Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.6.2008 17:39

Nyt esittäisin pari kysymystä teille:
- Lukeeko suuttimessa kuinka iso se on?
- Miten suutinta pääsee helpoiten tutkimaan?

Ajattelin meinaan tsekata kuinka iso suutin tuolla huollossa on pistetty :D

26.6.2008 19:16

Gp1 Revolution kirjoitti:
JZE kirjoitti:On tää outoa kun huippunopeus vaihtelee päivittäin. Joskus menee mittariin 67 ja toisina päivinä vain 60.
Mulla ihan sama, paitsi vähän pienemmillä lukemilla liikun :DD mut musta tuntuu että oliskohan öljyn syötössä näissä jotain häikkää, vaikka ei pitäisi olla kun vakiohan se on koko-ajan, mutta päivinä joina ei kule niin savuttaa vitusti eikä kierrä loppuun saakka, ja sitten taas toisina päivinä huutaa niin vitusti ja kulkeekin kovempaa... en osaa sitten sanoa, mutta tuo savutus johtuu mulla ainakin öljyn määrästä..


Moottorin lämpö vaikuttaa ainakin merkittävästi, sillä kylmänä huippunopeus putoaa. Toinen on tietysti ilman saanti, mihin vaikuttaa luonnollisesti ilmansuodattimen puhtaus ja hieman myös ulkoilman lämpötila. Ulkoilman lämpötila saattaa toki myös vaikuttaa sytytystulpan valintaan yms. mikä edelleen vaikuttaa moottoriin. Meillä on käytössä NKG:n hieman kylmempi häiriösuojattu B10ES tulppa, ohjekirjan suositellessa lämpimämpää B9ES tulppaa.

Tulppien lämpöarvoista lisää löytyy sivulta:
http://www.ngk.fi/Sytytystulpat.1648.0.html

Savuttamiseen liittyy oleellisesti öljypumpun säätö ja ilmansaanti. Tukossa oleva ilmanputsari vääristää ilma-bensa suhdetta ja kone käy liian rikkaalla näin myös savuttaen.
Öljypumppu kannattaa myös säätää. Variaattorin kannessa on sen mustan paksun kumisen ilmanottoletkun takana tulppa minkä avaamalla näkee öljypumpun säädön. Siinä viivojen tulisi olla kohdakkain tyhjäkäynnillä. Jos ei, saa moottori todennäköisesti liikaa öljyä ja savutus lisääntyy.
Öljypumpun säätäminen on helppo 5-10min homma, mihin ohjeet löytyvät sivulta:

http://www.skootterini.com/joomla/index ... &Itemid=71

Edelleen kaasarin avaamiskokoomis yms. ohjeet löytyvät:

http://www.skootterini.com/joomla/index ... &Itemid=71


En tiedä oletko tutustunut mutta tankkaus.com on erittäin toimiva palvelu kulutusten seurantaan.


Tacks
Viimeksi muokannut hilzzer päivämäärä 27.6.2008 11:35, muokattu yhteensä 3 kertaa

26.6.2008 21:09

54M1 kirjoitti:Nyt esittäisin pari kysymystä teille:
- Lukeeko suuttimessa kuinka iso se on?
- Miten suutinta pääsee helpoiten tutkimaan?

Ajattelin meinaan tsekata kuinka iso suutin tuolla huollossa on pistetty :D

-suuttimessa pitäisi lukea minkä kokoinen se on, siinä päällä.
-ota kaasari irti, avaat sen ja sitten vain kierrät suuttimen irti (on helposti havaittavissa, luultavasti messingin värinen, ja lähtee pienellä talttapää meisselillä)

28.6.2008 22:58

Paljonko maksaa uus takakate Gp1 racingiin? Tai voitte tietysti heittää jotain muita vinkkejä jos on mahdollista korjata, heitin lipat ja takakate halkes. Koitan laittaa kuvaa tuonne galleriin, yks kaveri sano että lasikuidulla saa korjattua mut kuinka vaikee homma -> pitääkö viedä jollekkin ihan ammattilaiselle vai onko helpompi ostaa vaan uus kate?

29.6.2008 12:17

jauu kirjoitti:Paljonko maksaa uus takakate Gp1 racingiin? Tai voitte tietysti heittää jotain muita vinkkejä jos on mahdollista korjata, heitin lipat ja takakate halkes. Koitan laittaa kuvaa tuonne galleriin, yks kaveri sano että lasikuidulla saa korjattua mut kuinka vaikee homma -> pitääkö viedä jollekkin ihan ammattilaiselle vai onko helpompi ostaa vaan uus kate?
takakate maksaa jonkun verran, eikä saa kuin maahantuojalta, toivottavast sulla on kasko... :D tai muuten kannattaa kuiduttaa, mutta sen joutuu maalaamaan ja se taas maksaa, ellei kuiduta toiselta puolelta, mutta siinä ei ole järkeä, osta uusi kate suoraan suosittelisin.. :D

29.6.2008 13:26

Gp1 Revolution kirjoitti:takakate maksaa jonkun verran, eikä saa kuin maahantuojalta, toivottavast sulla on kasko... :D tai muuten kannattaa kuiduttaa, mutta sen joutuu maalaamaan ja se taas maksaa, ellei kuiduta toiselta puolelta, mutta siinä ei ole järkeä, osta uusi kate suoraan suosittelisin.. :D


Joo eipä oo kaskoo ei kun porukat luotti et pystyssä pysyn :D Osaatko yhtään sanoo sitä hintaa, 100-200¤?

