

Ei tuossa moottorin puolesta ole juurikaan tyyppivikoja. Joissakin malleissa saattaa startin bendix takerrella huollon puutteesta.

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

13.5.2012 22:16

Kiitokset Shapelle! Ja vielä sitä kysyisin että oliko mitään järkeä ottaa ilmanputsarista sitä kuria pois? Apikassa on 65 suutin, hukkaputket tukittu ja prikka on pois. Luin jostaki että tahtoo mennä seos laihalle, kun ottaa putsarista kurin pois ja kiinni leikkaamisen riski kasvais :s Eli kannattasko laittaa putsarin kuri takas?

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

14.5.2012 11:53

Liian laihan seoksen saa toki eliminoitua suurentamalla pääsuutinta. Joissain mopoissa nuo ilmanputsarissa olevat rakennelmat ovat lähinnä ilmanohjaimia joiden tarkoitus on vaimentaa imuääniä. Kaikki ylimääräiseltä vaikuttava ei siis aina ole kuristusmielessä sinne laitettu.

Ja pääsuutinta pitäisi toki suurentaa hukkaputken tukkimisen jälkeen, yleensä noin 5-10 numeroa vakiota isompi suutin on sopivan kokoinen.

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

14.5.2012 16:34

Löytyykö näitä osia vastaavia, MC Scatter tai Easyparts verkkokaupoista? Ei kehtaisi tilata jokaista osaa eri kaupasta. :D

Kytkinjouset, Vihreä on sopiva

VP-jousi, Sininen on sopiva

Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

14.5.2012 18:22

Löytyy Easypartsilta, Vp-jousi ja kytkinjouset.