29.6.2008 15:30

jauu kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:takakate maksaa jonkun verran, eikä saa kuin maahantuojalta, toivottavast sulla on kasko... :D tai muuten kannattaa kuiduttaa, mutta sen joutuu maalaamaan ja se taas maksaa, ellei kuiduta toiselta puolelta, mutta siinä ei ole järkeä, osta uusi kate suoraan suosittelisin.. :D


Joo eipä oo kaskoo ei kun porukat luotti et pystyssä pysyn :D Osaatko yhtään sanoo sitä hintaa, 100-200¤?


Ite aikoinaan jouduin uuden takakatteen sekä etukatteen + muita pieniä katepalasia ostamaan. Maksoi kaskon kanssa kaikki sen 150e :). Mutta luulisin takakatteen maksavan n.200-350e?

29.6.2008 16:20

JZE kirjoitti:
Ite aikoinaan jouduin uuden takakatteen sekä etukatteen + muita pieniä katepalasia ostamaan. Maksoi kaskon kanssa kaikki sen 150e :). Mutta luulisin takakatteen maksavan n.200-350e?

Okei eli aika kallis reissu sitten vissiin tuli... :s

29.6.2008 17:09

jauu kirjoitti:
JZE kirjoitti:
Ite aikoinaan jouduin uuden takakatteen sekä etukatteen + muita pieniä katepalasia ostamaan. Maksoi kaskon kanssa kaikki sen 150e :). Mutta luulisin takakatteen maksavan n.200-350e?

Okei eli aika kallis reissu sitten vissiin tuli... :s
Juu, ei tuu lipat halvaks :D

29.6.2008 20:11

Easyparsista saa nuita alkuperäis osia niin sieltä vaan tilaamaan.Itsekkin pitäisi ostaa uudet katteet kun mopo kaatu jalaksella mutta tuli niin pienet naarmut että saan ne itse korjattua.
Tuossa on takakattella hintaa 125e
http://www.easyparts.nl/showdrawing/1044/20149/2/0-968-1-m414-m2387-m1044-s1051-d20149/Seat___Helmet_Carrier.html

30.6.2008 11:11

jauu kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:takakate maksaa jonkun verran, eikä saa kuin maahantuojalta, toivottavast sulla on kasko... :D tai muuten kannattaa kuiduttaa, mutta sen joutuu maalaamaan ja se taas maksaa, ellei kuiduta toiselta puolelta, mutta siinä ei ole järkeä, osta uusi kate suoraan suosittelisin.. :D


Joo eipä oo kaskoo ei kun porukat luotti et pystyssä pysyn :D O saatko yhtään sanoo sitä hintaa, 100-200¤?


Ei välttämättä riitä, että pysyy pystyssä. Suojaahan kasko kaikenlaisia ilkivaltapeelojakin vastaan.

Re: Derbi Gp1

1.7.2008 16:43

Racingin takavilkut tilattu.. Vasen 17€ ja Oikea 26€. Perjantaina selviää saanko uuden pakoputken takuuseen (vanha ruosteessa). Perän purin tänään ja kattelin johdotuksia.. aika yksinkertaiset... Toivottavasti racingin vilkkujen asennus onnistuu :roll:

Re: Derbi Gp1

1.7.2008 22:00

Vasen 17€ ja Oikea 26€.


Miksi ihmeessä ne ovat eri hintaiset?

Re: Derbi Gp1

1.7.2008 22:42

hilzzer kirjoitti:
Vasen 17€ ja Oikea 26€.


Miksi ihmeessä ne ovat eri hintaiset?

Kun vain tietäisin.. Myyjä ihmetteli samaa :eek:
Oisko johdoissa tms eroa?

Re: Derbi Gp1

2.7.2008 1:24

54M1 kirjoitti:
hilzzer kirjoitti:
Vasen 17€ ja Oikea 26€.


Miksi ihmeessä ne ovat eri hintaiset?

Kun vain tietäisin.. Myyjä ihmetteli samaa :eek:
Oisko johdoissa tms eroa?


No ei varmasti niissäkään muuta kuin että toisen johdot saattavat olla pidemmät. Aika kallista johtoa kuitenkin..